12-07-2017 4:57 pm posted by Anonymous
Pitäisi saada myyntilaskuihin kansainvälinen RF-alkuinen viitenumero, koska Netvisor ei osaa kohdistaa muuten ulkomaan SEPA maksuja automaattisesti. Pankki ei välitä suomalaista viitenumeroa "oikein" ulkomaanmaksuissa..
Käytämme API rajapintaa laskujen generointiin alla oleva herja tulee, jos yrittää RF alkuista viitettä laittaa:
INVALID_DATA :: Tiedon muoto virheellinen:. Invalid referencenumber: RF042017071212015366
Visma ✓
18-07-2017 3:53 pm posted by Tapio Naumanen
Moi Mikko,
Kiitos ideasta ja kommentista. Pitää käydä tämä läpi projektipäälikön ja tiimin kanssa läpi.
Pidän sinut ajantasalla kun asiaa on käsitelty.
Ystävällisin terveisin
Tapio Naumanen
Visma ✓
14-09-2017 3:27 pm posted by Tapio Naumanen
Hei Mikko Lampikoski
Valitettavasti Netvisor ei tue käyttöliittymässäkään RF viitteitä. Rajapintaankaan tätä ei näillä näkymin olla tuomassa.
Suosittelen tekemään tästä Netvisorin puolelle kehitysidean koska kyseessä olisi laajempi Netvisoria koskeva muutos.
14-09-2017 3:31 pm posted by Anonymous
Jos teillä ei sisäisesti onnistu asiakkaiden toiveiden siirto osastolta toiselle niin antaa olla. Käyttökokemukset ja palvelun kankeus eivät vastaa palvelusta maksettavaa hintaa, joten olemme muutenkin siirtymässä toiseen alustaan..
Visma ✓
14-09-2017 3:49 pm posted by Tapio Naumanen
Siirto toisesta "laarista" toiseen onnistui. Aikaisemmin tässä JIVE alustassa oli kankeutta ja idea "laarien" välillä siirto ei onnistunut.
Toki tämä idea kulkee sisäisesti näin ja on huomioitu.
Mutta mitä enemmän idean takana on asiakkaita ja äänestyksiä niin sitä parempi.
11-04-2018 12:51 pm posted by Anonymous
Olisihan se tätäpäivää, että RF-viite toimisi. Sitähän käyttävät jo kotimaiset Ulosottovirasto ja Verottajakin.
14-01-2022 11:09 am posted by Frank Russi
Onkohan tähän mitään uutta? Meillä sama homma, eli ulkomaiden maksut lisääntyvät ja sitä myöten manuaalinen työ. Muissakin asioissa alkaa tulla Netvisorin rajoituksia vastaan, niin joudumme miettimään onko NV meille oikea järjestelmä, jos ulkomaan kauppaa ei tueta.
Toki ymmärrän että teillä tehdään päätöksiä asiakassegmenteistä, ja jos softa halutaan tarjota vain kotimaassa toimiville yrityksille, niin toki teillä on siihen oikeus
Anonymous
18-07-2017 3:44 pm posted by Anonymous
Alkuperäinen ongelma on toi SEPA-maksujen automaattinen kohdistus, mikä ei kuulemma teidän puolelta onnistu, vaikka tiliotteella SEPA maksun yhteydessä on selkeästi mukana aina alkuperäinen suomalainen viitenumero. Ilmeisesti väärässä kentässä tms?