Aloita uusi aihe
S

Suomen Purjehdus ja Veneily

Matkalaskujen kierto

07-02-2022 12:41 pm tekijä Suomen Purjehdus ja Veneily

Matkalaskujen kierto olisi hyvä saada vastaamaan ostolaskujen kiertoa. Muutenkin ulkonäkö matkalaskujen puolella on vanhanaikaisen näköisempi verrattuna ostolaskupuoleen.
Matkalaskun voi asiatarkastaa vain yksi henkilö, ja meidän tapauksessamme henkilön tulisi olla luottamushenkilön ns. lähikontakti meillä. Me emme voi kuitenkaan toimia näin, koska mitä useammin minun tulee tehdä kirjapidollisia korjauksia. Saaran ehdotus oli, että kollegani voisi kirjoittaa omat nimikirjaimensa matkalaskun kuvaukseen, minkä jälkeen minä virallisesti asiatarkastan. Tämä toimii joo, mutta ei ole millään tapaa toivottua.  Jos joku kollegioistani asiatarkastaa laskun, minun on mahdotonta saada se itselleni käsittelyyn. Hyväksyjä joutuu palauttamaan laskun riviriviltä, mikä on hyvin työlästä. Nyt ristiriitaisuus kirjanpidon ja varsinaisen (kulujen oikeudellisuuden) asiatarkastuksen välillä. Tällä hetkellä minä tarkastan kaikki laskut, jolloin muiden asiantuntijoiden tietoisuus oman kustannuspaikan menoista vääristyy. 

Kirjaudu tai Rekisteröidy lähettääksesi kommentin