Tässä artikkelissa kerrotaan pankeittain heidän asiakastukensa numero, maksuajoista, katetarkistuksista, tiliotteiden muodostumisesta ja rajoituksista maksujen tiedoissa. Maksuaineistot lähetetään Netvisorista pankkiin muutamassa minuutissa lähetyksestä. Aineiston käsittely riippuu pankin oman maksuajon aikataulutuksesta.

Eikö sinulla vielä ole Netvisoria käytössäsi? Kokeile ilmaiseksi.


Danske Bank

  • Asiakastuki:
    • puh: 0600 12525 ma-pe 8-17 (1,18 €/min + pvm/mpm)
    • sähköposti: yritysasiakastuki@danskebank.fi
  • Web Services -kanavan sopimusnumero: 7E7144
  • Maksuajot: maksut ja palkat tulee lähettää klo 18:30 mennessä, jotta menevät maksuun vielä saman päivän aikana. Maksut suositellaan lähettämään ennen kello 17.00 jotta ongelmatapauksissa voi olla vielä yhteydessä pankin asiakastukeen.
  • Katetarkastus: Mikäli tilillä ei ole katetta, maksuaineisto odottaa katetta eräpäivästä viiden pankkipäivän ajan, jos maksu on suoritettu muulta kuin Danske Bankin tililtä. Danske Bankin tililtä maksetut aineistot odottavat katetta eräpäivästä 7 pankkipäivän ajan. Tämän jälkeen maksuaineisto saa katevirheen
  • Rajoitukset maksuissa:
    • Yrityksen nimessä saa olla max. 35 merkkiä
    • Viestikentässä max. 75 merkkiä
    • Toimittajan osoite max. 35 merkkiä.
    • Maksuaineistoja voi lähettää 365 päivää ennen maksupäivää
    • Ulkomaan maksussa asiakkaan nimessä voi olla maksimissaan 34 -merkkiä. Mahdolliset ylimenevät merkit pitäisi lisätä manuaalisesti asiakkaan osoitekenttään. 


Nordea

  • Asiakastuki: 0200–672 10 (pvm/mpm) avoinna 8-17 arkipäivinä.
  • Web Services -kanavan sopimusnumero: 32762403
  • Maksuajot: maksuajot suoritetaan pankissa klo 7, 10, 11:30, 13, 15, 17:30 ja 18.
    • Kotimaan maksut klo 18 mennessä maksupäivänä, aikaisintaan 90 päivää ennen maksupäivää
    • Valuuttamaksut (ulkomaan maksut) 16.00 maksupäivänä, seuraavalle pankkipäivälle tarkoitetut klo 19.00 jälkeen, aikaisintaan 90 päivää ennen maksupäivää
    • Suosittelemme maksamaan palkat 2 pankkipäivää ennen maksupäivää klo 18 mennessä, ja aikaisintaan 90 päivää ennen maksupäivää
    • Maksuaineistoja voi lähettää 90 päivää ennen maksupäivää
  • Katetarkarkastus: Katetarkistus maksuaineistoille tehdään klo 7, 10, 13, 15 ja 17.30 --> mikäli tilillä ei ole katetta, maksuaineisto saa katevirheen klo 18
  • Tiliotteet: Viikkotiliotteet muodostuvat AINA kuukauden 8. pvä, 15. pvä, 23. pvä ja 31. pvä (=kuukauden viimeinen pankkipäivä) ja ko. tiliotteet noudetaan aina seuraavana päivänä. Mikäli tiliotteella ei ole tapahtumia, Nordea lähettää nollasummaisen tiliotteen. 

Osuuspankki

  • Asiakastuki:
    • puh. 0100–051 51 (pvm/mpm) avoinna 8-16 pankkipäivinä.
    • sähköposti: yrityspuhelinpalvelu@op.fi
  • Web Services -kanavan sopimusnumero: 1000047062
  • Maksuajot: 
    • SEPA-maksut kello 7.00 alkaen puolen tunnin välein kello 18.00 asti. Kello 18.00 jälkeen vastaanotetut aineistot käsitellään seuraavana pankkipäivänä. Aineistoja voi lähettää odottamaan maksatusta enintään 365 kalenteripäivää ennen eräpäivää.
    • SEPA -toistuvaissuoritukset (C2B) kello 7.00 alkaen puolen tunnin välein kello 18.00 asti. Klo 18.00 jälkeen vastaanotetut aineistot siirretään käsiteltäväksi seuraavana pankkipäivänä. SALA-erän eräpäivän on oltava pankkipäivä, muuten erä hylätään.
    • Lähtevät ulkomaanmaksut (C2B) kello 7.30 alkaen puolen tunnin välein kello 17.00 asti Maksupäivänä ennen klo 17.00 vastaanotetut maksut käsitellään samana pankkipäivänä. Tämä koskee myös Uudenvuodenaattona ja Kiirastorstaina.
  • Katetarkastus: Mikäli tilillä ei ole katetta, maksuaineisto odottaa katetta eräpäivänä klo 18 saakka. Tämän jälkeen maksuaineisto saa katevirheen.
  • Tiliotteet: Osuuspankki ei muodosta tiliotteita, mikäli tiliotejaksolla ei ole ollut tapahtumia.
  • Rajoitukset maksuissa:
    • Maksuissa osoitetiedot max. 70 merkkiä
    • Tilisiirron viesti saa olla max. 140 merkkiä pitkä, ei hyväksytä erikoismerkkejä
    • Kiinaan menevät maksut: jos maksulla käytetään BIC koodia, niin silloin maksuaineistolla ei saa olla pankin nimeä ja osoitetta.

Samlink (pankkien säästöpankkiryhmä (sis. Nooa Pankin), POP Pankki -ryhmä, Handelsbanken Suomi yhteinen järjestelmätoimittaja)

  • Asiakastuki: 0100 4052 ( 1,17 eur + pvm ) pankkipäivinä klo 8.30 -16.30.
  • Katetarkastus: Mikäli tilillä ei ole katetta, maksuaineisto odottaa katetta eräpäivänä klo 17.30 saakka. Tämän jälkeen maksuaineisto saa katevirheen.
  • Rajoitteet maksuissa:
    • Osoite max. 70 merkkiä
    • Kiina-maksuissa osoite max. 35 merkkiä
  • Säästöpankkiryhmä
    • Web Services -kanavan sopimusnumero: 05900378
    • Palkka-aineistot klo 13 mennessä
    • Viitesuoritukset kuittaantuvat kerran kuussa, joka kuun 7. päivä.
    • Maksuaineistoja voi lähettää 120 päivää ennen maksupäivää
  • Handelsbanken
    • Web Services -kanavan sopimusnumero: 5760962
    • Tilisiirron viesti -kentässä sallittu maksimimerkkimäärä on 35 merkkiä
    • Tiliote ei muodostu, mikäli tilillä ei ole tapahtumia tiliotejakson aikana
    • Maksuajot tapahtuvat päivän aikana tunnin välein. Viimeinen maksuajo tapahtuu alkuillasta ja yöllä maksuajoja ei ole.
  • POP-pankki
    • Web Services -kanavan sopimusnumero: 06252381

Aktia Oy

  • Asiakastuki: 010 247 6700 avoinna 9-16 arkipäivisin.
  • Web Services -kanavan sopimusnumero: 06212831
  • Katetarkastus: Mikäli tilillä ei ole katetta, maksuaineisto odottaa katetta eräpäivänä klo 17.30 saakka. Tämän jälkeen maksuaineisto saa katevirheen.
  • Rajoitteet maksuissa: Tilisiirron viesti-kentässä sallittu merkkimäärä on max. 140 merkkiä.
  • Tiliotteet: Tiliote ei muodostu, mikäli tilillä ei ole tapahtumia tiliotejakson aikana

Ålandsbanken

  • Asiakastuki: 020–429 2920 Avoinna ma–pe klo 08.30–18.00
  • Web Services -kanavan sopimusnumero: 55
  • Katetarkastus: Mikäli tilillä ei ole katetta, maksuaineisto odottaa katetta eräpäivänä klo 16.15 saakka. Tämän jälkeen maksuaineisto saa katevirheen
  • Tiliotteet: Tiliote ei muodostu, mikäli tilillä ei ole tapahtumia tiliotejakson aikana

S-Pankki

  • Asiakastuki: p. 0107658703 ma–pe klo 8.30–16.30 (0,0835 €/puhelu + 0,1209 €/min)
  • Web Services -kanavan sopimusnumero: 1967543-8
  • Katetarkastus: Mikäli tilillä ei ole katetta, maksuaineisto odottaa katetta eräpäivänä klo 17.00 saakka. Tämän jälkeen maksuaineisto saa katevirheen.


Oliko tästä vastauksesta apua? Kyllä Ei

Send feedback
Sorry we couldn't be helpful. Help us improve this article with your feedback.