Best practices - Myyntilaskujen ja -tilausten tuonti
Ennen myyntilaskujen tai -tilausten tuontia rajapinnan yli laskulla tai tilauksella esiintyvien tuotteiden ja asiakkaiden tulee olla perustettuna Netvisoriin.
Myyntilaskulla tai -tilauksella tuodut asiakastiedot eivät päivity Netvisorin asiakaskorteille, vaikka niitä käytetään kyseisellä laskulla. Asiakas- ja tuotetietojen päivitykseen on käytettävä erillisiä resursseja.
Tarkemmat kuvaukset asiakas- ja tuotetietojen päivityksestä löytyvät ohjeesta:
- Asiakastietojen päivitys
- Tuotetietojen päivitys
Suositellut toimintatavat
- Netvisoriin luodaan kullekin asiakkaalle ja tuotteelle omat kortit
- Asiakkaiden ja tuotteiden linkitykseen myyntilaskuihin käytetään Netvisor-ID:tä
- Ennen myyntilaskun tuontia tarkistetaan, onko Netvisorissa jo luotuna tarvittavat asiakkaat ja tuotteet. Jollei ole, luodaan ne.
- Suoritustiedot tuodaan Netvisoriin viitesuorituksin eli asiakas saa ne suoraan pankista, kun yrityksellä on voimassaoleva pankkiliikennesopimus.