(Julkaistu: 15-03-2018)
Asiakastietojen päivitys
Asiakastiedot voidaan synkronoida Netvisorin ja jonkin toisen järjestelmän välillä käyttämällä seuraavia resursseja
Näistä löydät tarkemmat tiedot täältä.
Asiakastietojen päivityksessä voi alkutilanne olla joku näistä.
- Asiakastiedot ovat ennestään vain Netvisorissa. Tälläin asiakastiedot saa haettua Netvisorista käyttämällä näitä resursseja:
- Asiakaslistauksen haku
- Asiakkaan tietojen haku
- Asiakastiedot ovat ennestään vain integroitavassa järjestelmässä
- Netvisorissa olevat asiakastiedot kannattaa hakea varmuuden vuoksi asiakaslistauksen haulla.
- Asiakkaan lisäys Netvisoriin
- Tunnisteena voi käyttää joko ulkoisessa järjestelmässä olevaa asiakaskoodia tai rajapinnan palauttamaa NetvisorID:ta. NetvisorID on muuttumaton eli tätä ei vahingossakaan pääse muokkaamaan.
- Asiakastietoja on ennestään molemmissa järjestelmissä
- Asiakaslistauksen haku
- Asiakastietojen haku
- Tietojen yhdistäminen
- Netvisorista puuttuvien asiakkaiden lisäys Netvisoriin
Asiakasrekisterin ylläpito käytännössä
- Tarkista asiakasrekisteristä asiakas NetvisorID:n perusteella, tämä on uniikki numero ja se ei muutu. Tähän voit käyttää asiakaslistauksen hakua ja asiakkaan tietojen hakua.
- Mikäli asiakas löytyy, asiakkaan tiedot päivitetään. Jos asiakasta ei löydy, lisätään uusi asiakaskortti.
Asiakastietojen pitäminen ajan tasalla jatkossa
- Integraation kannalta on helpointa, jos voidaan päättää jomman kumman järjestelmän olevan pääjärjestelmä ja asiakastietoja päivitetään vain yhteen suuntaan
- Asiakastietojen päivitys molempiin suuntiin on mahdollista rajapinnan kautta, mutta tällainen ratkaisu vaatii enemmän hienosäätöä integraatiototeutuksessa
TEMP-asiakkaan käytöstä myyntilaskulla/tilauksella
Rajapinnan yli tuotavat myyntilaskut ja tilaukset on myös mahdollista kohdistaa tilapäisasiakaalle (TEMP).
Tilapäisasiakasta käytettäessä tulee huomioida muutama asia:
- verkko- tai sähköpostilaskutus ei mahdollinen
- asiakaskohtainen raportointi menetetään
Suosituksemme on, että rajapinnan yli tuotavilla myyntilaskuilla ja tilauksilla käytetään asiakasrekisteriin lisättyjä asiakaskortteja.