Myynnin raportteihin pääset seuraavasti: Myynti > Raportit > Myynnin raportit.

Hakuehdot

Raportit voidaan kohdistaa tilauksiin tai laskuihin, valitsemalla "Kohde"- kentästä joko Laskut tai Tilaukset. Molemmilla on omat raporttimuotonsa. Tilaukset vaatii käyttöön yrityksessä tilaustenkäsittely -osion tai vähintään Professional -paketin.

Tilaukset

  • Asiakastilasto ryhmittäin
  • Tuotetilasto ryhmittäin
  • Tuoteryhmäraportti
  • Asiakasryhmäraportti
  • Myyjäraportti

Laskut

  • Asiakasraportti
    • Raportti näyttää valittujen asiakkaiden laskut ja asiakkaan avoimen saldon. Asiakasraportti ottaa mukaan kaikki suoritukset päiväyksestä riippumatta.
  • Asiakastiliote
    • Sisältää avoimet ja erääntyneet laskut
    • Tiliotteelta voi käynnistää perintäkirjeen
  • Asiakastilasto ryhmittäin
    • Sisältää myyntitilastot asiakasryhmittäin ja asiakkaittain sekä tuotteittain
    • Toimituspäivän mukaan huomioi myös tilausten rivikohtaisen toimituspäivän
    • Raportti näyttää myynnin katteen, mikäli käyttäjällä on oikeus nähdä hankintahinta Myynti- ja ostoreskontrien oikeuksissa. Jotta kate näkyy oikein, pitää tuotteelle olla myös laitettu hankintahinta.
  • Tuotetilasto ryhmittäin
    • Sisältää myyntitiedot tuoteryhmittäin ja tuotteittain
    • Maksupäivällä rajatessa lasku tulee raportille, mikäli maksu on halutun hakuehdon sisällä ja kun laskun jäljellä oleva summa on nolla tai vähemmän kuin nolla (laskulle on tullut ylisuoritus). Osasuoritettu lasku ei tule raportille.
    • Raportti näyttää myynnin katteen, mikäli käyttäjällä on oikeus nähdä hankintahinta Myynti- ja ostoreskontrien oikeuksissa. Jotta kate näkyy oikein, pitää tuotteelle olla myös laitettu hankintahinta. 
    • Raportin paino lasketaan tuotteen nettopainosta.
    • Toimituspäivän mukaan huomioi myös tilausten rivikohtaisen toimituspäivän.
  • Myyjäraportti
    • Näyttää myynnin per myyjä (Vaatii, että laskulla on valittu kyseinen myyjä). Raportilta voi nähdä myös myyjän provision (pitää olla luku tai muokkausoikeudet provision näkemiseen myynti ja ostoreskontrien oikeuksissa).
  • Tuoteryhmäraportti
    • Raportti näyttää tuoteryhmittäin tuotteiden tilaus-/myyntimäärän, summan ja ALV:n määrän per kuukausi
  • Asiakasryhmäraportti
    • Raportti näyttää asiakasryhmittäin tuotteiden tilaus-/myyntimäärän, summan ja ALV:n määrän per kuukausi
  • Top10 myynti
    • Raportti näyttää asiakkaat, tuotteet ja tuoteryhmät, joille on kertynyt eniten laskutusta. 
    • Raportilta saadaan myös laskutus asiakasryhmittäin 
    • Raportti listaa myös myyjien laskutuksen suurimmasta pienimpään.
    • Raportti näyttää myös vertailutilanteen valitun ajanjakson suhteen. Esim. olet hakenut koko tilikauden tiedot ja listaus näyttää asiakkaat laskutusmääräjärjestyksessä. Asiakkaiden/tuotteiden/myyjien perässä on suluissa arvo, joka oli tilanne edellisellä tilikaudella. 
    • Raporttia voidaan rajata myyjä, asiakasryhmä tai tuoteryhmäkohtaisesti.
    • Top10 raportti ottaa mukaan myyntilaskut, sekä myyntitilausten toimitetun osuuden.
  • Myyntikateraportti
    • Myyntikatteen saa raportoitua joko Asiakastilasto ryhmittäin tai Tuotetilasto ryhmittäin -raportilta. Kyseiset raportit näyttävät myynnin katteen, mikäli käyttäjällä on oikeus nähdä hankintahinta Myynti- ja ostoreskontrien oikeuksissa. Jotta kate näkyy oikein, pitää tuotteelle olla myös laitettu hankintahinta.
      Myös Controller -osion Omia raportteja voidaan hyödyntää myyntikatteen raportoimiseen (Controller sisältyy Professional -ja Premium -paketteihin)

Kun haluttu kohde ja raportin muoto on valittu, täytetään raporttiin muut haluttujen tietojen rajaukset. "Näytä raportti" -painikkeesta päästään näkemään haluttu raportti. 

Hakuehtojen tallentaminen

Raportin hakuehtoja voi tallentaa nimellä pikalinkiksi hakuehtojen alapuolella olevalla alueella. Hakuehdot/raportti voidaan tallentaa myös vasta raportilta. Raportin oikeassa yläreunassa on "Tallenna raportti pikalinkiksi" -linkki, jota tallentamisen voi tehdä. Tallennetut pikalinkit näkyvät hakuehtojen vieressä linkkeinä.

 

 



Oliko tästä vastauksesta apua? Kyllä Ei

Send feedback
Pahoittelut, että emme voineet auttaa. Anna palautetta, jotta voimme parantaa tätä artikkelia.