Tässä artikkelissa kerrotaan pankeittain heidän asiakastukensa numero, maksuajoista, katetarkistuksista, tiliotteiden muodostumisesta ja rajoituksista maksujen tiedoissa. Maksuaineistot lähetetään Netvisorista pankkiin muutamassa minuutissa lähetyksestä. Aineiston käsittely riippuu pankin oman maksuajon aikataulutuksesta.

Eikö sinulla vielä ole Netvisoria käytössäsi? Kokeile ilmaiseksi.
Danske Bank

  • Asiakastuki:
    • puh: 0600 12525 ma 8-17, ti-pe 8-16 (1,18 €/min + pvm/mpm)
    • sähköposti: yritysasiakastuki@danskebank.fi
  • Web Services -kanavan sopimusnumero: 7E7144
  • Maksuajot: maksut ja palkat tulee lähettää klo 18:30 mennessä, jotta menevät maksuun vielä saman päivän aikana. Maksut suositellaan lähettämään ennen kello 17.00 jotta ongelmatapauksissa voi olla vielä yhteydessä pankin asiakastukeen.
  • Katetarkastus: Mikäli tilillä ei ole katetta, maksuaineisto odottaa katetta eräpäivästä viiden pankkipäivän ajan, jos maksu on suoritettu muulta kuin Danske Bankin tililtä. Danske Bankin tililtä maksetut aineistot odottavat katetta eräpäivästä 7 pankkipäivän ajan. Tämän jälkeen maksuaineisto saa katevirheen
  • Rajoitukset maksuissa:
    • Yrityksen nimessä saa olla max. 35 merkkiä
    • Viestikentässä max. 75 merkkiä
    • Toimittajan osoite max. 35 merkkiä.
    • Maksuaineistoja voi lähettää 365 päivää ennen maksupäivää
    • Ulkomaan maksussa asiakkaan nimessä voi olla maksimissaan 34 -merkkiä. Mahdolliset ylimenevät merkit pitäisi lisätä manuaalisesti asiakkaan osoitekenttään. 
    • Maksun peruutus vaatii yhteydenoton pankin maksuliikenne neuvontaan.

Nordea

  • Asiakastuki: 0200–672 10 (pvm/mpm) avoinna 8-17 arkipäivinä.
  • Web Services -kanavan sopimusnumero: 32762403
  • Maksuajot: Nordealla ei ole erikseen enää maksuajoja vaan maksuja lähtee eteenpäin kaiken aikaa.
    • Kotimaan maksut klo 18 mennessä maksupäivänä, aikaisintaan 90 päivää ennen maksupäivää
    • Valuuttamaksut (ulkomaan maksut) 16.00 maksupäivänä, seuraavalle pankkipäivälle tarkoitetut klo 19.00 jälkeen, aikaisintaan 90 päivää ennen maksupäivää
    • Suosittelemme maksamaan palkat 2 pankkipäivää ennen maksupäivää klo 18 mennessä, ja aikaisintaan 90 päivää ennen maksupäivää
    • Maksuaineistoja voi lähettää 90 päivää ennen maksupäivää
  • Katetarkarkastus: Katetarkistus maksuaineistoille tehdään klo 7, 10, 13, 15 ja 17.30 --> mikäli tilillä ei ole katetta, maksuaineisto saa katevirheen klo 18
  • Tiliotteet: Viikkotiliotteet muodostuvat AINA kuukauden 8. pvä, 15. pvä, 23. pvä ja 31. pvä (=kuukauden viimeinen pankkipäivä) ja ko. tiliotteet noudetaan aina seuraavana päivänä. Mikäli tiliotteella ei ole tapahtumia, Nordea lähettää nollasummaisen tiliotteen. 
  • Rajoitukset maksuissa:
    • Sepa alueen ulkopuolisten maksujen selite -kenttä. Sanomalle menee 140 - merkkiä.
    • Sähköinen peruutus on mahdollista myös SEPA alueen ulkopuolisille maksuille. 
    • Peruutus ei onnistu, jos alkuperäinen maksu on maksettu köntässä muiden maksujen kanssa.

Osuuspankki

  • Asiakastuki:
    • puh. 0100–051 51 (pvm/mpm) avoinna 8-16 pankkipäivinä.
    • sähköposti: yrityspuhelinpalvelu@op.fi
  • Web Services -kanavan sopimusnumero: 1000047062
  • Maksuajot: 
    • SEPA-maksut kello 7.00 alkaen puolen tunnin välein kello 18.00 asti. Kello 18.00 jälkeen vastaanotetut aineistot käsitellään seuraavana pankkipäivänä. Aineistoja voi lähettää odottamaan maksatusta enintään 365 kalenteripäivää ennen eräpäivää.
    • SEPA -toistuvaissuoritukset (C2B) kello 7.00 alkaen puolen tunnin välein kello 18.00 asti. Klo 18.00 jälkeen vastaanotetut aineistot siirretään käsiteltäväksi seuraavana pankkipäivänä. SALA-erän eräpäivän on oltava pankkipäivä, muuten erä hylätään.
    • Lähtevät ulkomaanmaksut (C2B) kello 7.30 alkaen puolen tunnin välein kello 17.00 asti Maksupäivänä ennen klo 17.00 vastaanotetut maksut käsitellään samana pankkipäivänä. Tämä koskee myös Uudenvuodenaattona ja Kiirastorstaina.
  • Katetarkastus: Mikäli tilillä ei ole katetta, maksuaineisto odottaa katetta eräpäivänä klo 18 saakka. Tämän jälkeen maksuaineisto saa katevirheen.
  • Tiliotteet: Osuuspankki ei muodosta tiliotteita, mikäli tiliotejaksolla ei ole ollut tapahtumia.
  • Rajoitukset maksuissa:
    • Maksuissa osoitetiedot max. 70 merkkiä
    • Tilisiirron viesti saa olla max. 140 merkkiä pitkä, ei hyväksytä erikoismerkkejä
    • Kiinaan menevät maksut: jos maksulla käytetään BIC koodia, niin silloin maksuaineistolla ei saa olla pankin nimeä ja osoitetta.
    • Sähköinen peruutus ei onnistu valuuttamaksuille (valuutta muu kuin euro). Mikäli halutaan peruuttaa valuuttamaksu, pitää olla yhteydessä Osuuspankin asiakastukeen. Peruutussanoma jää pankin päässä virheeseen. 
    • Peruutus ei onnistu, jos alkuperäinen maksu on maksettu köntässä muiden maksujen kanssa.
    • Peruutus ei onnistu enää laskun eräpäivänä. Tai jos on laitettu lasku maksun eräpäivällä heti (samana päivänä) ei peruutus onnistu.

Samlink (pankkien säästöpankkiryhmä (sis. Nooa Pankin), POP Pankki -ryhmä, Handelsbanken Suomi yhteinen järjestelmätoimittaja)

  • Asiakastuki: 
    • Puh 0100 4052 ( 1,99 eur + pvm ) pankkipäivinä klo 8.30 -16.30.
    • Sähköposti: info@samlink.fi
  • Katetarkastus: Mikäli tilillä ei ole katetta, maksuaineisto odottaa katetta eräpäivänä klo 17.30 saakka. Tämän jälkeen maksuaineisto saa katevirheen.
  • Rajoitteet maksuissa:
    • Osoite max. 70 merkkiä
    • Kiina-maksuissa osoite max. 35 merkkiä
    • Säästöpankilla maksimimerkkimäärä viesti kentässä on 140 -merkkiä.
    • Maksun peruutus vaatii yhteydenoton pankin maksuliikenne neuvontaan.
  • Säästöpankkiryhmä
    • Web Services -kanavan sopimusnumero: 05900378
    • Kotimaan maksut käsitellään saman päivän aikana myös muihin pankkeihin, jos aineisto on saapunut ennen 12:55 pankkiin.
    • Palkka-aineistot pitää olla saapuneet pankkiin viimeistään 17.30 mennessä, jotta palkansaaja saa palkan seuraavana päivänä.
    • Viitesuoritukset kuittaantuvat kerran kuussa, joka kuun 7. päivä.
    • Maksuaineistoja voi lähettää 120 päivää ennen maksupäivää
    • Maksuaineistojen sisäänluvut ovat noin tasatunneinen klo 8-16 välillä ja noin 18:00 aikaan illalla.

      17:30 olisi hyvä aineiston olla viimeistään pankissa, jotta varmasti ehtii päivän viimeiseen sisäänlukuun.

    • Maksun peruutus vaatii yhteydenoton pankin maksuliikenne neuvontaan.

  • Handelsbanken
    • Web Services -kanavan sopimusnumero: 05760962
    • Tilisiirron viesti -kentässä sallittu maksimimerkkimäärä on 35 merkkiä
    • Tiliote ei muodostu, mikäli tilillä ei ole tapahtumia tiliotejakson aikana
    • Maksuajot tapahtuvat päivän aikana tunnin välein. Viimeinen maksuajo tapahtuu alkuillasta ja yöllä maksuajoja ei ole.
    • Maksun peruutus vaatii yhteydenoton pankin maksuliikenne neuvontaan.
  • POP-pankki
    • Web Services -kanavan sopimusnumero: 06252381

Aktia Oy

  • Asiakastuki: 010 247 6700 avoinna 9-16 arkipäivisin.
  • Web Services -kanavan sopimusnumero: 06212831
  • Katetarkastus: Mikäli tilillä ei ole katetta, maksuaineisto odottaa katetta eräpäivänä klo 17.30 saakka. Tämän jälkeen maksuaineisto saa katevirheen.
  • Maksuajot: 
    • SEPA-maksut: lähetysaika viimeistään klo.18.00. Ennen klo. 14.30 pankkiin toimitetut aineistosiirtona tehdyt maksut (Lähtevät maksut -palvelu) välittyvät vastaanottajalle saman päivän aikana
    • Maksuaineistojen (SEPA, SEPA toistuvaissuoritukset, ulkomaan maksut) eräpäivä voi olla enintään 120 päivää tulevaisuudessa. Enintään 2 päivää menneisyydessä olevat päivämäärät käsitellään kuten kuluvan päivän päivämäärä. Mikäli annettu eräpäivä ei ole pankkipäivä, maksut käsitellään seuraavana pankkipäivänä
    • Palkka-aineisto (SEPA-toistuvaissuoritus) on vastaanottajalla aina seuraavana pankkipäivänä. Jos halutaan, että palkka on vastaanottajan tilillä vielä samana päivänä, täytyy tehdä normaali SEPA-maksu (ennen klo 14:30)
    • Ulkomaanmaksut: lähetysaika viimeistään klo.15.00
  • Rajoitteet maksuissa: Tilisiirron viesti-kentässä sallittu merkkimäärä on max. 140 merkkiä.
  • Tiliotteet: Tiliote ei muodostu, mikäli tilillä ei ole tapahtumia tiliotejakson aikana
  • Maksun peruutus vaatii yhteydenoton pankin maksuliikenne neuvontaan. 

Ålandsbanken

  • Asiakastuki: 
    • Puh: 020 429 2920 Avoinna ma–pe klo 08.30–18.00
    • Sähköposti: asiakaspalvelu@alandsbanken.fi
  • Web Services -kanavan sopimusnumero: 55
  • Katetarkastus: Mikäli tilillä ei ole katetta, maksuaineisto odottaa katetta eräpäivänä klo 16.15 saakka. Tämän jälkeen maksuaineisto saa katevirheen
  • Tiliotteet: Tiliote ei muodostu, mikäli tilillä ei ole tapahtumia tiliotejakson aikana
  • Maksun peruutus vaatii yhteydenoton pankin maksuliikenne neuvontaan.

S-Pankki

  • Asiakastuki: p. 010 765 8703 ma–pe klo 8.30–16.30 (0,0835 €/puhelu + 0,1209 €/min)
  • Web Services -kanavan sopimusnumero: 1967543-8
  • Katetarkastus: Mikäli tilillä ei ole katetta, maksuaineisto odottaa katetta eräpäivänä klo 17.00 saakka. Tämän jälkeen maksuaineisto saa katevirheen.
  • Maksun peruutus vaatii yhteydenoton pankin maksuliikenne neuvontaan.

DnB Bank

Den Norske bank

  • Asiakastuki: 010 548 2100 
  • Sähköposti: finland.cm@dnb.no
  • Web Services -kanavan sopimusnumero: 1967543
  • Valuuttamaksut joudutaan käsittelemään käsin tiliotteelta. Kotimaaan maksujen osalta voidaan saada pankista laskujenmaksupalaute, joka kuittaa laskut maksetuiksi. 
  • Maksun peruutus vaatii yhteydenoton pankin maksuliikenne neuvontaan.


Oliko tästä vastauksesta apua? Kyllä Ei

Send feedback
Pahoittelut, että emme voineet auttaa. Anna palautetta, jotta voimme parantaa tätä artikkelia.