Aloita uusi aihe

Milla Hiltunen

Visma

*Ratkaistu* Häiriö: Osalla asiakkaista ostolaskujen maksut eivät ole kuittaantuneet automaattisesti

24-10-2022 10:19 am tekijä Milla Hiltunen

Osalla asiakkaista ostolaskujen maksut eivät ole kuittaantuneet/kohdistuneet laskuille automaattisesti. Myöskään pankkitilin saldo ei välttämättä ole päivittynyt tiliotteelta. Vika on korjattu ja maksujonon käsittely valmistuu tämän päivän aikana. 


Pahoittelemme tästä aiheutunutta haittaa.


----------


Päivitys 26.10. 10:25: Mikäli OS-tositteille on muodostunut tositeaukkoja tulee tositteet uudelleen numeroida manuaalisesti (Taloushallinto > Kirjanpidon asetukset > Kirjanpidon ja velvoitteiden asetukset > Tositteiden uudelleennumerointi.) Tilanne on voinut syntyä mikäli uusia OS-tositteita on ehditty yritykseen muodostaa maanantaiaamupäivän ja tiistaiaamupäivän välillä. Tiliotteiden kautta uusia OS-tositteita ei tällä välillä ole muodostunut. 


----------


Päivitys 25.10. 17:09: Tiliotteiden käsittely on nyt valmistunut ja tiliotteilla tulisi nyt näkyä maksutositteet oikein.


----------


Päivitys 25.10. 9:52: Korjauksena tulemme poistamaan kaikki tositteet tilioteriveiltä, joihin on muodostunut tuplatositteita, jolloin molemmat tositteet poistuvat. Myös tositteisiin liittyvät maksut poistetaan ja tiiliotteet käsitellään uudelleen tämän päivän aikana, jolloin tositteet ja maksut muodostuvat uudelleen. Mikäli tositteisiin on tehty muokkauksia, ei näitä poisteta.

----------

Päivitys 25.10. 8:20: Eilisten ostolaskujen maksut ovat kuittaantuneet, mutta edelleen osalla asiakkaista maksut näkyvät tuplana. Myös tänään maksujen kuittaantumisessa voi kuitenkin olla viivettä. Tuplamaksut on tällä hetkellä korjauksessa. Päivitämme tätä tiedotetta kun asiasta on lisätietoa.

----------

Päivitys 24.10. 12:25: Häiriön johdosta maksuja on muodostunut tuplasti, jonka myötä ostolaskut ovat kirjautunet kahteen kertaan maksetuiksi. Asiaa selvitetään parhaillaan ja päivitämme tätä tiedotetta, kun asiaan saadaan lisätietoa. Päivitämme tähän tiedotteeseen myös vaatiiko tämä käyttäjiltä toimenpiteitä.


J

Jennimari Nieminen

24-10-2022 10:57 am tekijä Jennimari Nieminen

Viiveen jälkeen ostolaskut ovat kirjautuneet nyt maksetuksi kahteen kertaan eli järjestelmä on muodostanut 2 suoritustositetta. Saatteko korjattua toisen pois?


8 henkilöä tykkää tästä
O

Olga Berngardt

24-10-2022 12:06 pm tekijä Olga Berngardt

 Meillä sama juttu Nordean pankin asiakkaalla. Kaikki tuplana ostosuoritustositteet tuplana.


H

Hannele Pellinen

24-10-2022 12:07 pm tekijä Hannele Pellinen

Sama meillä. Ostolaskut kirjaantuneet kahteen kertaan maksetuiksi. Kaksi saman numeroista OS -tositetta. Saatteko korjattua?



M

Maija-Riitta Tanila

24-10-2022 2:32 pm tekijä Maija-Riitta Tanila

Sama juttu täällä. Ostolaskut kirjautuneet tuplasti,  maksuilla kaksi peräkkäistä OS-tositetta. Saatteko korjattua?

S

Susanne Suna

24-10-2022 3:44 pm tekijä Susanne Suna

Sama myös täällä, OP:n tili. Jään odottelemaan, että oikaistuuko teidän  toimesta.


R

Raija Pönkä

24-10-2022 7:25 pm tekijä Raija Pönkä

Oma Säästöpankkia käyttävällä asiakkaalla on ostolaskusuoritukset kirjautumatta kokonaan, Danskea käyttävällä kahteen kertaan.

M

Mira Rönkä

25-10-2022 6:58 am tekijä Mira Rönkä

Huomenta, vielä ainakaan ei ole tiliote korjaantunut, edelleen näkyvät tuplana osa ja osa normaalisti.

B

Birgitta Anttonen

25-10-2022 8:01 am tekijä Birgitta Anttonen

OP:ssa on eilinen korjaantunut perjantain tiliote oikein, mutta eilisellä on kuittaamatta ostolaskusuoritukset. OmaSp tilien tiliotteille ei ole tapahtunut mitään, eli ostosuoritukset kuittaamatta perjantailta ja eilen.

J

Jenica Laaksonen

25-10-2022 8:39 am tekijä Jenica Laaksonen

Säästöpankin asiakkaalla ei näy perjantaisetkaan ostolaskujen maksut kuittaantuneen. Sama juttu eilisen tiliotteella. Onko nämä nyt kaikki kuitattava manuaalisesti?

S

Salla Tossavainen

25-10-2022 9:09 am tekijä Salla Tossavainen

Eilisen aikana kuittaantuivat perjantain maksut jossain vaiheessa mutta tänään näyttää tosiaan olevan eiliset kuittaantumatta. Ei nyt kauhean hyvältä vaikuta, jos päivitys/huoltoviikonloppu rikkoo näin paljon ohjelmaa

M

Mira Rönkä

25-10-2022 12:15 pm tekijä Mira Rönkä

No nyt poistui tuplat, muttei jäänyt tiliotteelle sitä yhtäkään. Tosi ikävä että huolto aiheutti tämmöisen päänvaivan...

Milla Hiltunen

Visma

25-10-2022 2:10 pm tekijä Milla Hiltunen

Hei Salla ja Mira! 


Korjauksella tosiaan on poistettu molemmat tositteet ja tiliotteet käsitellään uudestaan tämän päivän aikana. Myös tänään maksujen kuittaantumisessa voi kuitenkin olla viivettä.


Terveisin, Milla / Netvisor


1 henkilö tykkää tästä
T

Tinja Lahdenmäki

25-10-2022 4:09 pm tekijä Tinja Lahdenmäki

Meillä täsmää nyt tiliotteet, mutta kaksi (kassa-alennettua) laskua palautui ostolaskujen hyväksytty-tilaan, vaikka kyseiset laskut on siis jo maksettu. Normaalit maksut eivät palautuneet hyväksytty-tilaan. Saisiko tämän vielä setvittyä?

M

Milja Hirsmäki

26-10-2022 8:36 am tekijä Milja Hirsmäki

Huomenta. Mulla ainakin on vielä tilanne, että poistettu ne molemmat, mutta että tiliotetta ei ole vielä käsitelty uudestaan, joten maksusuorituksia ei siis ole ollenkaan ja tiliote erottaa. Tarviiko huolestua, vai tuliko vaan viivettä tiliotteiden uudelleen käsittelyyn?


Kirjaudu tai Rekisteröidy lähettääksesi kommentin