Tapio Naumanen

Resurssin employee.nv päivitys

19-03-2018 10:11 am tekijä Tapio Naumanen

Palkansaajien tuonnin rajapintaresurssiin (employee.nv) on tehty seuraavat muutokset. Muutokset ovat osa Netvisorin valmistautumista tulorekisterihankkeeseen.

  • Palkansaajan muokkaaminen on mahdollistettu silloinkin, kun ko. palkansaajan työsuhde ei ole voimassa
  • Resurssi ei enää jatkossa aseta palkansaajalle lomapäivien kertymiä. Tämä tulee asettaa käyttöliittymän puolella
    • Yksittäisen palkansaajan osalta tiedon voi päivittää palkansaajan tietojen sivulla
    • Useammalle palkansaajalle tieto voidaan asettaa massana lomaoikeuden hallinnasta eli Palkat - Lomalaskennan asetukset, jossa valitaan käsiltävät palkansaajat ja "Käsittele valittuja" valikosta valitaan "Aseta lomapäivien kertymäsääntö" sekä haluttu kertymäsääntö

 

Työsuhteisiin lisätyt uudet kentät on lisätty rajapintaresurssiin:

  • Ammattiluokka occupationclassification 
  • Työsuhteen voimassaolo - employmentcontract 
    • Sallitut arvot:
      • 1 = toistaiseksi voimassa oleva
      • 2 = määräaikainen
    • Huom määräaikaiselle työsuhteelle on annettava päättymispäivä
  • Työsuhteen tyyppi - employmentform 
    • Sallitut arvot:
      • 1 = kokoaikainen
      • 2 = osa-aikainen
  • Osa-aikaisuuden prosentti - parttimepercent 
    • Sallitut arvot:
      • desimaaliluku väliltä 0-100

    • Pyöristys lähimpään kahteen desimaaliin
    • Huom employmentform oltava 2, jotta asetus huomioidaan
  • Säännöllinen työaika - regularworkinghours 
    • Sallitut arvot:
      • desimaaliluku väliltä 0-168
    • Pyöristys lähimpään kahteen desimaaliin
  • employeepayrollinformation-elementin kentät JobBeginDate ja Profession on muutettu vapaaehtoisiksi
    • Näitä kenttiä voidaan edelleen käyttää tai vaihtoehtoisesti työsuhteet voidaan tuoda employmentperiods-elementillä

 

Huomioitavaa resurssin käytössä:

  • Palkansaajan muokkaaminen on mahdollistettu silloinkin kun ko. palkansaajan työsuhde ei ole voimassa
  • Resurssi ei aseta palkansaajalle lomapäivien kertymiä. Tämä asetetaan käyttöliittymässä.
    • Yksittäisen palkansaajan osalta tiedon voi päivittää palkansaajan tietojen sivulla
    • Useammalle palkansaajalle tieto voidaan asettaa massana lomaoikeuden hallinnasta, Palkat - Lomalaskennan asetukset, jossa valitaan käsiltävät palkansaajat ja "Käsittele valittuja" valikosta valitaan "Aseta lomapäivien kertymäsääntö" sekä haluttu kertymäsääntö
  • Jos employmentperiods-elementti on määritelty, vähintään yksi työsuhde on tuotava
    • startdate- ja profession-elementit ovat aina pakollisia
    • Jos enddate on määritelty, myös endreason on pakollinen
  • Jos employmentperiods-elementti on määritelty, työsuhdetiedot yliajavat employeepayrollinformation-määritykset
  • Jos employmentperiods-elementtiä ei ole määritelty, palkansaajan työsuhde määritetään employeepayrollinformation > profession ja jobbegindate
  • Jos työsuhteita tuodaan rajapinnan kautta, palkansaajan mahdolliset olemassaolevat työsuhteet poistetaan
Logga in eller Registrera digför att publicera en kommentar