Starta ett nytt ämne
A

Anonymous

Netvisor asiakaskortin kentän "Sähköpostilaskuosoite" validointi

04-01-2018 10:12 am tekijä Anonymous

Kävi niin, että tein uudelle asiakkalle yhteystiedot kopioimalla ne heidän lähettämästä sähköpostista. Sähköpostilaskun vastaanottajan osoite oli kirjoitettu muotoon "päivi.jotain@jokufirma.fi". En tuota "ä"-kirjainta kopioinnissa huomannut ja pystyin tallentamaan tämän osoitteen liittenä olevan ruutukuvan 1 esittämässä muodossa.

Ongelma tuli eteen vasta, kun tein ko. asiakkalle ensimmäistä laskua. Kuten ruutukuvassa 2 näkyy, ei kyseiselle vastaanottajalle ollut mahdollista valita sähköpostia lähetystavaksi, vaan ainoa vaihtoehto oli kirje.

Tämä ongelma selvisi vasta tunnin ihmettelyn jälkeen, kun kävin vielä pariin otteeseen uudelleen tutkimassa asiakaskortin tietoja. Suurin juttu virheen löytämisen vaikeuteen oli, että tänä päivänä käyttäjät ovat jo niin tottuneet järjestelmän antamiin virheilmoituksiin esim. juuri sähköpostiosoitteiden kohdalla, etten osannut aavistaa voivani tallentaa virheellisen osoitteen asiakaskortille.


Pieni juttu korjata...toivottavasti tulee nopeasti Smiley Happy

Hyvää Uutta Vuotta Tuki- ja Kehittäjätiimeille!

Logga in eller Registrera digför att publicera en kommentar