Den här hjälpen går igenom hur produktgrupper hanteras i Netvisor, inklusive att skapa, redigera, ta bort och välja språk för produktgrupper.

Produktgruppshantering nås från Produkter > Produktens inställningar > Produktgrupper eller Produkter > Produktlistning > Inställningar > Produktgrupper

Vy funktioner

1. En ny produktgrupp kan skapas från Skapa ny produktgrupp

I den öppnade vyn läggs produktgruppens namn, beskrivning och hierarki till. Namn och beskrivning kan ges på tre olika språk genom att byta språk i Produktgrupper-vyn (punkt 2.) och sedan gå till redigering av produktgruppen (punkt 3.). Hierarkin föreslår rotnivå och kan fritt ändras.

2. Från "Språkval" -rullgardinsmenyn kan du välja vilket språk informationen på sidan visas på. Tillgängliga språk är finska, engelska och svenska. Från redigeringsläget för varje enhet kan du se alla dess språkversioner, men med hjälp av språkvalet kan du snabbt se översättningsstatusen för informationen.

3. Genom att välja Redigera kan du redigera informationen för den skapade produktgruppen

4. Produktgruppen kan tas bort från den röda krysset i Ta bort-kolumnen

5. Med valet Ny undergrupp kan du lägga till en ny underproduktgrupp och skapa en hierarkisk produktgruppstruktur.

Nyckelord: produktgrupper, produktens inställningar, produktlistning


Denna artikel har översatts med hjälp av ett AI-baserat översättningsverktyg. Innehållet eller formuleringen i dessa instruktioner kan avvika från dem i andra instruktioner eller i programvaran.


Hjälpte det här svaret? Ja Nej

Send feedback
Vi beklagar att vi inte kunde vara till hjälp. Lämna gärna feedback och hjälp oss att förbättra den här artikeln.