09-12-2022
Päivitetty: 09-12-2022 12:31 pm
07-02-2023
Päivitetty: 07-02-2023 8:16 am
24-01-2023
Päivitetty: 02-02-2023 2:42 pm
30-01-2023
Päivitetty: 30-01-2023 2:42 pm
01-02-2023
Päivitetty: 01-02-2023 9:36 am
Tuskailen taas ties kuinka monetta kertaa EK:n palkkatiedustelun kimpussa. Tuon täyttämiseksi on vedettävä aikamoiset excel-sulkeiset, tai ainakaan mistään en ole löytänyt parempaa ohjetta/vinkkiä/neuvoa, miten sen helpommin saisi tehtyä. Palkanlaskennan raportit ovat aivan eri maailmasta kuin tilastopohja, joten työtunteja reilun sadan työntekijän yrityksessä tärvääntyy tähän aina uudestaan ja uudestaan. Ja miten turhauttavaa, kun esim. aiemmasta palkkaohjelmasta tilaston sai ihan vain suoraan ajettua. Onko kartoitettu, kuinka monta meistä joutuu tekemään tuon saman? Jossain oli maininta, että tämä tuska koskettaa vain pientä joukkoa, mutta eikö meille voisi tehdä räätälöinnin ja jyvitetään kustannus? Tulorekisteriäkin luvattiin aiemmin pelastukseksi, mutta nythän se jo tiedetään, että sitä kautta tätä ei saada toimimaan.
Hei, nyt on taas niiiin hitaalla, missä vika?? Pitkin tammikuuta esiintynyt - nyt taas ihan mahdotonta!
Hei Marjo, verkkolaskujen lähettäminen Norjaan onnistuu Peppol-verkon kautta, tässä on siihen ohje https://support.netvisor.fi/fi/support/solutions/articles/77000525620-verkkolaskujen-l%C3%A4hett%C3%A4minen-ulkomaille Terkuin, Miia/Netvisor
Nyt tämä tulostusongelma on siirtynyt myös tuloslaskelmaan... Todella inhottava lähettää asiakkaille tulosteita jotka ovat vaikealukuisia. Uskokaa tai älkää, isolle osalle näitä vielä joutuu lähettämään ja nykyinen tulostus on todella huono.
Hei Sari, Valitettavasti tuota widgettiä ei ole mahdollista piilottaa Tiedotusnäkymästä. Widget poistuu kokonaan 1.4.2022 tai heti kun kaikki listatut yritykset on siirretty nykyisen lomalaskennan käyttäjiksi. Olemme saaneet tästä aiheesta jonkinverran palautetta ja otamme tämän asian huomioon tulevaisuuden ratkaisuissamme.
Matkalaskun hyväksymiskäsittely on tosi hidas ja työläs tehdä! Aikaa menee naksutteluun, eikä hyväksyttäviä matkalaskuja saa valituksi kerralla hyväksyttäviksi, varsinkin tapauksessa, kun matkalaskulla on joka päivälle vain päivärahoja. Ohjelma kelaa ja kelaa, jokainen päivä on valittava ja hyväksyttävä. Hirvee käsittely rumba. Tätä ei voi suositella, eikä kehtaa myydä!!!!!!!!!
Hei Kia, Kiitos kehitystoiveestasi. Olemmekin saaneet vastaavia toiveita jo monia ja sen vuoksi verokorttien noudon automaattinen ajastaminen on otettu mukaan tämän vuoden tuotekehityssuunnitelmiin.
Loistava uudistus! Kiitos!
Tilastokeskus kuuluu Tulorekisterin tietojen käyttäjiin ja heidän on mahdollista saada Yksityisen sektorin kuukausi- ja tuntipalkkatilastoja varten kerättävät palkkatiedot Tulorekisterinstä. Tilastokeskus toivoo, että tiedot ilmoitettaisiin ensisijaisesti Tulorekisterin kautta. Jotta Tilastokeskus saa palkkatietoilmoituksilta riittävän kattavat tiedot, tulee palkansaajan työsuhteesta antaa myös vapaaehtoiseksi määriteltyjä tietoja. Joten varmistathan, että palkansaajan työsuhteelle on määritelty myös nämä tiedot: Palkkauksen muoto (Kuukausipalkka, Tuntipalkka, Urakkapalkka) Säännöllinen työaika (Voidaan määritellä palkkamallille tai poikkeukset yksittäisen palkansaajan työsuhteelle) Työsuhteen tyyppi (Kokoaikainen, Osa-aikainen, Tietoa ei saatavilla) Osa-aikaisuuden prosentti Työsuhteen voimassaolo (Toistaiseksi voimassa oleva, Määräaikainen) Lue tarvittaessa Tilastokeskuksen ohjeistus palkkatilastoista.
Vuoden vaihde lähestyy ja palkansaajat seuraavat tarkemmin verokorttinsa tulorajaa. Päivitimme Netvisorin Verokortit -käyttöohjetta ja ohjeen lopusta löytyvät usein kysytyt kysymykset. Lue lisää täältä, käyttöohje: Verokortit Netvisorin verokortin laskenta muodostaa palkkalaskelmalle automaattisesti ennakonpidätyksen lisäprosentilla, mikäli palkansaajan verokortin tuloraja ylittyy. Tulorajaa seurataan verokortin voimassaoloajan mukaan. Verokortin tulorajaan vaikuttavat myös palkkojen historiatiedot sekä verokortin tietoihin tallennetut "Tulorajaan vaikuttavat ansiot".
Heippa Kjell! Olitkin ollut tämän tiimoilta jo tukeen yhteydessä joten jatketaan asian selvittelyä sähköpostitse :) Aurinkoisia syyspäiviä, Elina Netvisor Customer Care
Kiitos Markus vinkistä. Nyt uuden kuukauden laskujen saavuttua on antamasi vinkki auttanut paljon! Vielä kun toteuttaisitte tuon paljon pyydetyn kertatiliöinnin massakäsittelynä niin olisi hyvä :)