Sisällysluettelo

Tilitoimistoasiakkuuden irtisanominen

Suora-asiakkuuden irtisanominen

Irtisanomisen vaiheet

Palvelun uudelleenavaus

 

 

Tilitoimistoasiakkuuden irtisanominen

 

Tilitoimistoasiakkuuksissa asiakasympäristön ensisijainen hallinnoija ja sopimuksen toinen osapuoli on tilitoimisto. Tilitoimistoasiakkaalla itsellään ei ole sopimussuhdetta Visma Solutions Oy:n kanssa, joten irtisanomista ei tehdä Visma Solutions Oy:lle, vaan tilitoimistoon. Tilitoimisto omalta osaltaan ilmoittaa Visma Solutions Oy:lle palveluiden sulkemisesta.

Tilitoimistoasiakkuuksilla ei ole erillistä irtisanomisaikaa, vaan sopimus päättyy seuraavan kuukauden alkuun.

Tilitoimiston pääkäyttäjä (TPK) voi hoitaa yksittäisten asiakasympäristöjen irtisanomisen Netvisor Storesta Palveluiden hallinta -painikkeesta avautuvalta sivulta (Netvisor-palvelusopimuksen irtisanominen). Irtisano Netvisor-palvelusopimus -painikkeesta lähtee irtisanomispyyntö Visma Solutions Oy:lle ja pyyntö käsitellään manuaalisesti.

Asiakkuuden siirto

Mikäli asiakasyritys aikoo jatkaa Netvisorin käyttöä suora-asiakkaana tai toisen tilitoimiston alla, iIlmoitattehan tässä tapauksessa asiasta asiantuntijapalveluumme: tuki.netvisor@visma.com. Asiakkuuden siirrossa voidaan tilitoimiston laskuttaminen parhaassa tapauksessa katkaista heti ilman ylimääräistä vaivaa. Tarvittavat asiakirjat siirtoa varten löytyy:  Tilitoimiston vaihto

 

 

Suora-asiakkuuden irtisanominen

Netvisor-palvelusopimuksen voi irtisanoa Netvisor Storesta Palveluiden hallinta -painikkeesta avautuvalta sivulta. Irtisano Netvisor-palvelusopimus -painikkeesta lähtee irtisanomispyyntö Visma Solutions Oy:lle ja pyyntö käsitellään manuaalisesti. Sulkemispyynnön voi tehdä käyttäjähallitsija-oikeuksilla.

Aineiston säilyttäminen

Vastuu aineiston säilyttämisestä on lain nojalla asiakkaalla. Mikäli asiakas haluaa poistaa aineistonsa järjestelmästä, tulee sitä pyytää kirjallisesti.

Sopimusehdot voit lukea täältä: Sopimusehdot

Huomioittehan, että Netvisoriin on päivitetty laskutusosoite, johon otatte vastaan Netvisor-palvelun viimeiset laskut. Osoitteen tulee olla sellainen, että saatte laskut myös Netvisor -palvelun sulkemisen jälkeen. Osoitteet päivitetään palvelun Laskutusosoitteet -osiossa (Paina yrityksen nimeä, vasen yläkulma, Laskutusosoitteet - Netvisorin palvelulaskutuksen osoite).

 

 

Irtisanomisen vaiheet

 

 

Asiakas voi minimoida irtisanomisajan laskutuksen seuraamalla alla olevia vaiheita. Autamme tarvittaessa, mikäli tulee kysyttävää irtisanomisesta.

1. Maksuliikennesopimuksen irtisanominen

Saapuvista pankkiaineistoista veloitetaan niin kauan, kuin niitä meille automaattisten noutojen yhteydessä tulee (esim. tiliotteet, viitesuoritukset, saapuvat verkkolaskut ja suoraveloitusvaltuutukset). Pankkiaineistojen muodostuminen pankissa Netvisorin noudettavaksi loppuu, kun irtisanotte pankissa Netvisor-palvelun valtuutuksen pankkiaineistojen siirtoon. Voitte irtisanoa valtuutuksen ottamalla yhteyttä omaan pankkiinne. Huomioittehan, että pankkiliikennesopimuksen voi ainoastaan katkaista sen solminut osapuoli; sopimusten katkaisua ei voi hoitaa Visma Solutions Oy tai tilitoimisto. Visma Solutions Oy pidättää oikeuden jatkaa transaktiokustannusten veloittamista myös irtisanomisajan jälkeen, mikäli asiakas ei ole pankkiliikennesopimusta irtisanonut.

2. Käyttäjien poistaminen

Kun Netvisor-palvelusopimus irtisanotaan, niin yrityksen ylimääräiset käyttäjät kannattaa poistaa. Mikäli käyttäjiä ei poisteta, heistä laskutetaan irtisanomisajalta hinnaston mukaisesti (poislukien hinnoittelupaketissa olevat yrityset). Huom! Käyttäjän käyttöoikeusprofiili "Ei oikeutta" ei lopeta laskutusta! Käyttäjien poistamiseksi luettehan ohjeemme Käyttäjän poistaminen.

3. Lisäpalveluiden poistaminen

Veloitamme Lisäpalveluiden kuukausimaksujen osalta palvelun käytöstä poistamiskuukauden loppuun asti, ja transaktiomaksujen osalta (esim. pankki- ja laskuaineistot) toteutuneiden transaktioiden mukaisesti. Käyttäjähallitsija tai tilitoimiston pääkäyttäjä voi poistaa yrityksen käytössä olevat Lisäpalvelut Netvisor Storessa. Lisäpalvelut ovat käytössä normaalisti kuukauden loppuun asti. 

 4. Kirjanpitoaineiston lataaminen (maksullinen aineistokopio)

Kirjanpitoaineisto on mahdollista ladata Netvisorista esimerkiksi toiseen järjestelmään siirryttäessä. Omatoimisen aineistokopion ottaminen on helppoa; sen voi ladata ohjeemme Aineistokopiopalvelu mukaisesti. Aineistokopio tulee ladata ennen Netvisor-palvelun irtisanomisajan päättymistä. Aineistokopion lataamisesta veloitetaan hinnaston mukaisesti. Vaihtoehtoisesti asiakastuki voi toimittaa teille aineistokopion sähköisesti, jolloin veloitamme lisäksi hinnaston mukaisen palvelumaksun. 

5. Laajennosten ja rajapintapalvelun kytkeminen pois päältä

Järjestelmäintegraatiot tulee kytkeä pois päältä ohjeemme mukaisesti. Rajapinta on syytä tarkistaa aina, jotta rajapinnassa tapahtuva automaattinen liikenne ei aiheuta kustannuksia.

6. Maventa-verkkolaskutus

Maventa-tili suljetaan Netvisor-palvelun sulkemisen yhteydessä automaattisesti. Mikäli yritys haluaa jatkaa Maventa-tilin käyttöä, siitä tulee ilmoittaa Netvisor-palvelusopimuksen irtisanomisen Palaute-kentässä.

Määritä Maventa-yhteydelle palautusosoite reitittymättömälle aineistolle. Palautusosoitteen voidaan määrittää Laskutusosoitteet -valikosta (Paina yrityksen nimeä, vasen yläkulma, Laskutusosoitteet - Skannauspalvelun osoitetiedot - Skannauspalvelun palautusosoite - Sähköposti). Skannauspalvelun ja Maventan materiaali reititetään kyseiseen osoitteeseen 60 päivän ajan poistosta. Huomioittehan, että yrityksellenne saatetaan lähettää yhteyden sulkemisen jälkeen laskuja tähän osoitteeseen, joten on tärkeää, että palvelussa on osoite, johon laskut saadaan toimitettua. 

7. Laskutusosoitteen päivittäminen Netvisor-palvelun viimeisille laskuille

Huomioittehan, että Netvisoriin on päivitetty laskutusosoite, johon lähetetään Netvisor-palvelun viimeiset laskut. Osoitteen tulee olla sellainen, että saatte laskut myös Netvisor-palvelun sulkemisen jälkeen. Osoitteet päivitetään palvelun Laskutusosoitteet -osiossa (Paina yrityksen nimeä, vasen yläkulma, Laskutusosoitteet - Netvisorin palvelulaskutuksen osoite)

 

Palvelun uudelleenavaus

Netvisor-palvelu voidaan avata asiakkaan pyynnöstä uudelleen. Pitkään suljettuna ollutta ympäristöä emme lähtökohtaisesti avaa, sillä se ei ole ajantasainen ja ympäristö on syytä perustaa uudelleen. Uudelleenavaaminen onnistuu tukipyynnöllä. Tukipyyntöön on hyvä liittää tiedot mihin hinnoittelupakettiin ympäristö avataan, sekä kenelle ja mitä käyttöoikeuksia siihen myönnetään. Veloitamme ympäristön avaamisesta hinnastomme mukaisen avausmaksun. 

Mikäli palveluntarjoaja (Visma Solutions Oy) joutuu sulkemaan asiakkaan palvelut erääntyneiden saatavien vuoksi, pääsy palveluun estetään, kunnes saatavat ja palvelun uudelleenavaamisesta perittävä maksu on suoritettu kokonaan. Erääntyneiden palvelusaatavien vuoksi suljetun ympäristön avaamiseksi voitte olla yhteydessä laskutukseemme (laskutus.netvisor@visma.com)

Kun palvelu on suljettuna, ko. yrityksen omat käyttäjät eivät voi kirjautua järjestelmään, eivätkä he voi käyttää tunnuksiaan minkään muunkaan yrityksen osalta, mihin heidät mahdollisesti on valtuutettu käyttäjiksi. Käyttäjätunnuksen käytöstä maksaa aina käyttäjän oma yritys (=perusyritys), ja se myös vastaa käyttäjätunnuksen voimassaolosta. 

 



Oliko tästä vastauksesta apua? Kyllä Ei

Send feedback
Sorry we couldn't be helpful. Help us improve this article with your feedback.