Sisällysluettelo
Käyttöönotto
Kirjautuminen Netvisor-selainversioon
Kirjautuminen Netvisor-mobiilisovellukseen
Ulkomaalaisen käyttäjän kutsuminen Netvisoriin
Login to Netvisor - instructions on how to get started (the invited user)
Käyttöönotto
Kirjautuminen Netvisor-selainversioon
Kirjautuminen Netvisor-mobiilisovellukseen
Ulkomaalaisen käyttäjän kutsuminen Netvisoriin
Ensisijainen tapa kirjautua ja ottaa Netvisor-mobiilisovellus käyttöön on aina suomalaiset pankkitunnukset tai mobiilivarmenne. Mikäli ulkomaalaisella henkilöllä ei ole suomalaisia verkkopankkitunnuksia eikä hänellä ole niitä mahdollisuutta saada, on vaihtoehtona kutsua hänet Netvisor-mobiilisovelluksen käyttäjäksi. Ulkomaalaisen käyttäjän voi kutsua yrityksen Käyttäjähallitsija (KH) tai Tilitoimiston pääkäyttäjä (TPK) -roolin omaava henkilö.
Mikäli käyttäjä löytyy Netvisorista jo ennestään, voitte hypätä seuraavan kappaleen yli.
Kutsuminen aloitetaan lisäämällä henkilö uudeksi käyttäjäksi kohdasta Yritysvalikko (yrityksen nimi) > Käyttäjät ja roolit > painamalla avautuvan näkymän oikeassa yläkulmassa olevaa painiketta "Lisää uusi käyttäjä tai lisää yrityksen ulkopuoliselle henkilölle käyttöoikeus". Vaihda "Maa" henkilön kansalaisuuden mukaiseksi ja anna henkilötunnus tai muu vastaava yksilöivä tieto. Täydennä seuraavaksi muut käyttäjää koskevat tiedot oikeellisesti. Varmista, että sähköpostiosoite on oikeassa muodossa ja että puhelinnumero on annettu kansainvälisessä muodossa niin, että ensin tulee + merkki, sitten maakoodi ja numero ilman ensimmäistä nollaa. Sitten "Lisää käyttäjä".
Mene käyttäjän tietoihin seuraavaa polkua pitkin: Yritysvalikko > Käyttäjät ja roolit > klikkaa käyttäjän nimeä listalta. Seuraavaksi klikkaa vasemmalta linkkiä "Kutsu käyttäjä kirjautumaan mobiilisovelluksella".
Varmista seuraavaksi että kutsuttavan käyttäjän tiedot ovat varmasti oikein (mikäli tiedoissa on virheitä, sulje kutsunäkymä ja muokkaa tämän jälkeen käyttäjän tietoja) ja laita rasti ruutuun, että olet vahvistanut kutsuttavan käyttäjän henkilöllisyyden (1). Tämän jälkeen paina alhaalta "Lähetä kutsu" (2). Kutsu lähetetään annettuun sähköpostiosoitteeseen ja on voimassa 24 tuntia. Kutsu lähtee englanniksi.
Kutsun lähettämisen jälkeen kutsu on mahdollista perua "Peruuta kutsu" -näppäimestä. Mikäli käyttäjälle tulee lähettää uusi kutsu (esim. puhelimen vaihtumisen myötä), tulee tämä tehdä Netvisor-asiakaspalvelun toimesta. Olettehan tällöin yhteydessä [email protected] ja ilmoittakaa yrityksen nimi ja uudelleenkutsuttavan käyttäjän nimi. Pyynnön voi tehdä TPK/KH-käyttäjä.
Kutsuttu käyttäjä näkee kutsun lähettäjän ja yrityksen nimen sekä saa 16-merkkisen käyttöönottotunnuksen, joka hänen tulee syöttää Netvisor-mobiilisovellukseen. Tunnistautumisen käyttäjä viimeistelee syöttämällä sovellukseen tekstiviestitse saamansa 6-numeroisen vahvistuskoodin.
Huom! Mikäli käyttäjä ei saa tekstiviestillä 6-numeroista vahvistuskoodia eikä saa sitä myöskään itse tilattua (Kutsuttava voi sovelluksesta pyytää max. 2 uutta vahvistuskoodia), niin TPK/KH-roolin omaava henkilö voi muodostaa vahvistuskoodin kutsuttavalle kutsunäkymästä "Eikö kutsuttava saanut vahvistuskoodia?" -linkistä:
Linkki tulee näkyviin vasta kun käyttäjä on syöttänyt mobiilisovellukseeen 16-numeroisen käyttöönottotunnuksen.
Avautuvasta näkymästä saadaan muodostettua vahvistuskoodi, joka tulee ottaa talteen ennen näkymästä poistumista ja toimittaa koodi kutsuttavalle. Vahvistuskoodi on voimassa 12 tuntia ja se pidentää samalla myös kutsun voimassaoloaikaa, mikäli se olisi menossa umpeen aiemmin.
Login to Netvisor - instructions on how to get started (the invited user)
If you don't have Finnish bank ID's or mobile ID, the process to start using Netvisor is following:
1. You will receive an email invitation to start using Netvisor. Invitation is valid for 24 hours from the time of sending. If you haven't received an invitation yet, please contact your company's user administrator.
2. Download the Netvisor app from your app store, open it and select "I don't have bank ID's"
3. Enter the 16-digit sign up code from your email invitation into the app
4. Enter the 6-digit verification code you receive via SMS into the app
(If you don't receive the SMS, click button "Didn't receive the verification code?" from below)
5. Read and accept terms of service
6. Create a personal PIN code
7. You're all done and you can now login to both Netvisor on computer and Netvisor mobile app!
Here's how to login to Netvisor on computer:
1. Open the Netvisor login page into your browser --> login.netvisor.fi
2. Open the Netvisor App and select “Netvisor-desktop”.
3. Scan QR code with your mobile app
4. Confirm the login with PIN code, fingerprint or Face ID
5. You’re in!
Here's how to login to Netvisor mobile application:
1. Open the Netvisor app and choose “Netvisor mobile”
2. Confirm the login with PIN code, fingerprint or Face ID
3. You’re in!
Mene käyttäjän tietoihin seuraavaa polkua pitkin: Yritysvalikko > Käyttäjät ja roolit > klikkaa käyttäjän nimeä listalta. Seuraavaksi klikkaa vasemmalta linkkiä "Kutsu käyttäjä kirjautumaan mobiilisovelluksella".
Varmista seuraavaksi että kutsuttavan käyttäjän tiedot ovat varmasti oikein (mikäli tiedoissa on virheitä, sulje kutsunäkymä ja muokkaa tämän jälkeen käyttäjän tietoja) ja laita rasti ruutuun, että olet vahvistanut kutsuttavan käyttäjän henkilöllisyyden (1). Tämän jälkeen paina alhaalta "Lähetä kutsu" (2). Kutsu lähetetään annettuun sähköpostiosoitteeseen ja on voimassa 24 tuntia. Kutsu lähtee englanniksi.
Kutsun lähettämisen jälkeen kutsu on mahdollista perua "Peruuta kutsu" -näppäimestä. Mikäli käyttäjälle tulee lähettää uusi kutsu (esim. puhelimen vaihtumisen myötä), tulee tämä tehdä Netvisor-asiakaspalvelun toimesta. Olettehan tällöin yhteydessä [email protected] ja ilmoittakaa yrityksen nimi ja uudelleenkutsuttavan käyttäjän nimi. Pyynnön voi tehdä TPK/KH-käyttäjä.
Kutsuttu käyttäjä näkee kutsun lähettäjän ja yrityksen nimen sekä saa 16-merkkisen käyttöönottotunnuksen, joka hänen tulee syöttää Netvisor-mobiilisovellukseen. Tunnistautumisen käyttäjä viimeistelee syöttämällä sovellukseen tekstiviestitse saamansa 6-numeroisen vahvistuskoodin.
Huom! Mikäli käyttäjä ei saa tekstiviestillä 6-numeroista vahvistuskoodia eikä saa sitä myöskään itse tilattua (Kutsuttava voi sovelluksesta pyytää max. 2 uutta vahvistuskoodia), niin TPK/KH-roolin omaava henkilö voi muodostaa vahvistuskoodin kutsuttavalle kutsunäkymästä "Eikö kutsuttava saanut vahvistuskoodia?" -linkistä:
Linkki tulee näkyviin vasta kun käyttäjä on syöttänyt mobiilisovellukseeen 16-numeroisen käyttöönottotunnuksen.
Avautuvasta näkymästä saadaan muodostettua vahvistuskoodi, joka tulee ottaa talteen ennen näkymästä poistumista ja toimittaa koodi kutsuttavalle. Vahvistuskoodi on voimassa 12 tuntia ja se pidentää samalla myös kutsun voimassaoloaikaa, mikäli se olisi menossa umpeen aiemmin.
Login to Netvisor - instructions on how to get started (the invited user)
If you don't have Finnish bank ID's or mobile ID, the process to start using Netvisor is following:
1. You will receive an email invitation to start using Netvisor. Invitation is valid for 24 hours from the time of sending. If you haven't received an invitation yet, please contact your company's user administrator.
Oliko tästä vastauksesta apua? Kyllä Ei
Send feedback