Tässä ohjeessa käsitellään Netvisor-palvelun käyttöönottoa ja kirjautumista sekä selainversion että mobiilisovelluksen kautta. Lisäksi ohjeistetaan ulkomaalaisen käyttäjän kutsuminen Netvisoriin.

SISÄLTÖ

Käyttöönotto

Kirjautuminen Netvisor-selainversioon

Kirjautuminen Netvisor-mobiilisovellukseen

Ulkomaalaisen käyttäjän kutsuminen Netvisoriin

Ensisijainen tapa kirjautua ja ottaa Netvisor-mobiilisovellus käyttöön on aina suomalaiset pankkitunnukset tai mobiilivarmenne. Mikäli ulkomaalaisella henkilöllä ei ole suomalaisia verkkopankkitunnuksia eikä hänellä ole niitä mahdollisuutta saada, on vaihtoehtona kutsua hänet Netvisor-mobiilisovelluksen käyttäjäksi. Ulkomaalaisen käyttäjän voi kutsua yrityksen Käyttäjähallitsija (KH) tai Tilitoimiston pääkäyttäjä (TPK) -roolin omaava henkilö.

Mikäli käyttäjä löytyy Netvisorista jo ennestään, voitte hypätä seuraavan kappaleen yli. 

Kutsuminen aloitetaan lisäämällä henkilö uudeksi käyttäjäksi kohdasta Yritysvalikko (yrityksen nimi) > Käyttäjät ja roolit > painamalla avautuvan näkymän oikeassa yläkulmassa olevaa painiketta "Lisää käyttäjä". Tarkemmat ohjeet sivulla Ulkomaalaisen käyttäjän lisääminen, kutsuminen ja kirjautuminen. Täydennä käyttäjää koskevat tiedot oikeellisesti. Varmista, että sähköpostiosoite on oikeassa muodossa ja että puhelinnumero on annettu kansainvälisessä muodossa niin, että ensin tulee + merkki, sitten maakoodi ja numero ilman ensimmäistä nollaa. Anna käyttäjälle halutut käyttöoikeudet (voit muuttaa näitä myöhemmin) ja paina lopuksi "Luo käyttäjä". 

Mene käyttäjän tietoihin seuraavaa polkua pitkin: Yritysvalikko > Käyttäjät ja roolit > klikkaa käyttäjän nimeä listalta. Seuraavaksi klikkaa vasemmalta linkkiä "Kutsu käyttäjä kirjautumaan mobiilisovelluksella". Jos käyttäjä tulee kutsua Netvisoriin uudelleen, eivätkä hänen tietonsa ole muuttuneet, voivat TPK- tai KH-roolin käyttäjät tehdä uudelleenkutsumisen "Kutsu käyttäjä kirjautumaan mobiilisovelluksella" -linkin kautta. Mikäli käyttäjän tietoihin on tehty muutoksia, tulee olla yhteydessä Netvisorin asiakaspalveluun käyttäjän uudelleenkutsumiseksi. 

Varmista seuraavaksi että kutsuttavan käyttäjän tiedot ovat varmasti oikein (mikäli tiedoissa on virheitä, sulje kutsunäkymä ja muokkaa tämän jälkeen käyttäjän tietoja) ja laita rasti ruutuun, että olet vahvistanut kutsuttavan käyttäjän henkilöllisyyden (1). Tämän jälkeen paina alhaalta "Lähetä kutsu" (2). Kutsu lähetetään annettuun sähköpostiosoitteeseen ja on voimassa 24 tuntia. Kutsu lähtee englanniksi.

Kutsun lähettämisen jälkeen kutsu on mahdollista perua "Peruuta kutsu" -näppäimestä. Mikäli käyttäjälle tulee lähettää uusi kutsu (esim. puhelimen vaihtumisen myötä, ilman että yhteystiedot ovat muuttuneet), voi tämän tehdä TPK/KH-käyttäjä samasta kutsunäkymästä. Myös käyttäjä itse voi tunnistautua uudestaan luomallaan Visma Connect -tilillä eikä uutta kutsua tarvitse tällöin lähettää.

Kutsuttu käyttäjä näkee kutsun lähettäjän ja yrityksen nimen sekä saa 16-merkkisen käyttöönottotunnuksen, joka hänen tulee syöttää Netvisor-mobiilisovellukseen. Tämän jälkeen käyttäjä syöttää sovellukseen tekstiviestitse saamansa 6-numeroisen vahvistuskoodin. Lopuksi käyttäjä saa sähköpostin, josta pääsee luomaan Visma Connect -tilin salasanan, jolla tunnistautuminen sovellukseen viimeistellään.

Huom! Mikäli käyttäjä ei saa tekstiviestillä 6-numeroista vahvistuskoodia eikä saa sitä myöskään itse tilattua (Kutsuttava voi sovelluksesta pyytää max. 2 uutta vahvistuskoodia), niin TPK/KH-roolin omaava henkilö voi muodostaa vahvistuskoodin kutsuttavalle kutsunäkymästä "Eikö kutsuttava saanut vahvistuskoodia?" -linkistä: 

 Linkki tulee näkyviin vasta kun käyttäjä on syöttänyt mobiilisovellukseeen 16-numeroisen käyttöönottotunnuksen.

Avautuvasta näkymästä saadaan muodostettua vahvistuskoodi, joka tulee ottaa talteen ennen näkymästä poistumista ja toimittaa koodi kutsuttavalle. Vahvistuskoodi on voimassa 12 tuntia ja se pidentää samalla myös kutsun voimassaoloaikaa, mikäli se olisi menossa umpeen aiemmin.


Login to Netvisor - instructions on how to get started (the invited user) - OLD APP

If you don't have Finnish bank ID's or mobile ID, the process to start using Netvisor is following: 

1. You will receive an email invitation to start using Netvisor. Invitation is valid for 24 hours from the time of sending. If you haven't received an invitation yet, please contact your company's user administrator.

2. Download the Netvisor app from your app store, open it and select "I don't have bank ID's"

3. Enter the 16-digit sign up code from your email invitation into the app

4. Enter the 6-digit verification code you receive via SMS into the app

(If you don't receive the SMS, click button "Didn't receive the verification code?" from below)

5. Read and accept terms of service

6. Create a personal PIN code

7. You're all done and you can now login to both Netvisor on computer and Netvisor mobile app!

Here's how to login to Netvisor on computer:

  1. Open the Netvisor login page into your browser --> login.netvisor.fi
  2. Open the Netvisor App and select “Netvisor-desktop”.
  3. Scan QR code with your mobile app
  4. Confirm the login with PIN code, fingerprint or Face ID
  5. You’re in!


Here's how to login to Netvisor mobile application:

  1. Open the Netvisor app and choose “Netvisor mobile”
  2. Confirm the login with PIN code, fingerprint or Face ID
  3. You’re in!


Login to Netvisor - instructions on how to get started (the invited user) - NEW APP


If you don't have Finnish bank ID's or mobile ID, the process to start using Netvisor is following: 

1. Ask your company's user administrator to send you a login invitation. You will receive an email invitation to start using Netvisor. Invitation is valid for 24 hours from the time of sending. If you haven't received an invitation yet, please contact your company's user administrator.

2. Download the Netvisor app from your app store, open it and select "Don't Have a Finnish Bank ID".

3. Select I Have a Sign Up Code

4. Enter the 16-digit sign up code from your email invitation into the app.

5. Enter the 6-digit verification code you receive via SMS into the app (If you don't receive the SMS, click button "Resend Code?" from below).

6. If you don't have a Visma Connect account already go to your email and create a Visma Connect account and password and finalize the sign up process. If you do have a Visma Connect account already just tap "Login with Visma Connect" and continue from step 8.

8. Enter you Visma Connect -email adress

9. Go to your Authenticator app (for example Google Authenticator) and enter the security code from your Authenticator app.

10. Accept the terms and conditions of the service

11. Create a personal PIN code.

12. Confirm PIN-code

12. You're all done and you can now login to both Netvisor on computer and Netvisor mobile app!


Here's how to login to Netvisor on computer:

  1. Open the Netvisor login page into your browser --> login.netvisor.fi
  2. Open the Netvisor App and  login
  3. Select “Read QR code for web login”.
  4. Scan QR code with your mobile app
  5. Confirm the login with PIN code, fingerprint or Face ID
  6. You’re in!


Here's how to login to Netvisor mobile application:

  1. Open the Netvisor app and login with PIN code, fingerprint or Face ID
  2. You’re in!

Usein kysyttyjä kysymyksiä

Kuinka kutsua ulkomaalainen käyttäjä Netvisoriin?

Kutsu ulkomaalainen käyttäjä lisäämällä hänet ensin käyttäjäksi kohteessa Yritysvalikko > Käyttäjät ja roolit > "Lisää käyttäjä". Varmista, että kaikki tiedot, kuten sähköposti ja puhelinnumero, ovat oikein. Käyttäjähallitsija tai tilitoimiston pääkäyttäjä voi sitten kutsua käyttäjän kirjautumaan mobiilisovelluksella linkin kautta "Kutsu käyttäjä kirjautumaan mobiilisovelluksella".

Mitä tehdä, jos kutsu tai vahvistuskoodi ei saavu?

Jos kutsu tai 6-numeroinen vahvistuskoodi ei saavu, käyttäjän hallinnoija voi lähettää uuden vahvistuskoodin "Eikö kutsuttava saanut vahvistuskoodia?" -linkistä. Varmista myös, että syöttämäsi tiedot ovat oikeat ja sähköpostiosoite on oikeassa muodossa.

Miten luoda henkilökohtainen PIN-koodi?

Henkilökohtaisen PIN-koodin luominen tapahtuu Netvisor-mobiilisovelluksessa käyttöönottoprosessin aikana. Kun olet syöttänyt 6-numeroinen vahvistuskoodin, sinua pyydetään luomaan ja vahvistamaan henkilökohtainen PIN-koodi. Tämä PIN-koodi tarvitaan jatkossa kirjautuessa sovellukseen.

avainsanat: Netvisor, kirjautuminen, mobiilisovellus, käyttöönotto, ulkomaalainen käyttäjä, käyttäjähallitsija, vahvistuskoodi, Visma Connect, sign in, mobile app



Oliko tästä vastauksesta apua? Kyllä Ei

Send feedback
Pahoittelut, että emme voineet auttaa. Anna palautetta, jotta voimme parantaa tätä artikkelia.