Mikäli kaksi tai useampi Netvisoria käyttävä yritys fuusioituu keskenään, on alla tähän ohjeita Netvisoriin liittyen. 

- Vanha kanta jätetään hetkeksi rinnalle auki, jotta saadaan tarvittava data ulos ennen tämän sulkemista

- Tarvittava aineisto siirretään jäljelle jäävään yritykseen

 

Lähtökohtaisesti laskuja ei saada siirrettyä uuteen ohjelmaan, vaan nämä seurataan loppuun vanhassa ja siirretään nämä saldoina jäljelle jäävään yritykseen. Fuusion hetkellä tehdään kirjanpitoon fuusiokirjaukset.


Asiakaslistaus, tuotteet, toimittajat:

Asiakkaat, tuotteet ja toimittajat voidaan kopioida Exceliin, tallettaa .csv muotoon ja tuoda tietojen tuonnin kautta tarvittavin osin. Toimittajan osalta kyllä ohjelma tekee uuden puuttuvan toimittajan myös automaattisesti, jos lasku saapuu verkkolaskuna tai skannauspalvelun kautta.


Verkkolaskujen lähetys ja vastaanotto:


Ostolaskujen vastaanotto Maventan verkkolaskuyhteyden kautta kannattaa sulkea vanhan yrityksen osalta etukäteen haluttuna päivänä, jotta sinne ei enää ohjaudu uusia laskuja. Tarvittaessa voi sulkea kerralla myös koko Maventa verkkolaskutuksen Netvisorin osalta (myyntilaskujen lähetys ja ostolaskujen vastaanotto). Sulkeminen tapahtuu menemällä Store > Sähköiset palvelukanavat > Maventa verkkolaskutus > Muokkaa (=jos halutaan sulkea vain ostolaskujen vastaanotto, valitaan tässä näkymässä "Vain lähetys") tai > Poista käytöstä (=jos halutaan sulkea koko verkkolaskuyhteys Netvisorin osalta eli myyntilaskujen lähetys ja ostolaskujen vastaanotto).



Muokkaa -painikkeesta avautuu alla oleva näkymä, josta pääsee valitsemaan, että jatkossa halutaan enää vain lähettää myyntilaskuja, mutta ei enää vastaanottaa ostolaskuja.



HUOM! Nämä toimet katkaisevat Maventan verkkolaskuyhteyden ainoastaan Netvisorin osalta seuraavan yön aikana, mutta Maventa-verkkolaskuoperaattorin päässä yrityksen Maventa-tili jää yhä voimaan. Mikäli tili halutaan sulkea kokonaan myös Maventa-verkkolaskuoperaattorin päässä, niin olethan yhteydessä Netvisorin asiakaspalveluun tilin sulkemiseksi. Mikäli tili jää yhä voimaan Maventa-verkkolaskuoperaattorin päähän, ohjautuu sinne vielä mahdollisesti ostolaskuja laskuttajilta.


Maksuliikennesopimukset:


Tehdään uudet maksuliikennesopimukset pankkitilien osalta, jotka siirretään vanhasta kannata uuteen, koska pankkitilissä vaihtuu y-tunnus. Pankkitilin voi siirtää uuteen yritykseen, kun sen ensiksi sulkee vanhasta yrityksestä. Sama pankkitili ei voi olla aktiivisena kahdessa yrityksessä. 

 

Suljettavan yrityksen kohdalla tulee hoitaa seuraavat asiat:

  • 1. Pankkiliikennesopimus tulee irtisanoa ennen sulkemista ottamalla yhteyttä omaan pankkiin. Muussa tapauksessa pankkinne jatkaa liikenteen (esim. saldopäivitykset) laskuttamista yritykseltänne ympäristön sulkemisen jälkeenkin. Huomioittehan, että maksuliikennesopimuksen ollessa voimassa valtuutatte edelleen pankkinne toimittamaan meille tilinne tapahtumat eli on ensiarvoisen tärkeää päättää maksuliikennesopimus pankissa.
  • 2. Aineistokopio: on otettu Netvisorista tai tilattu Netvisor asiakaspalvelusta (veloitetaan lisäksi työkustannus 160€/h + alv 24%). Aineistokopion tulee olla otettuna asiakkaan toimesta, tai tilattuna Netvisor asiakaspalvelusta, ennen Netvisor ympäristön sulkemista. Vaihtoehtoisesti, mikäli aineistokopio halutaan ottaa Netvisor ympäristön sulkemisen jälkeen, tulee Netvisor asiakaspalveluun lähettää kirjallinen pyyntö aineistokopion ottamisesta 30 päivän kuluessa sopimuksen päättymisestä (ympäristön sulkemispäivämäärästä), sillä sen jälkeen Asiakkaan aineisto voi olla pysyvästi poistettu Netvisorista. Aineistokopion ottaminen on asiakkaan vastuulla.
  • 3. Netvisoriin on päivitetty laskutusosoite, johon otatte vastaan Netvisor-palvelun viimeiset laskut. Osoitteen tulee olla sellainen, että saatte laskut myös Netvisor-palvelun sulkemisen jälkeen. Osoitteet päivitetään palvelun Laskutusosoitteet -osiossa.
  • 4. Mikäli käytössä on ollut Maventa yhteys, tulee varmistaa, että laskutusosoitteissa on oikeat tiedot ‘Skannauspalvelun palautusosoite’ -kohdassa. Skannauspalvelun ja Maventan materiaali reititetään kyseiseen osoitteeseen 60 päivän ajan sulkemisesta. Maventa-tili suljetaan lähtökohtaisesti, mutta voidaan jättää pyynnöstänne päälle, jos vaikka sitä käytetään toisen järjestelmän kanssa. Ilmoitattehan meille, mikäli käytätte Maventaa myös sulkemisen jälkeen.
  • 5. Sähköiset palvelukanavat tulee sulkea tämän ohjeen mukaan.
  • 6. Ylimääräiset käyttäjät on poistettava asiakkaan toimesta mahdollisimman pian. Käyttäjät voi poistaa tämän ohjeen avulla.
  • 7. Rajapintapalvelut on kytketty pois päältä tämän ohjeen mukaan


Oliko tästä vastauksesta apua? Kyllä Ei

Send feedback
Pahoittelut, että emme voineet auttaa. Anna palautetta, jotta voimme parantaa tätä artikkelia.