Tämä ohje selittää, mikä perusyritys on, miten se vaikuttaa käyttäjän Netvisor-kokemukseen ja oikeuksiin, sekä miten perusyritykseen liittyviä ongelmia voidaan ratkaista asiakastuen avulla.
SISÄLTÖ
Perusyritys
Perusyritys on se yritys, mihin käyttäjä on alun perin perustettu Netvisorissa. Käyttäjien perusyrityksen näkee Käyttäjät ja roolit -listauksen perusyritys sarakkeesta. Mikäli käyttäjän perusyrityksenä näkyy ***, tarkoittaa tämä sitä, että käyttäjän perusyrityksenä on sellainen yritys, johon itsellä ei ole käyttöoikeuksia.
Mikäli käyttäjältä poistetaan oikeus hänen perusyritykseensä, ei hän pääse kirjautumaan mihinkään muuhunkaan yritykseen, vaikka hänellä olisikin niihin oikeuksia. Mikäli kirjautuminen estyy perusyrityksen vuoksi, käyttäjälle tulee ponnahdusikkuna kirjautuessaan Netvisoriin seuraavan kerran, josta hän voi valita itselleen uuden perusyrityksen. Jos käyttäjälle ei näy ponnahdusikkunaa uuden perusyrityksen valitsemiseksi, Netvisorin tuki voi tehdä vaihdon. Käyttäjät eivät voi vaihtaa toisten käyttäjien perusyritystä.
Mikäli käyttäjä pääsee kirjautumaan, mutta perusyritys on tarpeen vaihtaa, esimerkiksi uuteen työnantajayritykseen, olkaa tällöin yhteydessä Netvisorin asiakastukeen. Myöskin mikäli entinen perusyritys on ollut tilitoimisto, tulee perusyritys muuttaa tuen kautta.
Mihin perusyritys vaikuttaa?
Chat
Chat on käytössä perusyrityksessäsi. Lisätietoja sivulla Netvisor Chat
eScan
Mikäli sähköpostiosoite on tallennettu käyttäjän järjestelmäviestinnän tietoihin, eScan-aineiston lähetys kohdistuu käyttäjän perusyritykseen. Lisätietoja ohjeessa eScan -aineiston tuonti sähköpostitse
Käyttäjän sähköpostiosoitteen voi lisätä myös "eScan-aineistotuonnin sähköpostiosoitteet" -näkymään toisen käyttäjän toimesta, mutta lisääjällä tulee olla sama perusyritys kuin kyseisen sähköpostiosoitteen käyttäjällä. Lisätietoja ohjeessa Miksi en voi lisätä sähköpostiosoitetta eScan-aineistotuonnin sähköpostiosoitteisiin?
Tilinpäätöksen allekirjoittaminen
Mikäli Tilinpäätöksen toteuttaja-kenttä jätetään tyhjäksi, kenttään tulee tilinpäätöksen toteuttaneen henkilön perusyritys, Käsin kirjoittamalla kenttään saadaan tasekirjalle näkyviin haluttu teksti. Lisätietoja ohjeessa Tilinpäätöksen asetukset
Tilintarkastajat Netvisorissa
Tilintarkastajien perusyrityksenä tulisi olla Netvisor Tilintarkastajat, jotta tilintarkastaja voidaan myöhemmin lisätä ongelmitta muihinkin yrityksiin tilintarkastajaksi. Mikäli tilintarkastajan lisäämisen jälkeen tilintarkastajan perusyrityksenä on jokin muu kuin Netvisor Tilintarkastajat, olettehan yhteydessä Netvisor asiakastukeen perusyrityksen korjausta varten. Käyttöoikeuden määräaikaisuus toimii myös tilintarkastajavaltuutuksen veloitusperusteena, mikäli tilintarkastajan perusyritys on "Netvisor tilintarkastajat". Lisätietoja ohjeessa Tilintarkastajan ja verotarkastajan käyttöoikeudet
Usein kysyttyjä kysymyksiä
Miten perusyritys määritellään käyttäjälle?
Perusyritys on se yritys, johon käyttäjä on ensin rekisteröity Netvisorissa.
Mitä tehdä, jos perusyritys estää kirjautumisen?
Käyttäjä voi saada uuden perusyrityksen ponnahdusikkunan kautta tai ottaa yhteyttä asiakastukeen.
Onko mahdollista vaihtaa toisen käyttäjän perusyritystä?
Ei, perusyrityksen vaihtaminen voidaan tehdä vain asiakastuen avustuksella.
Avainsanat: Netvisor, perusyritys, kirjautuminen, asiakastuki, eScan, tilintarkastaja, käyttöoikeudet
Oliko tästä vastauksesta apua? Kyllä Ei
Send feedback