Ulkomaalaiset käyttäjät tai muut henkilöt, joilla ei ole mobiilivarmennetta tai suomalaisia pankkitunnuksia, ovat toistaiseksi kirjautuneet palveluun Netvisor ID -sovelluksella. Netvisor ID -sovellus poistuu lopullisesti käytöstä maaliskuun loppuun mennessä ja kirjautuminen palveluun tapahtuu jatkossa Netvisor-mobiilisovelluksella.
Olemassa olevat käyttäjät olisi erittäin tärkeää ohjata ottamaan uusi kirjautumistapa käyttöön mahdollisimman pian, jotta varmistetaan että kirjautuminen palveluun onnistuu katkeamatta eikä ongelmia tule.
Muussa tapauksessa Netvisor ID:n poistuttua käytöstä, tulee jokaisen käyttäjän osalta tehdä käyttäjäksi kutsumisen prosessi uudestaan läpi, minkä jälkeen käyttäjät voivat jatkossa kirjautua palveluun Netvisor-mobiilisovelluksella.
Jo olemassa olevat Netvisor-käyttäjät, joilla on Netvisor ID käytössä, voivat itse vaihtaa uuteen kirjautumistapaan seuraavasti:
Lataa sovelluskaupasta Netvisor-mobiilisovellus
Tunnistaudu sovellukseen valitsemalla tunnistautumistavaksi Netvisor ID
Luo PIN-koodi ja vahvista se
Sovellus on valmiina käyttöön
Jatkossa kirjautuminen sivustolla login.netvisor.fi tapahtuu seuraavasti:
Avaa Netvisor-mobiilisovellus ja valitse “Netvisor-selainversio”
Skannaa login.netvisor.fi sivustolla oleva QR-koodi puhelimella (tai syötä tunniste)
Vahvista kirjautuminen mobiilisovelluksella.
Lisätietoja uudesta kirjautumisesta englanniksi tästä linkistä.
Huom! Mikäli käyttäjä käyttää Visma Manageria, tulee sitä varten säilyttää Netvisor ID vielä hetken aikaa käytössä. Myös Visma Managerin osalta tunnistautuminen tulee siirtymään Netvisor-mobiilisovellukseen lähiviikkojen aikana. Tiedotamme tästä myöhemmin.
Helka Ahola
21.02.2022 9:54 am
Onko siis tällä hetkellä niin, että kun tulee uusi ulkomainen käyttäjä, meidän tulee:
1) lisätä hänet käyttäjäksi ja ohjeistaa ottamaan käyttään Netvisor ID
2) ohjeistaa sen jälkeen Netvisor ID:n kanssa ottamaan käyttöön Netvisor mobiili
...aika raskas prosessi?
Helka