Onko päivityksen myötä tullut muutoksia integraatioihin?
Hyvä asiakkaamme,
Suoritamme lokakuun huoltoikkunan puitteissa järjestelmäpäivityksiä alkaen perjantaina 21.10. klo 19:00 ja päättyen maanantaihin 24.10. klo 06:00 mennessä. Päivitysten yhteydessä Netvisorin kriittisiä komponentteja tullaan korvaamaan uudemmilla varmistaen palvelun suorituskyvyn ja toimintavarmuuden asiakasmäärien lisääntyessä. Muutostyön laajuuden johdosta koko palvelu sisältäen integraatiot kolmansiin osapuoliin sekä mobiiliapplikaation tulevat olemaan käyttökatkossa huoltotyön ajan.
Tulemme päivittämään tätä tiedotetta lähempänä huoltotyön alkua sekä työn kuluessa.
Dear customer,
During the October maintenance we will be running system maintenance work from 21.10.2022 19:00 to 24.10.2022 06:00. During the maintenance we will be upgrading and replacing Netvisor's critical components to ensure stability and performance as our customer volumes increase. Due to the large scope of the maintenance work the whole service including 3rd party integrations and the mobile app will be out of service during the weekend.
We will update this topic during the maintenance.
Päivitetty 22.10.2022 klo 19:00
Palvelu on palautettu takaisin asiakaskäyttöön.
Päivitetty 22.10.2022 klo 18:10
Suoritamme parhaillaan viimeisiä tarkistuksia palvelun palauttamiseksi käyttöön. Pahoittelemme viivettä.
Päivitetty 22.10.2022 klo 13:20
Taustajärjestelmissä tehdyt siirrot etenevät suunnitellusti. Arviomme Netvisorin palautumisesta asiakkaidemme käyttöön on tarkentunut tälle iltapäivälle noin klo 18:00.
Päivitetty 22.10.2022 klo 10:00
Palvelu on ajettu alas perjantai-iltana klo 19:10 . Muutostöistä valtaosa saatiin hoidettua noin klo 19:30 - 03:00 välillä. Jatkoimme aamulla 04:00 alkaen taustajärjestelmien siirtoa ja valmistelua palveluiden palauttamiseen. Lauantai-aamuna klo 10:00 arvioimme, että palvelu saadaan palautettua toimintakykyiseksi noin klo 18:00 lauantai-iltapäivänä.
Päivitetty 18.10.2022 klo 16.14
Käyttökatko koskee myös Netvisor Mobiili -sovellusta. Käyttökatkoa ei ole koulutus.netvisor.fi osalta.
Onko päivityksen myötä tullut muutoksia integraatioihin?
Töitä tehdään meilläkin viikonloppuna,ainakaan minulle ei ole tullut mitään tietoa käyttökatkosta.
Hei,
aiempaan vastaukseeni viitaten työn mittakaava on tavallista suurempi ja siksi mahdolliset katkot voivat venyä totuttua pidemmiksi. Aloitamme työt perjantaina heti klo 19:00 aikaan ja jatkamme niitä yötä vasten. Tavoitteena on saada palvelu takaisin käytettäviin lauantaipäivän aikana, mutta laadun takaamiseksi budjetoimme varmistustöille enemmän aikaa. Huomioitavaa on myös, että muutoksen luonteen vuoksi työtä ei voi tehdä osissa emmekä siksi voi palauttaa palvelua toimintaan huoltotyön ollessa vaiheessa. Tästä syystä työ aloitetaan yötä vasten, jotta valtaosa työstä olisikin juuri aikaan, jolloin palvelun käyttö on minimissään.
Tulemme tarkentamaan viikon kuluessa arviotamme palvelukatkon kestosta. Suosittelemme joka tapauksessa asiakkaitamme välttämään kriittisten töiden ajoittamista kyseiselle viikonlopulle. Päivitämme tätä tiedotetta sitä mukaan, kun voimme tarjota lisätietoja työn etenemisestä.
Monet tekevät töitä myös viikonloppuisin, joten ongelmia tulee jos Netvisor ei toimi. Ei käyttökatkos saisi olla koko viikonloppua. Ei todellakaan ole asiakkaan kannalta hyvä ratkaisu.
Näinkö siis todellakin on, että Netvisor on ei toimi koko viikonloppuna ?
Onko tosiaan niin, että koko tulevan viikonlopun Netvisoriin ei pääse? Minulla on tilinpäätöksiä työn alla, ja töitä pitäisi päästä ehdottomasti tekemään myös viikonloppuna. Tosi pitkä on tämä teidän huoltokatkos, näin ei saisi olla. On paljon asiakkaita, jotka ehdottomasti tarvitsevat ohjelmaa myös viikonloppumna. Tehkää mahdollisimman paljon hommia ilta- ja yöaikaan, etteivät asiakkaat joudu kärsimään.
Hei Risto,
Kyseisen huoltoikkunan osalta olemme muutoksen suuren mittakaavan vuoksi ennakoineet, että työn suorittaminen venyy useammalle päivälle, vaikka toimenpiteitä pyrimmekin suorittamaan ilta- ja yöaikaan. Toki pyrimme minimoimaan päiväsajalle ajoittuvat käyttökatkot, mutta haluamme työskentelyssä varmistaa työn laadun sekä ennakoitavuuden, minkä vuoksi suosittelemme asiakkaitamme ja kumppaneitamme varautumaan koko viikonlopun ajalta mahdollisiin käyttökatkoihin. Päivitämme tätä tiedotetta työn edetessä, joten seuraamalla sitä aktiivisesti saatte ajantasaisimman tiedon työn etenemisestä.
Ettekö tosiaan saa tehtyä tarvittavia huoltotoimenpiteitä esim. yöaikaan? Aikamoinen sotku tulee hallinnasta, kun lukuisia verkkokauppoja ja järjestelmiä on kytketty jotka tarvitsevat tietoa järjestelmästä sekä tietoa pitäisi tuoda sisään
Hei Tarja, tiedotamme asiasta vielä Developer Communityn puolella integraatiokumppaneita erikseen parhaista toimintatavoista katkoksen ajalle.
Olen sinuun vielä erikseen tästä asiasta yhteydessä sähköpostitse.
Hei, toivottavasti käyttökatko ei toteudu noin pitkällä ajalla. Yhdistyksemme myymälöiden kassat ovat kytköksissä Netvisoriin ja myymälämme ovat avoinna myös lauantaisin. Eli kassaohjelmamme ei voi olla poissa käytöstä myymälöiden aukioloaikoina.
Vilppu Paananen
Netvisor tuki ✓
11.11.2022 1:25 pm
Hei Vesa,
Integraatioihin ei päivityksellä ole vaikutusta.