Starta ett nytt ämne
Ostolaskun kohdistus laskentakohteelle automaattisesti

P

Heips.

Onnistuuko tietylle laskentakohteelle tilatun tavaran ostolaskun kohdistus mitenkään laskentakohteelle. Ymmärrän että jos ostotilaus tehtäisiin Netvisorissa niin joo kyllä varmasti onnistuisi mutta nyt haetaan sitä että jos toimittajalle ilmoitetaan joku tilausviite tilausvaiheessa jolla se kohdistuisi netvisoriin tullessa suoraan laskentakohteeseen. tuolla viitteellä. Pääseekö kukaan kärryille mitä haen?

Moikka Päivi!

Tätä varten on mahdollista tehdä automaatiosääntö, joka tarkistaa tietyn viitteen ja sen jälkeen asettaa ostolaskulle halutun laskentakohteen.

Eli kohdassa Ostot > Automaattinen käsittely:

1. Varmista että automaattinen käsittely on käytössä.

2. Luo uusi yhteinen tai toimittajakohtainen sääntö. Esimerkiksi kuvanmukainen sääntö asettaa laskentakohteen kaikille laskuriveille jos ostolaskun viitteenne-kentässä on tietty numero, mutta monenlaiset muutkin vaihtoehdot ovat tilanteesta riippuen mahdollisia. 

3. Tämän jälkeen säännön voi tallentaa käyttöön joko tietyille toimittajille tai koko toimittajarekisterille riippuen siitä halutaanko sääntöä käyttää millä toimittajilla.

Ostolaskuautomaatioista löytyy kattavasti lisätietoa tukisivuiltamme.

image

Toivottavasti tästä oli apua :)

YT Juho

P

Moi Juho.

Kiitos. Tää auttaa osittain ainakin ja olen tämän suuntaista yrittänytkin. NYt sitten tullaan siihen että mistä Netvisor haistelee sen annetun tilausviitteen kun eri ohjelmistot / laskupohjat ehdottavat erilaista kenttää. On viitteenne, tilausnumero tms kenttiä.(toistaiseksi ei siis ole napannut vielä ja todettu toimivaksi. Vika todennäköisesti minussa, mutta varmistaisin vielä tätä problematiikkaa) Ja siis vielä mainittuna että meidän tilaus ollut esim. puhelinsoitto, meili jonka yhteydessä toimittajalle annettu "tilausviite" => (käytännössä laskentakohde)

P

Joo - mä olen tehnyt tuolla ohjeella koko toimittajarekisterille ja laittanut kolme ehtoa: Viitteemme, viitteenne, viitenumero/viesti  ja nuo kaikki viittaa samaan numeroon joka = laskentakohde.

Moikka,

automaatiosäännöissä kannattaa huomioida, että jos käyttää useampaa ehtoa niin kaikkien on toteuduttava - muussa tapauksessa valittua toimintoa ei suoriteta. Näitä ei siis kannata laittaa samalle säännölle.

Jos ei olla varmoja missä kentässä laskentakohdetieto tulee, on yksi vaihtoehto käyttää "Verkkolaskusanoman otsikkotiedoista löytyy merkkijono" -ehtoa. Tämä ehto tarkistaa kaikki otsikkokentät verkkolaskusanomalta.

YT Juho

P

Ok. Joo mä luulen että tää on vähän hankala koska eri ohjelmien lomakkeilla olevat tiedot on erilaisia. OSassa ei tosiaan ole viitteenne kenttää esim. ollenkaan. Ainoa joka todennäköisimmin toimii on tuo viimeisin mistä mainitsit.

Logga in eller Registrera för att publicera en kommentar

Etkö löydä etsimääsi?

Aloita uusi keskustelu