Den här guiden beskriver Netvisor Chat och hur man använder den.
INNEHÅLL
Netvisor Chat är en online-kontaktkanal till våra experter och fungerar tillsammans med våra andra online-tjänstkanaler: e-post och supportportal. Netvisor Chat är för närvarande tillgänglig för bokföringsbyråer och direktkunder.
Chatten är avsedd som en lösningskanal för snabba ärenden som kräver omedelbar hjälp. Om ditt problem är mycket omfattande eller inte brådskande, är e-post eller en ticket via supportportalen ett bättre sätt att lösa det.
Chat diskussionens start
Först, se till att du har tillåtit popup-fönster i din webbläsare. För att starta en diskussion med vår expert, klicka på "Chat" och "Open Chat"-knappen i Netvisors toppmeny när du är inloggad. Chatten är synlig när den är aktiverad i ditt grundföretag.
Chatten öppnas i ett eget fönster. Välj ämnesområde för diskussionen och börja chatta med vår expert genom att skriva ditt första meddelande. Observera att det är bra att skriva hela problemet och nödvändig extra information, såsom vilket företag du kontaktar från, redan i det första meddelandet. På så sätt sparar du både vår experts och din egen tid.
Du kan bifoga filer till diskussionen genom att välja en fil från din dator och dra den direkt till chatten eller klicka på gem-ikonen till höger om textfältet.
Notisinställningar
När du har skickat ditt första meddelande, kommer du att få en fråga om att godkänna notiser. Genom att godkänna notiser, får du meddelanden om nya meddelanden och på så sätt snabbar du upp hanteringen av ditt ärende. Chatten är avsedd för snabb kommunikation och därför stängs chatten om det inte har varit aktivt i över 10 minuter från kundens sida.
Om du inte får frågan om notisinställningar och inte får meddelanden om nya meddelanden, kan du rensa cacheminnet och cookies för att ställa in dina notisinställningar igen. Du kan också ställa in notisinställningar från webbläsarens inställningar.
Avsluta chatten och kundfeedback
När chatten har stängts från expertens sida, kan du ge feedback genom att berätta om du var nöjd med den service du fick och betygsätta chatten med stjärnor. Du får också en kundfeedback-enkät via e-post när din supportförfrågan har lösts. Genom att ge feedback hjälper du oss att förbättra vår service.
Du kan själv stänga chatten genom att stänga chattsidan. När chatten har avslutats, skickas en kopia av den genomförda chatten till dig.
nyckelord: chat, kundservice, kundservicekanaler, netvisorchat
Hjälpte det här svaret? Ja Nej
Send feedback