Start a new topic
A

Anonymous

Kadonnut asiakas

06-09-2017 2:47 pm posted by Anonymous

Moi,

Integraatiota tehdessä tuli vastaan tilanne, jossa Netvisorista ladatun laskun asiakasta ei löydy asiakasluettolosta. Laskulistauksessa lasku näkyy näin:

<SalesInvoice>

    <NetvisorKey>3751</NetvisorKey>

    <InvoiceNumber>2833</InvoiceNumber>

    <Invoicedate format="ansi">2010-06-30</Invoicedate>

    <InvoiceStatus isincollection="0">paid</InvoiceStatus>

    <CustomerCode />

    <CustomerName>[ASIAKAS]</CustomerName>

    <ReferenceNumber>28338</ReferenceNumber>

    <InvoiceSum>[SUMMA]</InvoiceSum>

    <OpenSum>0,00</OpenSum>

    <Uri>/getsalesinvoice.nv?netvisorkey=3751</Uri>

</SalesInvoice>

Itse laskulla laskutusasiakkaan tiedot linkittyvät asiakkaaseen:

<SalesInvoice>

     ....

    <InvoicingCustomerName>[ASIAKAS]</InvoicingCustomerName>

    <InvoicingCustomerNetvisorKey>1349</InvoicingCustomerNetvisorKey>

   ....

</SalesInvoice>

Mutta, asiakaslistaukselta ei löydy asiakasta id:llä 1349.

Kyseessä on vanha lasku, onko mahdollista että tuo linkitys on katkennut jonkun muutoksen/migraation yhteydessä?

Terveisin,

Teemu Laakso


A

Anonymous

06-09-2017 4:44 pm posted by Anonymous

Moi,

Jatkoin selvittelyä ja kävi ilmi, että samaisen laskun laskurivillä on tuote id, jollaista ei löydy yhtiön tuotelistauksesta.

Terveisin,

Teemu Laakso

Tapio Naumanen

07-09-2017 9:53 am posted by Tapio Naumanen

Kyseessä siis aikaisemmin ladattu vanhempi lasku?

Laskurivillä oleva tuote ID eli Koodi voi muuttua, eli sen voi päivittää mutta se ei päivity laskulle. Ellei laskua ota muokkaukseen, ja avaa vielä laskurivin mokkauksen, tällöin tieto päivittyy kun tallennetaan ja lopetetaan muokkaus.

Asiakasta ei pysty poistamaan jos asiakkaalle on kirjattu laskuja. Ja tuon NetvisorKeyn ei pitäisi muuttua missään vaiheessa koska se on tietokannassa oleva asiakkaan ID.

Jos tämä nyt aiheuttaa harmaita hiuksia enemmänkin niin voitaisiin tarkastella asiaa lähemmin ihan tukitikettinä.

A

Anonymous

07-09-2017 11:06 am posted by Anonymous

Moi,

Tuote id:llä tarkoitin tuota uutta <ProductNetvisorKey> kenttää. Pystyykö sitäkin muuttamaan jollain tavalla?

Ja kyseessä ei ole mikään akuutti ongelma, sillä kyse on vanhasta laskuta. Pidän todennäköisenä, että tämän on aiheuttanut joku päivityksistä.

Isompi huoli nousi mahdollisista ongelmista, joita voi esiintyä integraatioissa jos laskun asiakasta ei olekkaan olemassa. Tuo kuitenkin on lähtökohtainen oletus todella monessa paikassa.

Tapio Naumanen

07-09-2017 12:02 pm posted by Tapio Naumanen

Myöskään tuota ei pysty käyttäjä muuttamaan, eli on myös tietokanta ID.

Tuotetta ei voi poistaa ns. lopullisesti, tuotteen voi kyllä inaktivoida vaikka sitä on käytetty laskulla. Tällöin tuote ei näy tuotelistauksessa mutta Netvisorkey säilyy.

Testailin tätä itse usempaan kertaan, enkä onnistunu purkamaan linkitystä millään tapaa.

Laitan sinulle Teemu Laakso tiketin niin selvitetään tämä tarkemmin, että miksi linkitykset olisi mahdollisesti purkautuneet.

Tapio Naumanen

18-09-2017 9:48 am posted by Tapio Naumanen

Kyseessä vaikuttaisi olevan yksittäinen ongelmatilanne joka on saatu muodostettua jo hyvän aikaa sitten. Ongelmaa ei ole onnistuttu toistamaan myöskään tekniikan toimesta ja vastaavaa ei ole raportoitu aikaisemmin.

Login or Signup to post a comment