Viestin lähettäminen
Viestiin vastaaminen
Viestien arkistoiminen
Hakutoiminnot
Usein kysytyt kysymykset

NetBoxi on tietoturvallinen viestintäväline palkkatietojen välittämiseen, joka on käytettävissä kaikille Netvisorin käyttäjille. GDPR:n myötä sensitiivisten henkilötietojen lähettäminen ei enää ole sallittua suojaamattoman sähköpostin kautta, joten siihen tarpeeseen on luotu NetBoxi. Toiminnolla Netvisorin käyttäjät voivat lähettää palkanlaskijoille palkka-aineistoa, kuten verokortteja tai lääkärintodistuksia, täysin turvallisesti.

Viestin jakelussa ovat aina automaattisesti kaikki palkka-aineistoa käsittelevät henkilöt, eikä esimerkiksi lomatuurauksien vuoksi tarvitse miettiä kenelle aineisto tulisi lähettää. NetBoxi ei ole sähköposti eikä chat, vaan Netvisorin sisään rakennettu viestintämoduuli, jonka käyttäjät ovat tehneet vahvan henkilötunnistautumisen ohjelmaan kirjautuessaan.

NetBoxin löydät Netvisorin sinisestä yläpalkista. 

Kuvakkeessa näkyy ilmoitus numeroina, jos NetBoxissa on uusia saapuneita viestejä. Mikäli NetBoxi-viestejä pääsee yrityksessä lukemaan useampi kuin yksi henkilö, poistuu tuo uuden viestin/viestien lukumäärä kun yksikin käyttäjä on viestit nähnyt.

Palkanlaskija saa halutessaan sähköposti-ilmoituksen Netboxiin saapuneista viesteistä. Viestit saa käyttöön klikkaamalla Netvisorin etusivulla omaa nimeä > ja tämän jälkeen Omat perusasetukset > Viestittävät asiat

Valinta on yrityskohtainen, joten tilitoimiston palkanlaskija voi valita, minkä asiakasyrityksensä Netboxiin saapuneista viesteistä hän haluaa ilmoituksen

 

Viestin lähettäminen

Voit kirjoittaa uuden viestin NetBoxi-näkymän alaosaan. Voit antaa viestille otsikon ja viestitekstin sekä lisätä liitteen.

 

Liitteitä voit lisätä joko raahaamalla tiedoston suoraan tekstialueella tai klikkaamalla Klemmari-kuvaketta ja valitsemalla haluamasi tiedoston.

 

Kun viestin sisältö on valmis, klikkaa "Lähetä"-painiketta. Kun olet lähettänyt viestin, näkyy se muutaman sekunnin ajan vihreänä, jolloin viestin lähettämisen voi vielä peruuttaa.

 

Kun viestin taustan väri muuttuu harmaaksi, ei viestiä enää pysty poistamaan. 

 

NetBoxissa lähetetty viesti näkyy kaikille henkilöille, joilla on ko. yritykseen Palkanlaskija-rooli. Viestiketjun voi aloittaa Netvisor-käyttäjä, joka lähettää viestin palkanlaskijoille.

 

Viestiin vastaaminen

Voit vastata viestiin klikkaamalla Nuoli-kuvaketta (katso kuva alla, kohta 1).

Avautuvaan tekstikenttään voit kirjoittaa tekstin ja tarvittaessa raahata liitteen. Liitteen saat lisättyä myös Klemmari-kuvakkeesta (2). Kun viesti on valmis, klikkaa "Lähetä"-kuvaketta (2).

Kun palkanlaskija vastaa käyttäjän viestiin, näkee viestin sen alkuperäisen lähettäjän lisäksi myös kaikki muut Palkanlaskija-roolin omaavat käyttäjät.

 

Viestien arkistoiminen

Kun viestin sisältö on käsitelty, voidaan se arkistoida viestiketjussa näkyvästä "Arkistoi"-painikkeesta.

Arkistoituun viestiin jää arkistoijan nimi, joten on helppo nähdä kuka asian on käsitellyt. 

Sekä lähettäjä että palkanlaskijat voivat poistaa liitteitä, joten sensitiivisten liitteiden säilytysaika on täten rajoitettavissa. Itse viestien tekstejä ei voida poistaa.

 

Hakutoiminnot

Hakutoiminnoilla voit valita minkä tyyppiset viestit näytetään (katso kuva alla, kohta 4). Lisäksi voit käyttää tietyn viestin etsimiseen hakusanaa tai sanan osaa (5).

Jos hakutuloksia ei löydy valitsemistasi viesteistä, voit vaihtaa valikkoa (katso kuva yllä, kohta 4) samalla hakusanalla. Hakusanan saat poistettua klikkaamalla ruksia sanan perässä (6).

 

Usein kysytyt kysymykset 

Mitä rajoitteita liitteille on asetettu?

Liitteen suurin sallittu koko on 10 megatavua ja liitetyyppeinä on tuettuna kaikki yleisimmät kuva- ja tekstitiedostotyypit sekä excel. Yhteen viestiin voidaan lisätä useampia liitteitä. NetBoxi ilmoittaa virheestä liitteitä lisättäessä mikäli liite ei kelpaa.

Voiko palkansaaja käyttää NetBoxia?

NetBoxia voivat käyttää vain Netvisorin käyttäjät, joten jos palkansaaja käyttää turvalinkkiä eikä häntä ole lisätty käyttäjäksi ohjelmaan, ei palkansaaja tällöin voi toimittaa aineistoa NetBoxin kautta. NetBoxi on tarkoitettu sensitiivisten tietojen lähettämiseen, minkä vuoksi käyttäjältä vaaditaan vahva henkilötunnistautuminen ohjelmaan kirjautuessaan.

Miksi NetBoxi ei toimi?

Mikäli käyttäjällä on riittävät oikeudet nähdä NetBoxiin lähetettyjä viestejä, mutta näin ei käy, kannattaa kokeilla toista selainta. Myös selaimen päivittäminen, välimuistin tyhjentäminen ja evästeiden poisto voi ratkaista ongelman.

 

 

 

 

 

 



Oliko tästä vastauksesta apua? Kyllä Ei

Send feedback
Sorry we couldn't be helpful. Help us improve this article with your feedback.