Viestin lähettäminen
Viestiin vastaaminen
Viestien arkistoiminen
Hakutoiminnot
Usein kysytyt kysymykset

NetBoxi on tietoturvallinen viestintäväline palkkatietojen välittämiseen, joka on käytettävissä kaikille Netvisorin käyttäjille kun yrityksessä on päällä joko Palkat- tai Matkat -palvelu. GDPR:n myötä sensitiivisten henkilötietojen lähettäminen ei enää ole sallittua suojaamattoman sähköpostin kautta, joten tähän tarpeeseen on luotu NetBoxi. Toiminnolla Netvisorin käyttäjät voivat lähettää palkanlaskijoille palkka-aineistoa, kuten verokortteja tai lääkärintodistuksia, täysin turvallisesti.

Viestin jakelussa ovat aina automaattisesti kaikki palkka-aineistoa käsittelevät henkilöt, eikä esimerkiksi lomatuurauksien vuoksi tarvitse miettiä kenelle aineisto tulisi lähettää. NetBoxi ei ole sähköposti eikä chat, vaan Netvisorin sisään rakennettu viestintämoduuli, jonka käyttäjät ovat tehneet vahvan henkilötunnistautumisen ohjelmaan kirjautuessaan.

Löydät NetBoxin Netvisorin sinisestä yläpalkista. 

Kuvakkeessa näkyy ilmoitus numeroina, jos NetBoxissa on uusia saapuneita viestejä. Mikäli NetBoxi-viestejä pääsee yrityksessä lukemaan useampi kuin yksi henkilö, poistuu uusien viestien lukumäärä kun yksikin käyttäjä on avannut viestit.

Palkanlaskija saa halutessaan sähköposti-ilmoituksen NetBoxiin saapuneista viesteistä. Viestit saa käyttöön klikkaamalla Netvisorin etusivulla omaa nimeä > ja tämän jälkeen Omat perusasetukset > Viestittävät asiat -välilehteä

Valinta on yrityskohtainen, joten esimerkiksi tilitoimiston palkanlaskija voi valita, minkä asiakasyrityksensä NetBoxiin saapuneista viesteistä hän haluaa ilmoituksen.

Viestin lähettäminen 

Voit kirjoittaa uuden viestin NetBoxi-näkymän alaosaan. Voit antaa viestille otsikon ja viestitekstin sekä lisätä liitteen.

Liitteitä voit lisätä joko raahaamalla tiedoston suoraan tekstialueelle tai klikkaamalla klemmari-kuvaketta ja valitsemalla tiedostoista haluamasi tiedoston.

Kun viestin sisältö on valmis, klikkaa "Lähetä"-painiketta. Kun olet lähettänyt viestin, näkyy se muutaman sekunnin ajan vihreänä, jolloin viestin lähettämisen voi vielä peruuttaa. Muista odottaa, että viestin lähetys onnistuu, äläkä sulje näkymää ennenaikaisesti.

NetBoxissa lähetetty viesti näkyy kaikille henkilöille, joilla on ko. yritykseen Palkanlaskija-rooli. 

Viestiin vastaaminen

Viestiin voi vastata klikkaamalla sinistä nuoli-kuvaketta.

Avautuvaan tekstikenttään voi kirjoittaa tekstin ja tarvittaessa raahata liitteen. Liitteen saa lisättyä myös klemmari-kuvakkeesta.

Viesti lähetetään vihreällä painikkeella:

Kun palkanlaskija vastaa käyttäjän viestiin, näkee viestin sen alkuperäisen lähettäjän lisäksi myös kaikki muut Palkanlaskija-roolin omaavat käyttäjät.

Viestien arkistoiminen

Kun viestin sisältö on käsitelty, voidaan se arkistoida viestiketjussa näkyvästä "Arkistoi"-painikkeesta.

Arkistoituun viestiin jää arkistoijan nimi, joten on helppo nähdä kuka asian on käsitellyt. 

Sekä lähettäjä että palkanlaskijat voivat poistaa viestejä ja liitteitä, joten sensitiivisten tietojen säilytysaika on täten rajoitettavissa.

Hakutoiminnot

Hakutoiminnoilla voit valita minkä tyyppiset viestit näytetään. Lisäksi voit käyttää tietyn viestin etsimiseen hakusanaa tai sanan osaa.

Usein kysytyt kysymykset


Mitä rajoitteita liitteille on asetettu?

Liitteen suurin sallittu koko on 10 megatavua ja liitetyyppeinä on tuettuna kaikki yleisimmät kuva- ja tekstitiedostotyypit sekä excel. Yhteen viestiin voidaan lisätä useampia liitteitä. NetBoxi ilmoittaa virheestä liitteitä lisättäessä mikäli liite ei kelpaa.

Voiko palkansaaja käyttää NetBoxia?

NetBoxia voivat käyttää Netvisorin "käyttäjät ja roolit" -listaukselle lisätyt henkilöt, jotka pääsevät kirjautumaan Netvisoriin tietokoneella muutenkin. NetBoxi on tarkoitettu sensitiivisten tietojen lähettämiseen, minkä vuoksi käyttäjältä vaaditaan henkilötunnistautuminen ohjelmaan kirjautuessaan.

Miksi NetBoxi ei toimi?

Mikäli käyttäjällä on riittävät oikeudet nähdä NetBoxiin lähetettyjä viestejä, mutta näin ei käy, kannattaa kokeilla toista selainta. Myös selaimen päivittäminen, välimuistin tyhjentäminen ja evästeiden poisto voi ratkaista ongelman. Jos mikään toimenpide ei auta, voit lähettää tukipyynnön osoitteeseen tuki.netvisor@visma.com Muista kertoa yksityiskohtaisesti kaikki olennaiset tiedot kuvakaappauksineen viestissä, niin asian tutkiminen nopeutuu ja helpottuu.

 

 

 

 

 

 



Oliko tästä vastauksesta apua? Kyllä Ei

Send feedback
Sorry we couldn't be helpful. Help us improve this article with your feedback.