Netvisorin käyttö voidaan tarvittaessa siirtää tilitoimiston alta yritykselle itselleen. Tällöin Netvisor ympäristön hallinnointi, sopimussuhde ja laskutus palvelun käytöstä siirtyvät tilitoimistolta yritykselle itselleen. Käytössä oleva aineisto siirtyy sovittuna siirtohetkenä yritykselle. Siirtoon tarvitaan valtuutuslomake, jolla valtuutetaan Visma Solutions Oy purkamaan tilitoimistolinkitys ja siirtämään asiakasyrityksen aineistojen käyttöoikeudet asiakkaalle itselleen.


SISÄLTÖ

Suora-asiakassiirtoprosessi

1. Suora-asiakkaaksi siirtyminen hoidetaan kumman vain osapuolen aloitteesta siten, että toinen osapuoli täyttää vahvistuslomakkeen tiedot ja lähettää sen sen jälkeen molemmille osapuolille allekirjoitettavaksi. Lomakkeen allekirjoituksilla asiakasyritys ja tilitoimisto vahvistavat keskinäisen Netvisor-sopimuksen päättyneeksi. Suora-asiakassiirrossa asiakasyritys siirretään Netvisor-palvelun osalta Visma Solutions Oy:n ("Visma") suora-asiakkaaksi. Lomakkeelle pääset täältä.

2. Tieto lomakkeen täyttämisestä tulee Netvisorin asiakaspalveluun automaattisesti, joten teidän ei tarvitse olla erikseen meihin yhteydessä. Ennen suora-asiakkaaksi siirtämistä, tarkistamme yritysten luottotiedot. Mikäli tämä on kunnossa, siirto voidaan tehdä. Mikäli siirrolle on jokin este, ilmoitamme tästä teille sähköpostilla. Myös liikevaihtoluokka tarkastetaan siirtymisen yhteydessä, ja korjataan tarvittaessa oikeaksi.

3. Kun edellä mainitut asiat ovat kunnossa, siirto voidaan tehdä. Siirtolomakkeen yhteydessä tehdään valinta, jonka mukaan Netvisor tuki poistaa luovuttavan tilitoimiston kaikki käyttöoikeudet yrityksen ympäristöstä, luovuttavan tilitoimiston kaikki käyttöoikeudet säilytetään ennallaan tai Netvisor tuki poistaa siirron yhteydessä vain TPK oikeudet ja yritys itse vastaa käyttöoikeuksista siirron jälkeen.


Netvisor palvelun laskutus

Laskut Netvisorin käytöstä toimitetaan ensisijaisesti verkkolaskuina. Mikäli yrityksellä ei ole käytössä verkkolaskutusta, voitte ilmoittaa esimerkiksi sähköpostiosoitteen, johon laskut voidaan toimittaa. Lisäksi tarvitsemme laskutusta varten yrityksen postiosoitteen tai skannauspalvelun osoitteen (ei sähköpostiosoite).  

Pidätämme oikeuden veloittaa lähetetyistä paperilaskuista 5€ /kpl.

Palvelupaketti ja hinnoittelu

Siirto ei vaikuta yrityksellä käytössä olevaan palvelupakettiin, vaan se säilyy lähtökohtaisesti ennallaan. Mikäli käytössä on Light-paketti, päivitetään se Basic-pakettiin. Light-paketti on saatavilla vain Netvisorin tilitoimistokumppaneiden kautta. Käytössä olevat mahdolliset tilitoimistokohtaiset alennukset poistuvat. Palvelupaketin lisäksi laskutetaan normaalisti tapahtumamaksut toteuman ja hinnastomme mukaisesti. Voitte halutessanne vaihtaa paketin Storen kautta.

Siirtokuukausi

Lähtökohtaisesti siirtoajankohta on kuukauden alussa, laskutuksesta johtuen teemme suora-asiakassiirtoja aikaisintaan jokaisen kuukauden 5. päivästä alkaen.

Käyttöoikeudet ja sopimuksen hallinta

Siirron yhteydessä yrityksen käyttäjähallinta ja pääkäyttäjyys asetetaan nimeämällenne henkilölle.

“Pääkäyttäjällä tarkoitetaan Asiakkaan nimeämää luonnollista henkilöä, jolle annetaan Palvelun pääkäyttäjäoikeudet, jotka sisältävät oikeudet perustaa uusia käyttäjätunnuksia, lisätä tai poistaa Palveluosioita ja allekirjoittaa sopimuksia Palvelun sisällä; ja joka toimii Asiakkaan edustajana.”

Verottajan varmenne

Suora-asiakassiirron jälkeen, yrityksenne tulee hakea järjestelmäkohtainen varmenne lakisääteisten ilmoitusten lähettämiseen, sillä tilitoimistokohtainen varmenne ei tällöin ole enää voimassa. Lisätietoja täällä: Verottajan varmenne 

Hyödyllisiä linkkejä




Oliko tästä vastauksesta apua? Kyllä Ei

Send feedback
Pahoittelut, että emme voineet auttaa. Anna palautetta, jotta voimme parantaa tätä artikkelia.