Visma ✓
24-10-2022 10:19 am tekijä Milla Hiltunen
Osalla asiakkaista ostolaskujen maksut eivät ole kuittaantuneet/kohdistuneet laskuille automaattisesti. Myöskään pankkitilin saldo ei välttämättä ole päivittynyt tiliotteelta. Vika on korjattu ja maksujonon käsittely valmistuu tämän päivän aikana.
Pahoittelemme tästä aiheutunutta haittaa.
----------
Päivitys 26.10. 10:25: Mikäli OS-tositteille on muodostunut tositeaukkoja tulee tositteet uudelleen numeroida manuaalisesti (Taloushallinto > Kirjanpidon asetukset > Kirjanpidon ja velvoitteiden asetukset > Tositteiden uudelleennumerointi.) Tilanne on voinut syntyä mikäli uusia OS-tositteita on ehditty yritykseen muodostaa maanantaiaamupäivän ja tiistaiaamupäivän välillä. Tiliotteiden kautta uusia OS-tositteita ei tällä välillä ole muodostunut.
----------
Päivitys 25.10. 17:09: Tiliotteiden käsittely on nyt valmistunut ja tiliotteilla tulisi nyt näkyä maksutositteet oikein.
----------
Päivitys 25.10. 9:52: Korjauksena tulemme poistamaan kaikki tositteet tilioteriveiltä, joihin on muodostunut tuplatositteita, jolloin molemmat tositteet poistuvat. Myös tositteisiin liittyvät maksut poistetaan ja tiiliotteet käsitellään uudelleen tämän päivän aikana, jolloin tositteet ja maksut muodostuvat uudelleen. Mikäli tositteisiin on tehty muokkauksia, ei näitä poisteta.
----------
Päivitys 25.10. 8:20: Eilisten ostolaskujen maksut ovat kuittaantuneet, mutta edelleen osalla asiakkaista maksut näkyvät tuplana. Myös tänään maksujen kuittaantumisessa voi kuitenkin olla viivettä. Tuplamaksut on tällä hetkellä korjauksessa. Päivitämme tätä tiedotetta kun asiasta on lisätietoa.
----------
Päivitys 24.10. 12:25: Häiriön johdosta maksuja on muodostunut tuplasti, jonka myötä ostolaskut ovat kirjautunet kahteen kertaan maksetuiksi. Asiaa selvitetään parhaillaan ja päivitämme tätä tiedotetta, kun asiaan saadaan lisätietoa. Päivitämme tähän tiedotteeseen myös vaatiiko tämä käyttäjiltä toimenpiteitä.
24-10-2022 12:06 pm tekijä Olga Berngardt
Meillä sama juttu Nordean pankin asiakkaalla. Kaikki tuplana ostosuoritustositteet tuplana.
24-10-2022 12:07 pm tekijä Hannele Pellinen
Sama meillä. Ostolaskut kirjaantuneet kahteen kertaan maksetuiksi. Kaksi saman numeroista OS -tositetta. Saatteko korjattua?
24-10-2022 2:32 pm tekijä Maija-Riitta Tanila
Sama juttu täällä. Ostolaskut kirjautuneet tuplasti, maksuilla kaksi peräkkäistä OS-tositetta. Saatteko korjattua?
24-10-2022 3:44 pm tekijä Susanne Suna
Sama myös täällä, OP:n tili. Jään odottelemaan, että oikaistuuko teidän toimesta.
24-10-2022 7:25 pm tekijä Raija Pönkä
Oma Säästöpankkia käyttävällä asiakkaalla on ostolaskusuoritukset kirjautumatta kokonaan, Danskea käyttävällä kahteen kertaan.
25-10-2022 6:58 am tekijä Mira Rönkä
Huomenta, vielä ainakaan ei ole tiliote korjaantunut, edelleen näkyvät tuplana osa ja osa normaalisti.
25-10-2022 8:01 am tekijä Birgitta Anttonen
OP:ssa on eilinen korjaantunut perjantain tiliote oikein, mutta eilisellä on kuittaamatta ostolaskusuoritukset. OmaSp tilien tiliotteille ei ole tapahtunut mitään, eli ostosuoritukset kuittaamatta perjantailta ja eilen.
25-10-2022 8:39 am tekijä Jenica Laaksonen
Säästöpankin asiakkaalla ei näy perjantaisetkaan ostolaskujen maksut kuittaantuneen. Sama juttu eilisen tiliotteella. Onko nämä nyt kaikki kuitattava manuaalisesti?
25-10-2022 9:09 am tekijä Salla Tossavainen
Eilisen aikana kuittaantuivat perjantain maksut jossain vaiheessa mutta tänään näyttää tosiaan olevan eiliset kuittaantumatta. Ei nyt kauhean hyvältä vaikuta, jos päivitys/huoltoviikonloppu rikkoo näin paljon ohjelmaa
25-10-2022 12:15 pm tekijä Mira Rönkä
No nyt poistui tuplat, muttei jäänyt tiliotteelle sitä yhtäkään. Tosi ikävä että huolto aiheutti tämmöisen päänvaivan...
Visma ✓
25-10-2022 2:10 pm tekijä Milla Hiltunen
Hei Salla ja Mira!
Korjauksella tosiaan on poistettu molemmat tositteet ja tiliotteet käsitellään uudestaan tämän päivän aikana. Myös tänään maksujen kuittaantumisessa voi kuitenkin olla viivettä.
Terveisin, Milla / Netvisor
25-10-2022 4:09 pm tekijä Tinja Lahdenmäki
Meillä täsmää nyt tiliotteet, mutta kaksi (kassa-alennettua) laskua palautui ostolaskujen hyväksytty-tilaan, vaikka kyseiset laskut on siis jo maksettu. Normaalit maksut eivät palautuneet hyväksytty-tilaan. Saisiko tämän vielä setvittyä?
26-10-2022 8:36 am tekijä Milja Hirsmäki
Huomenta. Mulla ainakin on vielä tilanne, että poistettu ne molemmat, mutta että tiliotetta ei ole vielä käsitelty uudestaan, joten maksusuorituksia ei siis ole ollenkaan ja tiliote erottaa. Tarviiko huolestua, vai tuliko vaan viivettä tiliotteiden uudelleen käsittelyyn?
Jennimari Nieminen
24-10-2022 10:57 am tekijä Jennimari Nieminen
Viiveen jälkeen ostolaskut ovat kirjautuneet nyt maksetuksi kahteen kertaan eli järjestelmä on muodostanut 2 suoritustositetta. Saatteko korjattua toisen pois?
8 person gillar detta