Starta ett nytt ämne
Netvisor luo virheellisiä tilinumeroita ostolaskuille

T

Nyt on kaksi kertaa käynyt kummallinen asia.


Netvisor luo ostolaskulle tilinumeron ostolaskun perusteella. Tilinumero ei kuitenkaan ole laskulla, vaan Netvisor ottaa tilinumeroksi jonkun muun toimittajan tilinumeron. 


Tämä aiheuttaa ikäviä tilanteita kun pitää alkaa selvittää virheellisen maksun saajaa ja selvittää myöhästynyttä maksua.

1 kommentar

Jos kyseessä on toimittaja joka on myynnyt myyntilaskut jollekin rahoitusyhtiölle, on tämä ikuisuus ongelma josta itse olen antanut korjauskehoituksen/palautetta ensimmäisen kerran 10-12 vuotta sitten mutta kyse on "ominaisuudesta".

Ohjelma tunnistaa siis toimittajat Y-tunnuksen perusteella, mutta jos kyseessä on uusi toimittaja ja/tai toimittajarekisteriin ei ole tallennettu y-tunnuksia, tehdään tunnistus toissijaisesti tilinumerolla ennen kuin ohjelma perustaa uuden toimittajan. Mikäli joku toinen yritys on käyttänyt samaa myyntilaskujen rahoitusyhtiötä, hyvin suurella todennäköisyydellä lasku kohdistuu väärälle toimittajalle VAIKKA tälle vanhalle toimittajalle olisi laitettu y-tunnus joka eroaa tämän uuden laskun y-tunnuksesta koska tilinumero on sama.


Mikäli väärän kohdistumisen huomaa ennen laskun käsittelyä, on se mahdollista korjata, mutta valitettavasti näin ei aina ole ja silloinhan noita mainitsemiasi sotkuja tulee.

Toivottavasti Netvisor pikkuhiljaa keksisi miten tämä ongelma korjataan, sillä myyntilaskujen myyntiä käytetään aika paljon nykyään.


Ohjekirjassa sama laajemmin avattuna:

Ostolaskun kohdistus toimittajaan

Logga in eller Registrera digför att publicera en kommentar

Etkö löydä etsimääsi?

Aloita uusi keskustelu