Starta ett nytt ämne
Muutos sähköpostilaskujen vastaanotossa ja lähetyksessä

Kesäkuun 2024 jälkeen Netvisorissa on tehty tietoturvallisempi linjaus sähköpostistandardeihin, kuten SPF:n, DKIM:n ja DMARC:n sähköposteja vastaanotettaessa. Tämä tarkoittaa sitä, että lähettäjien odotetaan varmistavan, että he noudattavat näitä vaatimuksia ja toimivat sähköpostien toimitusvaatimusten mukaisesti. Sähköpostit, jotka eivät noudata näitä vaatimuksia, saatetaan merkitä roskapostiksi, eikä niitä hyväksytä järjestelmään. Tämä saattaa johtaa siihen, että toimittaja ei pysty toimittamaan laskua vastaanottajalle. Muutokset vaikuttavat esimerkiksi ostolaskujen vastaanottamiseen @scan.netvisor.fi osoitteisiin. Lisätietoja vaatimuksista on lisätty seuraaviin ohjeisiimme: https://support.netvisor.fi/fi/support/solutions/articles/77000466886-ostolaskujen-vastaanotto-skannauspalvelun-kautta#S%C3%A4hk%C3%B6postin-asetukset ja https://support.netvisor.fi/fi/support/solutions/articles/77000466903-myyntilaskujen-l%C3%A4hett%C3%A4minen-s%C3%A4hk%C3%B6postilla


Netvisor on sitoutunut vähentämään roskapostia, kitkemään pois vilpilliset laskut ja lisäämään kokonaistietoturvaa yhteistyössä palveluntarjoajiensa kanssa. Sen osana haluamme noudattaa maailmanlaajuisia standardeja sähköpostien lähettämisen ja vastaanottamisen suhteen. Näin toimien autamme asiakkaitamme pysymään turvassa ja vaatimusten mukaisina samalla myös varmistaen sujuvan sähköpostiviestinnän eri sähköpostipalveluntarjoajien kanssa, kun nämä torjuvat tietoturvariskejä. Näiden muutosten laiminlyönti saattaisi altistaa asiakkaamme rikollisten lähettämille väärennetyille laskuille tai laillisten toimittajien identiteetin väärinkäytölle.


Lähettävän tahon tulee varmistaa omasta säköpostistaan, että nämä asetukset ovat päivitetty standardien mukaisiksi. Muutokset mahdollistavat luotettavamman ja turvallisemman sähköpostiviestinnän parantaen samalla toimitettavuutta yrityksen omille asiakkaille ja heidän asiakkailleen.




After June 2024 Netvisor has started to gradually require better alignment with email standards such as SPF, DKIM and DMARC when receiving emails. This means senders are expected to ensure they are compliant and adhere to email delivery requirements.  Emails not conforming to these requirements may be flagged as spam and not accepted to the system leading to the supplier failing to deliver the invoice to the recipient. The changes affect for example receiving purchase invoices to @scan.netvisor.fi addresses. More information about the requirements has been added to the following instructions: https://support.netvisor.fi/fi/support/solutions/articles/77000466886-ostolaskujen-vastaanotto-skannauspalvelun-kautta#S%C3%A4hk%C3%B6postin-asetukset and https://support.netvisor.fi/fi/support/solutions/articles/77000466903-myyntilaskujen-l%C3%A4hett%C3%A4minen-s%C3%A4hk%C3%B6postilla


Netvisor is committed to reduce spam, root out fraudulent invoices and increase the overall information security in cooperation with our providers. Integral to it we want to follow the global standards related to sending and receiving emails. Doing that we not only help our customers to stay safe and compliant but ensure the fluent email communication with different email providers as they enforce these safety measures. Neglecting these changes could leave our customers vulnerable to criminals sending them fake invoices or impersonating legitimate suppliers.


We strongly advice our customers to instruct their IT department and potential suppliers to ensure these settings are properly in place. The changes allows you to achieve a higher level of trust and security in your email communications, thereby improving deliverability to your customers and their clients.

Logga in eller Registrera digför att publicera en kommentar

Etkö löydä etsimääsi?

Aloita uusi keskustelu