Starta ett nytt ämne
*Ratkaistu* Viivettä skannauspalvelun kautta saapuvissa ostolaskuissa

Tietoomme on tullut, että skannauspalvelun kautta saapuvissa laskuissa on ilmennyt viivettä. Selvitämme asiaa ja päivitämme tätä tiedotetta kun saamme asiasta lisätietoja.


Pahoittelut tästä aiheutuneesta haitasta!


Päivitys 9.12.25 klo 16


Saimme tiedon, että viive johtui 02.12.2025 ilmenneestä jonosta skannauspalvelussa. Asia on korjattu ja palvelu toimii taas normaalisti. Huomioittehan, että skannauspalvelun palvelulupaus on, että skannaus tapahtuu sinä arkipäivänä, kun sähköposti saapuu skannauspalveluun ja aineiston tulee olla Netvisorissa kahden arkipäivän eli 48 tunnin kuluessa skannauksesta. Maventan tiedote asiasta löytyy täältä



We have been notified that there has been a delay in invoices received via the scanning service. We are investigating the issue and will update this notice when we receive more information.


We apologize for any inconvenience this may cause!


Update 9.12.25 at 4 p.m.

We have been informed that the delay was caused by a queue in the scanning service on December 2, 2025. The issue has been resolved and the service is now working normally again. Please note that the scanning service promises that scanning will take place on the working day when the email arrives at the scanning service, and the material must be in Netvisor within two working days, i.e., 48 hours, of scanning. Maventa's announcement on the matter can be found here




S

Minä huomasin, että skannauspalvelun kautta tulleessa laskussa oli alv 24% vaikka lasku oli käänteisellä alvilla. Ja vaikka olisi ollut normilasku niin alvi väärin joka tapauksessa


1 person gillar detta
R

Maanantaiaamuna lähetin laskun skanneriin, tuli perille tiistai-iltana. Keskiviikkoaamuna lähettämäni viesti ei ole vielä nyt torstaiaamuna saapunut perille. Usein myös skanneriin lähetetyt laskut vain katoavat kuin tuhka tuuleen, eivätkä lopulta saavu Netvisoriin lainkaan. 


Hidastaa ja vie resurssia, kun pitää muistaa seurata näitä, että kaikki tulee perille. Ei voi luottaa siihen, että kun on laskun lähettänyt skanneriin, asia olisi ns. hoidossa ja pois omalta pöydältä siltä osin, vaan vaatii aktiivista seurantaa.


Erittäin harmillista. 


3 person gillar detta
K

Skannauspalvelun kautta ei ole tullut edelleenkään laskuja normaalisti vaikka sähköpostiin tulee kuittaus skannauspalvelulta laskun vastaanottamisesta. 
Ei alkuperäiseen ongelmaan liittyvää, mutta automaatiosäännöt, joissa ei ole ollut kiertolistaa, koska toimittajalla on oletuskierto, eivät ole päivityksen jälkeen toimineet kuten ennen. Eli lasku täsmäytyy automaatiosääntöön, mutta ei mene kenellekään hyväksyjälle. Säännöt ovat viime kuussa toimineet moitteetta. Aika urakka käydä automaatiosäännöt läpi ja katsoa missä on oletuskierto ja lisätä kiertolista. Melko ikävä yllätys.

R

Perjantaina skannattu lasku ei ole vielä maanantaina tullut perille. Eikö skannauspalvelu toimi viikonloppuisin?

T

Edelleen viivettä skannauksissa, aiheuttaa kovasti työtä ja harmia kun laskujen eräpäivät lähestyvät ja niitä ei saada ajoissa reskontraan kirjauksiin ja asiatarkastukseen. Onko mitään tietoa koska tähän saadaan jokin korjausliike tehtyä, näin on nyt menty jo 2 viikkoa?

Kiitos kaikille kommenteista!


Saimme Maventan puolelta tiedon, että viive johtui 02.12.2025 ilmenneestä jonosta skannauspalvelussa. Asia on korjattu ja palvelu toimii taas normaalisti. Huomioittehan, että skannauspalvelun palvelulupaus on, että skannaus tapahtuu sinä arkipäivänä, kun sähköposti saapuu skannauspalveluun ja aineiston tulee olla Netvisorissa kahden arkipäivän eli 48 tunnin kuluessa skannauksesta. Maventan tiedote asiasta löytyy täältä.  

Mikäli ongelmia ilmenee edelleen, niin olettehan tarvittaessa yhteydessä Netvisorin asiakaspalveluun.

Pahoittelemme tästä aiheutunutta haittaa!

R

Olemme lähettäneet PDF-laskun skanneriin maanantaina klo 13:08. Se ei ole vielä tullut perille, nyt on perjantai klo 10:08. Palvelulupaus ei toteudu:


"--skannaus tapahtuu sinä arkipäivänä, kun sähköposti saapuu skannauspalveluun ja aineiston tulee olla Netvisorissa kahden arkipäivän eli 48 tunnin kuluessa skannauksesta."


Eli laskun olisi pitänyt hitaimmillaankin olla perillä keskiviikkoiltana. Mistä tämä johtuu? 

T

Hei

meiltä lähtenyt skannauspalveluun viime viikon perjantaina sekä tämän viikon maanantaina laskuja. Osa niistä ei ole vieläkään tullut perille, oletan jo ettei tulekaan. Aiheuttaa paljon harmia seurannassa sekä manuaalista työtä reskontrassa. Kaikista skannauspalveluun lähetetyistä on kuitenkin tullut Netvisorista lähetyskuittaus.

F

Hei, kiitos kommenteista! Skannauspalvelussa on tosiaan ollut viivettä, julkaisimme perjantaina tästä uuden tiedotteen jota päivitämme kun saamme lisätietoa. Puuttuvista laskuista voi olla tarkempien tietojen kanssa yhteydessä Netvisorin asiakaspalveluun. Pahoittelemme tästä aiheutuvaa haittaa.  

Logga in eller Registrera för att publicera en kommentar

Etkö löydä etsimääsi?

Aloita uusi keskustelu