01-04-2022
Updated: 01-04-2022 2:14 pm
24-05-2022
Updated: 24-05-2022 9:32 am
Arvelimme, että pienten ostolaskujen automaattinen maksatus säätäisi työaikaa ja auttaisi siinä, että maksatuksessa voidaan keskittyä vain todella huomiota kaipaaviin laskuihin. Saimme automaation toimimaan ja nyt "näppärästi" laskun numeron vieressä on symboli, joka kertoo milloin lasku lähetetään pankkiin. Laskun status on kuitenkin edelleen "Avoin" ts. asiakkaalla on edelleen yhtä monta avointa laskua tarkasteltavana kuin ennen tätä automaatiota ja nyt vain nuo pienet pylpyrät sotkevat tarkastelua sen sijaan, että laskujen käsittely helpottuisi. Lasku status tulisi ehdottomasta olla jotain muuta kuin "Avoin" muutoin ei tällä toiminnolla ole juurikaan käyttöä. Miten muut olette kokeneet tämän ?
Lähetettyjen myyntilaskujen muokkauksen poisto oli aivan surkea päivitys. Nyt joutuu tekemään aivan turhaa työtä kun laskuilla on virhe minkä olisi ennen voinut vain korjata laskulle ja lähettää uudestaan matkaan. Nyt usein ratkaisu on kopioida lasku -> poistaa alkuperäinen lasku (milloin häviää historiatiedot) ja viedä kopiolasku alkuperäisen tilalle vanhoilla lasku ja viitenumeroilla. Tässä on myös riski väärinkäytöksille..
Hei Pirkko! Laittaisitko tästä meille tukipyynnön sähköpostilla osoitteeseen tuki.netvisor@visma.com. Kirjaathan pyyntöön yrityksen nimen, jonka Netvisorissa tämä tilanne tapahtuu ja mainitsethan tuonne tukipyynnölle myös toimittajan, jonka kohdalla tilanne ilmenee. Liitäthän tuon samaisen tekstin vielä pyyntöön, joka näkyy tässä viestiketjun kysymyksessäsi. Päästään sitten näillä tiedoilla tutkimaan mitä tuossa oikein käy. Kuulemisiin!
Hei Marjo Tosiaan huomasittekin, ettei yövuoron kirjaaminen onnistu yhdellä kertaa vaan kirjaus on tehtävä esim 22-24 ja 00-06. Tämä kehitystoive on meillä listoilla ja tullaan huomioimaan tulevaa kehitystä ajatellen, mutta ihan lähiaikoina tämä ei ole tulossa eikä tarkkaa aikataulua ole päätetty.
Hei Sari, Valitettavasti tuota widgettiä ei ole mahdollista piilottaa Tiedotusnäkymästä. Widget poistuu kokonaan 1.4.2022 tai heti kun kaikki listatut yritykset on siirretty nykyisen lomalaskennan käyttäjiksi. Olemme saaneet tästä aiheesta jonkinverran palautetta ja otamme tämän asian huomioon tulevaisuuden ratkaisuissamme.
Matkalaskun hyväksymiskäsittely on tosi hidas ja työläs tehdä! Aikaa menee naksutteluun, eikä hyväksyttäviä matkalaskuja saa valituksi kerralla hyväksyttäviksi, varsinkin tapauksessa, kun matkalaskulla on joka päivälle vain päivärahoja. Ohjelma kelaa ja kelaa, jokainen päivä on valittava ja hyväksyttävä. Hirvee käsittely rumba. Tätä ei voi suositella, eikä kehtaa myydä!!!!!!!!!
Verokorttien noudolla työnantaja voi pyytää palkansaajien voimassaolevat ennakonpidätystiedot suoraan verottajalta rajapinnan kautta. Näin vältetään verokorttien toimittaminen palkanlaskentaan ja niiden manuaalinen tallentaminen. Noutoa voi käyttää ympäri vuoden, niin perusverokorttien kuin muutosverokorttienkin noutoon. Ennakonpidätystietojen noudon avulla on mahdollista noutaa vain Palkkatulon verokortit. Mikäli palkansaajalla on muun tyyppinen verokortti, voit estää noudon näiltä palkansaajilta (kolmen pisteen alta avautuvasta valikosta). Nouto tehdään samalla verohallinnon varmenteella, millä tulorekisteri-ilmoituksetkin lähetetään. Ennakonpidätystiedot noudetaan Verokortit-listauksesta, mihin pääset: Palkat > Henkilöstö > Palkansaajalistaus > Verokortit-välilehti Verokorttien nouto -toiminto hakee palkansaajan palkkatulon ennakonpidätystiedot, jotka on voimassa palkansaajan seuraavana palkanmaksupäivänä. Palkansaajan verokortit päivitetään automaattisesti saadun aineiston mukaiseksi. Näin teet noudon: Valitse palkansaajat tai palkkamalli klikkaamalla nimen edessä olevaa valintaruutua. Käynnistä nouto klikkaamalla “Nouda verokortit”-painiketta “Nouto verottajalta” -sarakkeen tilaksi muuttuu “Nouto käynnissä“ Kun nouto on valmis näkyy “Nouto verottajalta” -sarakkeessa noudon tila ja päivämäärä. Lisäksi verokortin tiedot päivittyvät Verokortit-näkymään mikäli niihin on tehty muutoksia. Lue lisää aiheesta ohjesivuiltamme: Ennakonpidätystietojen nouto
Hei, oliko tuo muutosverokorttien nouto tulossa Netvisoriin missä vaiheessa?
Kiitos Markus vinkistä. Nyt uuden kuukauden laskujen saavuttua on antamasi vinkki auttanut paljon! Vielä kun toteuttaisitte tuon paljon pyydetyn kertatiliöinnin massakäsittelynä niin olisi hyvä :)
Visma Sign on onneton ohjelma, kun allekirjoittajia on enemmän ja jonkin henkilön yhteystiedot on puutteelliset (ei validi). Koko paketti menee uusiksi. Ohjelmasta ei voi lähettää muistutusta allekirjoittamisesta.
Kokosimme Netvisorin käyttäjille uudet koulutuspaketit, joiden avulla opit uutta ja päivität osaamista sekä toimintatapoja. Voit valita sinulle sopivan koulutuspaketin taitojesi perusteella. Netvisor -Tekeminen helpoksi -paketti aloittelevalle käyttäjälle Tutustu sisältöön ja tilaa paketti tästä › Netvisor -Tehosta käyttöä -paketti kokeneemmalle käyttäjälle Tutustu sisältöön ja tilaa paketti tästä › Koulutuspaketin hinta on 150 € (alv 0%) / yritys, pakettiin kuuluvat koulutukset sekä nauhoitteet ovat koko yrityksen henkilökunnan käytettävissä. Voit myös halutessasi osallistua yksittäiseen koulutukseen hintaan 50€ (alv 0%)/ osallistuja
Taloushallintoliiton arvion mukaan 80 % kirjanpidoista hoidetaan edelleen perinteisesti tai ainakin osittain paperiaineiston pohjalta, mikä vaikeuttaa kirjanpidon hoitamista etänä. Mikäli myös sinulla on tähän ryhmään kuuluvia asiakkaita, tässä 7 tärkeintä toimenpidettä, joiden avulla tuot mappiasiakkaat sähköisen taloushallinnon pariin: 1. Vastaanota tiliotteet sähköisesti Netvisoriin ja aktivoi maksuliikennepalvelut 2. Avaa Maventa-tili verkkolaskusta varten (osto- ja myyntilaskutus) 3. Ilmoita verkkolaskuosoite yrityksen toimittajille 4. Perusta asiakas käyttäjäksi Netvisoriin ja opasta Netvisor ID:n käyttö 5. Käy läpi myynti- ja ostolaskujen käsittely, kirjanpidon raportit ja kassavirtaennuste 6. Ota käyttöön tärkeimmät mobiilisovellukset 7. Hyödynnä kattavat ohje- ja koulutusmateriaalit Verkkokoulutukset: https://netvisor.fi/asiakastuki/netvisor-koulutukset/ Academy: https://solutions-visma.talentlms.com/ Tukisivusto: https://support.netvisor.fi Asiakkaan taloushallinnon sähköistäminen on nopea ratkaisu, jonka avulla varmistat kirjanpidon tekemisen joustavasti myös etänä. Mutta ennen kaikkea se tulee hyödyttämään asiakasta ja tilitoimistoa myös pitkällä aikavälillä, tuottaa lisäarvoa molemmille osapuolille ja helpottaa niin yrittäjän kun kirjanpitäjänkin arkea. Lue tarkemmat toimintaohjeet täältä: https://netvisor.fi/blog/tilitoimisto-nain-tuot-mappiasiakkaasi-sahkoisen-taloushallinnon-pariin/