Start a new topic
A

Anonymous

Myyntilaskujen tilausnumero

16-06-2016 10:58 am posted by Anonymous

Hei! Asiakkaalta tuli kysymys, onko Netvisorissa mahdollista saada ostotilausnumero standardin mukaiseen kenttään? Aiemmin hän on käyttänyt "Viitteenne"-kenttää, mutta toimittajalta oli tullut vaatimus standardin mukaisuudesta.


R

Rasmus Roslund

Visma

10-11-2022 1:15 pm posted by Rasmus Roslund

Hei Mikko, 


Sopimustunnus lähtee Netvisorin laskusanomalla agreementIdentifier-kentässä ja ulkoinen tilausnumero Orderidentifier-kentässä. Vastaanottajalta voi kysyä kummassa kentässä he haluavat tämän tiedon.  Tuo "kopioi asiakkaan lisätiedot" ei varsinaisesti liity tähän. Mikäli yritys on tehnyt omia lisätietoja, niin ne saa laskulle tuon valinnan kautta. Ulkoinen tilausnumero pitää syöttää käsin laskulle lisätietoihin, sopimustunnuksen saa laitettua asiakkaan taakse ja tulee sieltä oletuksena uuteen laskuun.


Terveisin,

Rasmus / Netvisor Customer Care

L

Laura Niiranen

Visma

13-12-2016 11:52 am posted by Laura Niiranen

Hei Tanja,

kuten Rane tuossa aiemmin on vastannutkin, niin Netvisorin myyntilaskulla viitteenne-kentän tieto menee finvoice-aineistolla kenttiin OrderIdentifier ja WaybillIdentifier.

Laitan sinulle viestiä tästä asiakkaasi tilanteesta, niin selvitetään onko tieto lähtenyt Netvisorista oikein.

A

Anonymous

14-11-2016 1:07 pm posted by Anonymous

Hei,

sain myös tänään asiakkaaltani tiedon, että heidän asiakas oli huomauttanut tilausnumerosta. Tilausnumeron asiakkaani on kirjoittanut viitteenne kohtaan.

Tässä viesti asiakkaani asiakkaalta:

Olemme havainneet, että välitätte tilausnumeromme väärässä kentässä verkkolaskusanomassanne.

Tästä johtuen laskunne eivät kohdistu automaattisesti ja laskujenne maksu viivästyy.

Esimerkiksi finvoice xml-verkkolaskuformaatissa asiakkaan tilausnumero tulee välittää

OrderIdentifier-kentässä.

R

Rane Olsen

Visma

16-06-2016 11:46 am posted by Rane Olsen

Moi Jenna,

Onko sinulla tarkempaa tietoa, mihin verkkolaskun kenttään tässä viitattiin? Netvisorissa myyntilaskun Viitteenne-kenttä menee Finvoice-verkkolaskulle kohtiin OrderIdentifier ja WaybillIdentifier.

A

Anonymous

27-04-2021 9:14 am posted by Anonymous

Saimme myös tänään isolta asiakkaaltamme huomautuksen tästä. Olemme käyttäneet tähän asti Viitteenne-kenttää, mutta ohjeista löysin tiedon, että pitäisikin ehkä käyttää Lisätiedot sivulta kenttää Ulkoinen tilausnumero.

 

Tässä asiakkaalta saatu viesti:

"Pystyisittekö jatkossa ilmoittamaan ostotilausnumeron verkkolaskusanomalla alla näkyvässä kentässä riippuen sanomamuodostanne:

 

Laskun tiedot tavaralaskuilla

TEAPPSXML

Finvoice versio 1.3, 1.2

Laskutaso

HEADER

InvoiceDetails

Tilaajan ostotilausnumero

ORDER_INFORMATION @order_TYPE="CO"/ORDER_NUMBER

InvoiceDetails/OrderIdentifier

 

Esimerkiksi alla olevan mukaisesti:

<ORDER_INFORMATION ORDER_TYPE="CO">

<ORDER_NUMBER>4912345678</ORDER_NUMBER>"

 

Mikäli tuo Lisätiedot sivulta löytyvä Ulkoinen tilausnumero on se oikea kenttä, niin voisiko sen sijoittaa normaaliin näkymään, jossa tuo Viitteenne-kenttäkin on?

A

Antti Häkämies

20-09-2022 1:56 pm posted by Antti Häkämies

Moikka,


Kumpaa tulee käyttää "ulkoinen tilausnumero" (löytyy lisätiedoista, vai "Viitteenne" -kenttää. Tilanne täysin sama kuin tuossa ylemmässä kysymyksessä.


 

R

Rane Olsen

Visma

20-09-2022 3:22 pm posted by Rane Olsen

Moi Antti,


Ulkoinen tilausnumero -kentän tieto viedään verkkolaskusanomalle kenttään <OrderIdentifier>. Eli, jos haluat siihen kenttään tietoja välitettäväksi, niin Ulkoinen tilausnumero -kenttä on oikea valinta.

m

mikko.kiurunen@lekab.com

03-11-2022 3:46 pm posted by mikko.kiurunen@lekab.com

Terve, olemme käyttänee tähän asti kenttää "sopimustunnus" asiakkaan tilausnumeron toimitukseen. Miten se eroaa tuosta "ulkoinen tilausnumero" kentästä sanomalla?

Ja ilmeisesti aikoinaan saamamme ohje ruksata uutta myyntilaskua luodessa kohta "kopio asiakkaan lisätiedot laskulle" ei liity yksittäiseen laskuun muutenkuin, että jos olisi siellä joku vakio sopimustunnus, niin se kopioituisi tuohon kenttään?

Login or Signup to post a comment