Start a new topic
Sähköpostilaskujen perillemeno

A

Kun myyntilasku lähetetään Netviisorin toiminnolla, tulee paljon ilmoituksia, että ei ole saanut laskua. Laskuun Netvisorissa on kuitenkin tullut teksti, "lähetetty sähköpostitse, lähetys onnistui", onko olemassa tarkempaa seurantaa lähetysten perillemenosta, vastaavaa kuin e-mail-liikenteessä, jossa tulee virhe-ilmoitukset.


A

NV:n puolella on varmasti olemassa jonkunlaiset logitiedot lähetyksistä. Aikalailla "herran haltuun"-meininkiähän nuo sähköpostilaskut ovat, kun niitä menee roskapostiin ym. ja tuota samaa kuulee että muka asiakkaat eivät ole laskuja saaneet vaikka ne on ainakin ohjelman mukaan menneet perille. Tuleekohan edes siitä viestiä jos asiakkaan posti on virheellinen, kun sellaisiakin tilanteita on ollut että on myöhemmin vasta huomattu että osoite on kirjattu väärin asiakastietoihin.

A

Moi,

Kyllä noista virheistä saa ilmoituksen, kunhan on laitettu Myynnin perustiedoista Vakiotekstit -kohdan alta Myyntilaskun sähköpostilähetyksen lähettäjän sähköpostiosoite:

Tuo osoite näkyy laskun vastaanottajalla lähettäjänä ja tuohon osoitteeseen tulee myös ilmoitukset pieleen menneistä lähetyksistä, esim. jos vastaanottajan sähköpostiosoitteessa onkin ollut kirotusvihre.

- Kari

A

Moi,

Tuo spostiosoite on varmastikin globaali asetus. Mitä jos yrityksellä on aputoiminimiä, jotka käyttävät omia osoitteitaan? Saako lähettäjänä näkymään aputoiminimen käyttämän osoitteen muuten kuin aina käsin vaihtamalla tuohon kenttään ennen lähetystä?

L

Hei Miika,

aputoiminimen lähettävää sähköpostiosoitetta ei valitettavasti saa lisättyä aputoiminimen tietoihin vaan tämä tulee tehdä juuri noin kuin kuvasit (muuttaa osoite oikeaksi ko. kenttään aina ennen lähetystä).

A

Hei, meillä on tullut vastaan ongelma, että osalla asiakkaista lasku ei päädy edes roskapostikansioon. Tämä ilmenee etenkin gmailin käyttäjien kohdalla. Tuntuu että joka toinen kuukausi lasku menee perille ja joka toinen ei. Laitoin asiasta jo kerran tukipyynnön, mutta vastaus vaatisi sen että annamme valtavalle määrälle asiakkaita it-tukea, ja siihen ei aika riitä.

Toisaalta myös jatkuvat kyselyt puuttuvista laskuista, niiden uudelleen lähettely, sekä tietysti muistutusten lähettely on melkoisen aikaa vievää. Onko todella niin, ettei näin isoon ongelmaan ole olemassa ratkaisua? Olisiko mahdollista että järjestelmä lähettää laskut esim. pienemmissä erissä?

S

Hei, sama ongelma jatkuu yhä, jonka Anonymous on jo 4,5 vuotta sitten postauksessaan todennut. Asiakas ei saa ensimmäistä Netvisorin kautta lähetettyä sähköpostilaskua (tiedä sitten joutuuko roskapostiin?), mutta muistutuslasku meneekin läpi ainakin osalle. Eilen muistutuksia laittelin ja illan aikana kolme ihmistä on ilmoittanut, että alkuperäistä laskua eivät ole nähneetkään, mutta muistutus tuli perille. 
Aiemmin meillä oli käytössä myös Visma perintä, joka lähetti automaattisesti huomautukset ja muistutukset asiakkaille, Moni tunnollinen asiakkaamme oli jopa häpeissään siitä että muistutuksia sai. Nämäkin muistutukset johtuivat siitä että ensimmäinen lasku oli joko joutunut roskapostiin tai ei mennyt lainkaan perille, vaikkei meille mitään herjaa ollut tullutkaan. Ja juu kyllä, minulla on lähettäjän sähköpostiosoitteena oma osoitteeni ja virheviestin kyllä saan, jos osoite on kirjooitettu väärin tms.

E

Hei Sanna!
Vastaanottajien sähköpostipalvelut voivat erota toisistaan suuresti. Tästä syystä viestit voivat mennä perille yhdelle asiakkaalle, mutteivat laisinkaan toiselle.
Tässä ohjeessa on kerrottu sähköpostiviestinnästä Netvisorissa sekä vinkkejä joilla voi varmistaa että viestit vastaanotetaan onnistuneesti: Sähköpostiviestintä Netvisorissa


Aurinkoista syyspäivää!
Elina
Netvisor Customer Care

Login or Signup to post a comment

Etkö löydä etsimääsi?

Aloita uusi keskustelu