Ennakkotiedote: Netvisorin kirjautuminen uudistuu viikolla 50 - tutustu nyt uuteen kirjautumistapaan

Info in English: Login to Netvisor will be updated in week 50 – learn more about the new login »


Förhandsmeddelande: Inloggningen till Netvisor förnyas under vecka 50 – bekanta dig med det nya inloggningssättet » 



Netvisorin kirjautuminen uudistuu joulukuun puolivälissä. Viikosta 50 alkaen käyttäjät voivat kirjautua Netvisoriin kätevästi myös Netvisorin mobiilisovelluksella skannaamalla puhelimellaan kirjautumisivulla näkyvän QR-koodin. 


Tämä on osa laajempaa uudistusta, jossa Netvisor ID:n toiminnot siirtyvät vaiheittain Netvisorin mobiilisovelluksen alle. 


Julkaisun aikataulu


Uuden kirjautumisvaihtoehdon julkaisu tapahtuu kahdessa osassa. Ensimmäisenä julkaistaan Netvisor-mobiilisovelluksen päivitetty versio ja sen jälkeen uusittu login.netvisor.fi -kirjautumissivu. Tämän hetkisen arvion mukaan sovelluksen uusi versio tulee saataville sovelluskauppoihin aikaisintaan 13.12. illalla ja uusittu kirjautumissivu julkaistaan tiistaina 14.12. 


**Päivitys 16.12.: Sovelluksen uusi versio ja uusi kirjautumissivu on nyt julkaistu.**


Päivitämme tämän viestin kommenttikenttään tarkempaa tietoa julkaisun etenemisestä.


1. Netvisorin kirjautumissivun login.netvisor.fi ulkoasu uudistuu

 

Netvisorin kirjautumissivun ulkoasu uudistuu ja sen ensisijaiseksi vaihtoehdoksi nousee kirjautuminen Netvisorin mobiilisovelluksella. Halutessaan käyttäjät voivat valita tuttuun tapaan myös kirjautumisen pankkitunnuksilla, mobiilivarmenteella tai Netvisor ID:llä (huom! Netvisor ID poistuu käytöstä maaliskuussa 2022)





Kuvassa uusi kirjautumissivu

 


 

2. Netvisor-mobiilisovelluksesta julkaistaan päivitetty versio

 

Netvisor-mobiilisovelluksen uusi, kirjautumistoiminnon sisältävä versio julkaistaan sovelluskauppoihin viikolla 50. Osa puhelimista hoitaa päivityksen automaattisesti, ja muut käyttäjät voivat päivittää uuden version App Storesta tai Google Play:sta

 

Huom! Koska sovellusta voi jatkossa käyttää kirjautumiseen, on kaikkien käyttäjien tunnistauduttava ensimmäisellä käyttökerralla joko pankkitunnuksilla, mobiilivarmenteella tai Netvisor ID:llä.  Tämän jälkeen voi käyttää sovellusta myös kirjautumiseen.


Katso ohje täältä »

 

Netvisor-mobiilisovelluksen uusi versio sisältää samat tutut toiminnot kuin aiemminkin. Käyttäjien kannalta näkyvin muutos koskee sovelluksen aloitusnäkymää eli jatkossa mobiilisovellus kysyy käyttäjältä mihin käyttötarkoitukseen hän on käyttämässä sovellusta:

 

 

valitse-kirjautuminen.png


Kirjautumisuudistuksen FAQ:

 

Mistä löydän Netvisor-mobiilisovelluksen QR-koodin lukijan?

Avaa Netvisorin mobiilisovellus ja valitse aloitusnäytön vaihtoehdoista “Netvisor-selainversio” (kts. yllä oleva kuva)

Huom! Mikäli et löydä sovelluksesta kyseistä valikkoa, on todennäköistä että puhelimessasi on vielä sovelluksen aiempi versio. Käy lataamassa uusin versio (vähintään 1.3.0) App Storesta tai Google Playstä ja yritä uudestaan.


Onko Netvisor ID siis jäämässä pois käytöstä?

Kyllä, Netvisor ID -sovellus jää pois käytöstä maaliskuussa 2022 ja sen sisältämät toiminnot siirtyvät nyt vaiheittain Netvisor-mobiilisovelluksen alle.

 

Tarvitsenko viikon 50 jälkeen enää Netvisor ID:tä?

Kyllä, jos käytät Visma Manageria tai uuden käyttäjän lisäämiseksi Netvisoriin silloin, kun hänellä ei ole mobiilivarmennetta tai suomalaisia pankkitunnuksia.

 

Miten tämä vaikuttaa Visma Managerin käyttöön? 

Tarvitset Netvisor ID:n vielä toistaiseksi Visma Managerin käytön yhteydessä (kirjautumisessa ja maksujen vahvistamisessa), mutta tämäkin toiminto tulee siirtymään Netvisorin mobiilisovelluksen alle ennen maaliskuun loppua. Tiedotamme tämän siirtymän tarkasta aikataulusta myöhemmin.

 

Entä ulkomaalaisen käyttäjän lisäämiseen? 

Ulkomaalainen käyttäjä tai muu henkilö, jolla ei ole mobiilivarmennetta tai suomalaisia pankkitunnuksia, lisätään vielä toistaiseksi Netvisor ID:n avulla ja tällaisen henkilön tulee ladata Netvisor ID -sovellus puhelimeensa. Myöhemmissä julkaisuissa myös uuden ulkomaalaisen henkilön lisääminen tulee siirtymään Netvisor-sovellukseen, jonka jälkeen Netvisor ID:tä ei enää tarvita. 

 

Entä robotit?

Koska Netvisor ID -sovellus tulee jäämään pois käytöstä, emme suosittele tällä hetkellä uusien robottien toteuttamista Netvisor ID:tä hyödyntäen. Suosittelemme rakentamaan uudet robotit  suoraan Netvisor-sovellusta hyödyntäen. Netvisor ID:n jäädessä pois käytöstä myös kaikki toteutetut robotit tulee muokata kirjautumaan jatkossa Netvisor-sovelluksella.


S

Netvisor mobiilisovelluksen uusi versio on jo saatavilla Google Play -sovelluskaupassa eli Android-laitteilla. 

iOS:lle julkaisu on vielä kesken. 

Netvisorin selainversion kirjautuminen tulee muuttumaan huomenna kun molemmissa sovelluskaupoissa on ensin tehty julkaisut. 

S

Valitettavasti iOS:n kohdalla julkaisu ei ole sovelluskaupassa edennyt odotettua tahtia ja julkaisua ei todennäköisesti päästä tekemään tänään. 

Tästä johtuen Netvisorin selainversion julkaisu tullaan siirtämään huomiselle keskiviikolle 15.12., jotta Netvisorin kirjautumisen muuttuminen uuteen olisi mahdollisimman jouheva.

Pahoittelen viivästystä. 

S

Nyt myös App Storessa on tarjolla Netvisor mobiilin uusin versio Applen puhelimiin. Netvisorin selainversio tullaan edelleen julkaisemaan huomenna keskiviikkona 15.12.

S

Selainversion uudistusta yritettiin tänään keskiviikkona, mutta valitettavasti julkaisu jouduttiin perumaan yllättävien ongelmien vuoksi. Tiedotamme selainversion julkaisusta lisää huomenna to 16.12. 

F

On huonosti toteutettu tuo login, koska kameran qr-koodin luku tuntuu toimivan randomisti. Kun toimii toimii hyvin, mutta yleensö ei toimi, joskus miettii pitkään ennenkuin ymmärtää että qr on ruudussa. Kännynä iLuuri 13 Pro joten tekniikasta tuskin jää kiinni. Samoin esim vastaava koodinluku pankkipuolella toimii kuin rasvattu salama, joten kyllä tässä syyttävä sormi osuu Netvisorin koodiin. 


Olisiko tuohon tulossa korjaus? Nykyisestä appista joutui palkitsemaan appstoressa 2:lla tähdellä ja kertomaan että login ei toimi. :/

S

Hei Frank 


Ikävä kuulla, että QR-koodin lukemisessa on ollut ongelmaa. Olemme saaneet pari muutakin ilmoitusta iOS-käyttäjiltä, että QR-koodin lukemisessa on ollut haasteita. Valitettavasti yhtä selvää yhdistävää tekijää näille tilanteille ei ole ja suurin osa iOS-käyttäjistä pystyy kirjautumaan sisään ilman ongelmia. Olemme selvittämässä asiaa ja tekemässä experimenttejä, joilla kirjautumiskokemusta parannetaan niin, että ihan jokaiselle saadaan tarjottua ongelmaton kirjautuminen.


Toistaiseksi vinkkinä voisin sanoa, että kannattaa kokeilla koodin lukemista eri etäisyyksiltä näytöstä. Täällä meidän testilaitteilla i13 mini toimii esimerkiksi ja varmin onnistuminen tulee noin 20 cm päässä näytöstä.

Login or Signup to post a comment

Etkö löydä etsimääsi?

Aloita uusi keskustelu