Start a new topic

Milla Hiltunen

Visma

*Ratkaistu* Osalla asiakkaista osoitteeseen escan@netvisor.fi lähetetyt aineistot eivät mene perille

26-10-2022 4:10 pm posted by Milla Hiltunen

Osalla asiakkaista osoitteeseen escan@netvisor.fi lähetetyt aineistot eivät mene perille. Asia on parhaillaan selvityksessä ja päivitämme tilannetta tähän tiedotteeseen.



Päivitys 11.11.2022


Sähköpostiliikenteen reititykseen on tehty muutos ja sähköpostin vastaanottamista on optimoitu vähentämällä välissä olevia uudelleenohjauksia. Tämän seurauksena ongelma pitäisi olla nyt korjattu. Mikäli ongelmia vielä ilmenee niin olettehan yhteydessä tuki.netvisor@visma.com.


Pahoittelemme tästä aiheutunutta haittaa.

----------


Päivitys 9.11.2022


Ongelma on edelleen selvityksessä kolmannella osapuolella ja teemme jatkuvasti töitä asian selvittämiseksi. Päivitämme tiedotetta, kun saamme asiasta lisätietoja. 



S

Susanne Suna

04-11-2022 11:07 am posted by Susanne Suna

Onko mahdollisesti mitään tietoa, että koska tämä olisi kunnossa? Varsinkin kk:n vaihteessa siirtyvä materiaalimäärä on ko. osoitteen kautta suurehko, joten alkaa sähköpostit "täyttymään" käsiteltävistä materiaaleista.

Toivoisin todella pikaista korjausta!


4 people like this
K

Kimmo Hedman

08-11-2022 7:17 pm posted by Kimmo Hedman

Täällä samaa ongelma, me vaihdoimme omat sähköpostit pari kk sitten toimimaan Microsoftin Office365 kautta jonka kautta nuo liitteet koittaa lähteä Netvisorille, olisiko tässä yhdistävä tekijä, onko muilla myös Office365 käytössä ?


1 person likes this
H

Helena Järvelin

09-11-2022 11:34 am posted by Helena Järvelin

Meidän asiakkailla suurimmalla osalla käytössä macit ja/tai gmail ja escan-sähköpostit eivät mene perille. Office365 ei siis liity asiaan.

Tälle ongelmalle kaivattaisiin jo todella pikaisesti ratkaisua!! 


1 person likes this
M

Marjo

08-11-2022 2:23 pm posted by Marjo

Ongelma toistuu edelleen ainakin meillä. Satunnaisesti jokin liite pääsee läpi mutta valtaosa ei. Meillä tulee ulkomaiset ostolaskut sähköpostilla ja olemme ne luoneet aina eScanin kautta. Oliko tähän jokin kiertokeino?

P

Petri Ahonen

09-11-2022 8:16 am posted by Petri Ahonen

Meillä on tuo M365 ja ongelmia on ollut... pitääkin katsoa jos liitteet menisi paremmin läpi toisen sähköpostipalvelun kautta.

M

Marjo

09-11-2022 8:29 am posted by Marjo

Meillä myös Office365 käytössä mutta epäilen vahvasti, että ongelma on vain ja ainoastaan Netvisorin päässä. Minkään muun palvelun tai tahon kanssa ei ole ongelmia ja Office365 toimii täysin standardilla tavalla.

Ensimmäinen epäonnistunut lähetys tapahtui meillä 27.10. ja silloin tuli ihan virallinen toimitusvirhe-raportti takaisin 29.10. Sähköposti on selvästi siirtynyt Visman postipalvelimien puolelle mutta escan@netvisor.fi vastaanottajaa ei ole löytynyt. Tämän jälkeen ei ole tullut toimitusvirhe-raportteja, joka viittaa siihen, että sähköposti menee perille mutta sen käsittelyn myöhemmissä vaiheissa on vikaa.

Delivery has failed to these recipients or groups:

escan@netvisor.fi (escan@netvisor.fi)
Several attempts to deliver your message were unsuccessful and we stopped trying. It could be a temporary situation. Try to send your message again later.

Diagnostic information for administrators:

Generating server: viteedg031.datakraftverk.no
Receiving server: viteedg031.datakraftverk.no

escan@netvisor.fi
10/29/2022 2:07:59 AM - Server at viteedg031.datakraftverk.no returned '550 5.4.300 Message expired -> 451 4.4.395 Target host responded with error. -> 454 4.7.0 Temporary authentication failure'
10/20/2022 6:16:36 PM - Server at vitembx030.datakraftverk.no (10.55.10.30) returned '451 4.4.395 Target host responded with error. -> 454 4.7.0 Temporary authentication failure'

K

Kimmo Hedman

09-11-2022 2:18 pm posted by Kimmo Hedman

Olen itse "alalla" yrittäjänä niin pystyn kaivamaan lisätietoa tosin siitä ei nyt ole apua itse ongelmaan..


Eli @netvisor.fi sähköpostit mukaanlukien eScan lähetys menevät norjalaisille palvelimille, toivottavasti siellä joku tutkii,  ei pitäisi olla vaikeaa seurata jos esim. kerron mistä lähetetty ja mihin aikaan tarkkaan, niin vastaanottaja voi palvelimien logeista katsoa mitä viestille on tapahtunut.


# dig netvisor.fi mx

netvisor.fi. 900 IN MX 10 mx.visma.com.


# host mx.visma.com

mx.visma.com has address 193.75.92.155


# whois 193.75.92.155

inetnum: 193.75.92.0 - 193.75.92.255

address: Visma It (hk) - Ibm

address: Rosenholmv 25

address: 1414 TROLLÅSEN


Taas www-sivu josta kirjaudumme Netvisoriin https://suomi.netvisor.fi sijaitsee suomessa Elisan verkossa.

E

Eeropekka Hakkarainen

27-10-2022 5:48 pm posted by Eeropekka Hakkarainen

Menee ehkä hieman ohi aiheen mutta miksi liiteaineistot pitää tuoda näinkin vanhalla tavalla järjestelmään, eli lähettämällä "itselleen" sähköpostia. Eikö drag-n-drop olisi paljon kätevämpi. Laskun liitteissä tämä jo onnistuu.

R

Robert Sjöblad

28-10-2022 10:27 am posted by Robert Sjöblad

Milloin tämä saadaan kuntoon?

Milla Hiltunen

Visma

28-10-2022 1:19 pm posted by Milla Hiltunen

Hei Eeropekka! 


Tositteille liite on myös mahdollista lisätä raahaamalla tiedosto sivupalkkiin, mutta liitteiden lisääminen tositteella vaatii KP-roolin. 


Terveisin, Milla / Netvisor

Milla Hiltunen

Visma

28-10-2022 1:20 pm posted by Milla Hiltunen

Hei Robert! 


Valitettavasti aikataulua korjaukselle ei ole vielä antaa. Päivitämme tiedotetta, kun asiasta on lisätietoja.


Terveisin, Milla / Netvisor

S

Salla Tossavainen

30-10-2022 6:42 pm posted by Salla Tossavainen

Tuleeko näille asiakkaille tästä nyt joku virheviesti tms vai mistä voi tietää kuuluuko siihen joukkoon jonka aineistot eivät mene perille?

M

Merja Perälä

01-11-2022 4:14 pm posted by Merja Perälä

Joko tähän on näköpiirissä ratkaisua? Aika onnetonta kun osa laskuista menee läpi ja osa ei ja tieto tulee viiveellä epäonnistuneista yrityksistä. 


S

Susanne Suna

02-11-2022 9:53 am posted by Susanne Suna

Vielä ei näköjään toimi, kun itselläni oma tiedosto ei mennyt eteenpäin ja samalla asiakkaani myös laittoi viestiä, että eivät mene..

Login or Signup to post a comment