Usein kysytyt kysymykset
Onko ok että on lisätty kokonaan uusi pankkitili OmaSp:n tiedoilla?
-Asiakkaan tulee lisätä uusi pankkitili OmaSp:n tiedoilla Netvisorin pankkitilinäkymän kautta. Et voi korvata olemassa olevaa Handelsbankenin tiliä vaan sinun tulee tehdä kokonaan uusi pankkitili uudella kirjanpidon tilillä. Voit vaihtaa Handelsbankenin tilissä olleen kirjanpidon tilin OmaSP:n tiliin vasta kun kaikki Handelsbankenin tilin tapahtumat ovat kirjaantuneet ja käsitelty Netvisorissa.
Siirtyykö tähän maksuliikennesopimus automaattisesti?
-Kun lisäät pankkitilin ja valitset sille saman maksatustunnuksen kuin aiemmin, sopimus jatkaa toimintaa normaalisti.
Käytössä olevan maksatustunnuksen voit tarkistaa Netvisorista Handelsbankenin tilin kautta. Jos tilillä on maksatustunnus-kentässä tieto “automaattinen” ei sinun tarvitse tehdä mitään. Jos tieto on jokin muu kuin alasvetovalikossa, niin ole yhteydessä Netvisor tukeen, joka asettaa sinulle tuon poikkeavan maksatustunnuksen.
Päivittyykö maksamiseen käytettävä pankkitili automaattisesti Netvisorissa?
-Ei päivity eli mikäli pankkimuutoksessa pankkitili on siirtynyt Handelsbankenista OmaSP:lle, niin vanha Handelsbankenin pankkitili tulee ottaa pois käytöstä Netvisorissa ja lisätä sinne uusi OmaSP:n pankkitili. Vanhaa Handelsbankenin pankkitiliä ei tule enää käyttää maksamiseen eli esimerkiksi ostolaskujen ja tilisiirtojen maksutiliksi ei saa enää valita tätä tiliä, sillä maksut jäävät virheeseen käytöstä poistuneen tilin vuoksi. Maksutiliksi tulee jatkossa valita uusi OmaSP:n pankkitili.
Miten pääsen muuttamaan kuluttajaverkkolaskutuksen verkkolaskuosoitteen BIC tiedon ja operaattorin nimen?
-Verkkolaskuosoitteen BIC tiedon pääsee muokkaamaan laskutusosoitteet-näkymän kautta klikkaamalla verkkolaskuosoite muokkaustilaan.
Alasvetovalikosta voit valita uuden operaattoritunnuksen Handelsbankenin verkkolaskuosoitteelle.
Noutaako Netvisor Web Service kanavasta kaiken aineiston muutosviikonloppuna?
-Netvisor noutaa aina kaiken noudettavissa olevan aineiston pankilta automaattisesti lähes samantien ja noutoja tehdään säännöllisesti vuorokauden aikana. Jos materiaali kon pankin puolesta valmiina noudettavaksi, Netvisor noutaa materiaalin normaalisti.
Tuleeko tiliotteet Netvisoriin normaalisti 1.9.2024 alkaen?
-Tiliotteita aletaan muodostaa OmaSP:stä 1.9.2024 alkaen ja Netvisor noutaa jokaisen pankkipäivän jälkeen kaiken noudettavissa olevan materiaalin normaalisti. Ensimmäiset OmaSP tiliotteet ovat noudettavissa 2.9. Illalla mikäli tilillä on ollut tapahtumia.
Täytyykö meidän tehdä jotain Netvisorissa jotta Web Service tiedostot ja tulevat OmaSP tapahtumat tulevat kirjanpitoon?
-Netvisoriin tarvitsee vain lisätä uusi pankkitilitieto. Alkuperäisen sopimuksen mukaisesti OmaSP toimittaa tilioteaineiston ja tapahtumat kuittaantuvat sen mukaisesti kirjanpitoon. HUOM jos käytössäsi on jokin poikkeava maksatustunnus (pääset tarkistamaan tiedon Handelsbankenin tilin alta pankkitilinäkymästä) tulee tämä tieto lisätä Netvisor tuen kautta, jotta liikenne lähtee toimimaan.
Tarvitseeko muita toimenpiteitä tehdä kuin lisätä pankkitilitieto oikealla maksatustunnuksella ja lisätä mahdollisesti käytössä oleva kuluttajaverkkolaskutuksen verkkolaskuosoitteen operaattoritunnus?
-Ei tarvitse.
Lisätietoja aiemmasta julkaisusta täältä: https://support.netvisor.fi/fi/support/discussions/topics/77000288804