Hei, Demoympäristö ei vaikuta vielä toimivan.
Päivitämme tätä tiedotetta siirtymän edetessä ja kaikki pilvisiirtymää koskevat päivitykset voit lukea tiedotteen alaosasta. Kirjautuneena käyttäjänä voit seurata tiedotteen päivityksiä tiedotteen oikeasta yläkulmasta valitsemalla "Seuraa" -painikkeen.
Read in English below / Läs på svenska nedan

Mitä tapahtuu:
Netvisor siirtyy julkiseen pilveen. Koulutusympäristön siirtymä tehtiin onnistuneesti 07.10.2025 – 10.10.2025. Tuotantoympäristön siirto tehdään 14.11.2025 klo 18:00 – 17.11.2025 klo 06:00.
Miksi:
Skaalautuvuus: Pilvisiirtymällä parannamme Netvisor-palvelun toimivuutta sekä takaamme sen suorituskyvyn, luotettavuuden ja skaalautuvuuden myös tulevina vuosina.
Tietoturva: Pilvipalvelut tarjoavat monipuoliset ja ajantasaiset tietoturvaominaisuudet, kuten palvelun kattavan salauksen ja auditoinnin, jotka parantavat entisestään Netvisorin yleistä tietoturvatasoa.
Miten muutos vaikuttaa asiakkaisiin:
Siirtymän aikana tulee olemaan väliaikainen käyttökatko Netvisorissa, sen rajapinnassa sekä mobiilisovelluksessa.
Muutos voi aiheuttaa siirtymän jälkeisinä päivinä erinäisiä häiriöitä tuotteessa.
Viikkoina 45-47 järjestelmään ei tehdä viikkojulkaisuja poislukien välttämättömät korjaukset
Pilvisiirtymän jälkeen muutos näkyy asiakkaille ainoastaan parempana käyttökokemuksena. Kyseessä on edelleen sama Netvisor, vaikka alusta vaihtuu.
Huomioithan, ettei pilvisiirtymä vaikuta Netvisorin kirjautumiseen. Palveluun kirjaudutaan jatkossakin vahvalla tunnistautumisella emmekä me koskaan pyydä asiakkailta mitään tunnuksia tai tunnistautumistietoja.
Olemme valmistautuneet tähän pilvisiirtymään pitkään ja huolella. Muutosta edistävät Netvisorin tuotekehityksen asiantuntijat. Huolellisesta varautumisesta huolimatta, muutos voi aiheuttaa siirtymän jälkeisinä päivinä erinäisiä häiriöitä tuotteessa. Tästä syystä pyydämmekin asiakkaitamme ilmoittamaan viipymättä havaitut ongelmat suoraan asiakastukeen: tuki.netvisor@visma.com. Asiakastukemme on valmistautunut auttamaan muutokseen liittyvissä tilanteissa.
Muutoksia Netvisorin henkilötietojen käsittelyn alihankkijoihin
Siirtymän yhteydessä Netvisor-palvelun Elisalla olevat osat siirretään Amazon Web Servicesin infrastruktuurin päälle. Olemme käyttäneet AWS:ää jo aiemminkin Netvisor-palvelun alikäsittelijänä, mutta tämän muutoksen jälkeen valtaosa palvelustamme tarjotaan AWS:n konesaleista. Tämän myötä Elisa tulee poistumaan Netvisorin alikäsittelijälistauksesta jonkin ajan kuluttua. Kaikki Netvisor-palveluun tallennetut tiedot tulevat jatkossakin sijaitsemaan fyysisesti EU/ETA-alueella. Netvisorin kaikki alihankkijat löytyvät osoitteesta:: Visma Trust Centre - Netvisor.
Vaikutukset asiakkaan palomuurin rajauksiin
Netvisorin rajapinta on avoin internetiin eikä erillisiä IP-osoitteita tai niiden avauksia tarvita. Netvisor ei tue kiinteää ulkoista IP-osoitteistoa palveluiden skaalautumisen vuoksi. Tästä syystä osoitekohtaisia rajauksia palveluun kohdistuvassa liikenteessä ei suositella. Mikäli palomuurissa kuitenkin halutaan whitelistata, tulee siinä jatkossa käyttää FQDN-rajausta IP-rajauksen sijasta. Mikäli tarvitsette tietoa tuotanto- ja koulutusympäristöjen uusista osoitteista, niitä voi tiedustella sähköpostilla tuki.netvisor@visma.com.
Tulemme päivittämään tätä tiedotetta tilanteen edistymisestä siirtymän aikana.
Varo tietojen kalastelua Netvisorin pilvisiirtymän aikana
Erilaiset tietojen kalasteluyritykset ovat yleistyneet voimakkaasti viime aikoina. Ensi viikonloppuna toteutettava Netvisorin pilvisiirtymä voi valitettavasti houkutella tietojen kalastelijoita ja huijausviestejä. Siksi haluamme muistuttaa kaikista tärkeimmistä turvatoimista.
Pilvisiirtymä ei vaikuta Netvisorin kirjautumiseen:
Toimi näin turvallisesti:
Mikäli epäilet saaneesi huijausviestin, älä anna tunnuksiasi ja ole viipymättä yhteydessä Netvisor-asiakaspalveluun.
Päivitetty 14.11. klo 18:09: Käyttökatko Netvisorissa, rajapinnoissa sekä mobiilisovelluksessa on alkanut. Päivitämme tälle tiedotteelle kun käyttökatko on ohitse ja Netvisor taas käytettävissä.
Päivitys 16.11. klo 20:50: Käyttökatko on päättynyt. Netvisor ja sen mobiilisovellus on avattu asiakkaidemme käyttöön n. klo 20:40. Myös Netvisorin rajapinta on avattu käyttöön klo 19:10.
Muutos voi aiheuttaa siirtymän jälkeisinä päivinä erinäisiä häiriöitä tuotteessa. Tästä syystä pyydämmekin asiakkaitamme ilmoittamaan viipymättä havaitut ongelmat suoraan asiakastukeen: tuki.netvisor@visma.com. Asiakastukemme on valmistautunut auttamaan muutokseen liittyvissä tilanteissa.
What is happening:
Why:
How the change affects customers:
Please note that the cloud migration does not affect how you log in to Netvisor. The service will continue to require strong identification, and we will never ask customers for any usernames or identification details.
We have been preparing for this cloud migration for a long time and with great care. Experts from Netvisor's product development are promoting the change. Despite careful preparation, the change may cause various disruptions in the product during the days following the migration. For this reason, we kindly ask our customers to immediately report any detected problems directly to customer support: tuki.netvisor@visma.com. Our customer support is prepared to assist with situations related to the change.
Changes to Netvisor's subprocessors of personal data
During the transition, the parts of the Netvisor service currently residing with Elisa will be migrated to the Amazon Web Services infrastructure. We have already used AWS as a subprocessor for the Netvisor service before, but after this change, the vast majority of our service will be offered from AWS data centers. As a result, Elisa will be removed from the Netvisor subprocessor list after some time. All data stored in the Netvisor service will continue to be physically located in the EU/EEA area. All Netvisor's subcontractors can be found at:: Visma Trust Centre - Netvisor.
Impacts on customer firewall restrictions
Netvisor's API is open to the internet, and separate IP addresses or openings are not required. Netvisor does not support fixed external IP addresses due to service scalability. For this reason, address-specific restrictions on traffic directed to the service are not recommended. If you still wish to whitelist in your firewall, you should use FQDN-based restriction instead of IP restriction going forward. If you require information about the new addresses for the production and training environments, you can inquire by email at tuki.netvisor@visma.com.
We will update this notice on the progress of the migration during the transition period.
Guard against phishing during Netvisor's cloud migration
Various phishing attempts have become strongly prevalent lately. Netvisor's cloud migration, to be executed next weekend, may unfortunately attract phishers and fraudulent messages. Therefore, we want to remind you of all the most important security measures.
The cloud migration will not affect Netvisor's login:
If you suspect you have received a fraudulent message, do not give out your credentials and contact Netvisor customer service immediately.
Updated 14.11. at 6:09 PM: The service outage in Netvisor, the APIs, and the mobile app has started. We will update this Community post when Netvisor is available again.
Update 16.11. at 8:50 PM: The service outage has ended. Netvisor and its mobile application are opened for our customers' use at 8:40 PM. The Netvisor API was also opened at 7:10 PM.
The change may cause various disruptions in the product during the days following the migration. For this reason, we kindly ask our customers to immediately report any detected problems directly to customer support: tuki.netvisor@visma.com. Our customer support is prepared to assist in situations related to the change.
Vad händer:
Varför:
Hur förändringen påverkar kunderna:
Vänligen observera att molnflytten inte påverkar inloggningen till Netvisor. Tjänsten kommer även i fortsättningen att kräva stark identifiering, och vi kommer aldrig att be kunder om några användarnamn eller identifieringsuppgifter.
Vi har förberett oss för denna molnflytt under en lång tid och med stor omsorg. Experter från Netvisors produktutveckling driver förändringen. Trots noggranna förberedelser kan förändringen orsaka olika störningar i produkten under dagarna efter flytten. Därför ber vi våra kunder att omedelbart rapportera upptäckta problem direkt till kundtjänsten: tuki.netvisor@visma.com. Vår kundtjänst är förberedd att hjälpa till med situationer relaterade till förändringen.
Ändringar i Netvisors underleverantörer för personuppgiftsbehandling
I samband med övergången kommer de delar av Netvisor-tjänsten som för närvarande finns hos Elisa att flyttas till Amazon Web Services infrastruktur. Vi har använt AWS som en underleverantör för Netvisor-tjänsten redan tidigare, men efter denna förändring kommer största delen av vår tjänst att erbjudas från AWS:s datacenter. Till följd av detta kommer Elisa att tas bort från Netvisors lista över underleverantörer efter en tid. All data som lagras i Netvisor-tjänsten kommer även i fortsättningen att vara fysiskt placerad inom EU/EES-området. Alla Netvisors underleverantörer finns på adressen: Visma Trust Centre - Netvisor.
Påverkan på kundens brandväggsrestriktioner
Netvisors API är öppet mot internet, och separata IP-adresser eller öppningar behövs inte. Netvisor stöder inte fasta externa IP-adressintervall på grund av tjänstens skalbarhet. Därför rekommenderas inte adressspecifika begränsningar för trafik som riktas till tjänsten. Om man trots detta vill vitlista i brandväggen, ska man i fortsättningen använda FQDN-begränsning istället för IP-begränsning. Om ni behöver information om de nya adresserna för produktions- och utbildningsmiljöerna, kan ni fråga om dem via e-post: tuki.netvisor@visma.com.
Vi kommer att uppdatera detta meddelande om situationens framskridande under övergångsperioden.
Skydda dig mot nätfiske under Netvisors molnmigrering
Olika försök till nätfiske har ökat kraftigt på sistone. Netvisors molnmigrering, som ska genomföras nästa helg, kan tyvärr locka nätfiskare och bedrägliga meddelanden. Därför vill vi påminna om alla de viktigaste säkerhetsåtgärderna.
Molnmigreringen påverkar inte inloggningen till Netvisor:
Gör så här för att vara säker:
Om du misstänker att du har fått ett bedrägligt meddelande, lämna inte ut dina uppgifter och kontakta Netvisors kundtjänst omedelbart.
Uppdaterad 14.11 kl. 18:09: Driftstörningen i Netvisor, gränssnitten och mobilappen har börjat. Vi uppdaterar detta meddelande när driftstörningen är över och Netvisor är tillgängligt igen.
Uppdatering 16.11. kl. 20:50: Driftsavbrottet är över. Netvisor och dess mobilapplikation har öppnats för våra kunders användning kl. 20:40. Netvisors gränssnitt har också öppnats för användning kl. 19:10. Förändringen kan orsaka diverse störningar i produkten under dagarna efter migreringen. Av denna anledning ber vi våra kunder att omedelbart rapportera observerade problem direkt till kundsupporten: tuki.netvisor@visma.com. Vår kundsupport är förberedd på att hjälpa till i situationer relaterade till förändringen.
Hei, Demoympäristö ei vaikuta vielä toimivan.
Kyllä meni käyttö hitaaksi, sivut vain junnaavat paikallaan ja pallukoita pyörii. Todella hidas on
Aivan älyttömän hidasta edelleen! Sujuvasta tekemisestä ei tule mitään. :(
Moikka Jonna!
Laitatko meille suoraan tukeen (tuki.netvisor@visma.com) viestiä mikä yritys on kyseessä, kiitos!
Milla/Netvisor
Todella hidas on. Kaikkien toimintojen kohdalla pallura pyörii kauan ja ohjelma miettii jokaista painallusta :(
Kaikki varmaankin huomanneet hitauden. Toivottavasti korjaaminen ei kestä pitkään (niin kuin sivujen latautuminen tällä hetkellä)...
Anna Honkala
13.10.2025 11:29 am
Hei, Demoympäristöön ei pääse vieläkään kirjautumaan eli onko päivitys edelleen kesken? Meillä on huomenna 14.10 koulutus klo 15.00 jossa pitäisi käyttää demoympäristöä, laitoin tästä myös tukipyynnön hetki sitten.