Saamamme tiedon mukaan Holvi on virheellisesti toimittanut marraskuisia viitesuorituksia tuplana Netvisoriin 10.12.2025. Tämä koskee yrityksiä, jotka vastaanottavat viitesuorituksia Holvin kautta.
Tuplasuoritukset eivät kohdistu myyntilaskuihin automaattisesti, jos niille on jo kohdistunut suoritus aiemmin ja lasku on maksettu tilassa. Kohdistumattomat tuplasuoritukset näkyvät etusivulla näkymässä Poikkeukset ja huomiot > Kohdistumattomat viitesuoritukset. Tuplasuoritukset voi kuitata pois tässä näkymässä massatiliöinnin avulla käyttäen mitä tahansa tiliöintisääntöä sekä kirjaustapaa "Samalle tositteelle". Tämän jälkeen muodostunut tosite mitätöidään.
Mikäli tuplasuoritukset on kohdistettu myyntilaskuille, tulee kohdistukset ensin purkaa ja tämän jälkeen massatiliöidä suoritukset aiemmin kerrotulla tavalla. Purkamisen voi tehdään niin, että näkymässä Myynti > Suoritukset käytetään hakukentän perässä olevaa Laajennettua hakua. Hakuehtoihin rajataan maksupäiväksi 1.-30.11.2025 ja Käsittelyn tila: Kaikki. Avautuvassa listauksessa rastitetaan ylimääräiset suoritukset ja valitaan näkymän alalaidasta Poista suoritukset. Tämä purkaa suoritusten kohdistukset, mitätöi tositteet ja palauttaa suoritukset Kohdistumattomiin viitesuorituksiin, missä ne voi massatiliöidä. Tarvittaessa ALV-lukitus tulee ohittaa, että kohdistuksen purku voidaan tehdä.
Pahoittelemme tästä aiheutunutta haittaa.
According to information we have received, Holvi incorrectly delivered November reference payments as duplicates to Netvisor on December 10, 2025. This affects companies that receive reference payments through Holvi.
Duplicate payments will not automatically match to sales invoices if a payment has already been matched and the invoice is in "Paid" status. Unmatched duplicates can be found on the home page under: Exceptions and notes > Unallocated reference payments. You can clear these duplicate entries in the view mentioned above using mass account posting: Select the entries and use the posting method "On the same voucher" (Samalle tositteelle). Once the voucher is created, void/cancel it.
If the duplicate payments have already been matched to sales invoices, the matches must first be undone before following the mass posting steps above. To undo the matches: Go to Sales > Payments and use the Extended search (found next to the search field). Set the search filters to: Payment date: Nov 1 – Nov 30, 2025 and Processing status: All. In the resulting list, check the boxes for the extra payments and select Delete payments from the bottom of the view.
This action will undo the payment matching, void the vouchers, and return the entries to Unmatched reference payments, where they can then be mass-accounted as described earlier. If necessary, you may need to bypass the VAT lock to undo the matching.
We apologize for any inconvenience caused by this situation.