Hei Eva-Maria!
Ongelmaa tosiaan on vielä osalla asiakkaista myös muiden päivien osalta. Asia on vielä selvityksessä ja päivitämme tiedotetta tilanteen edetessä.
Terveisin, Milla / Netvisor
Danske Bankin tilien viitesuoritusten saapumisessa Netvisoriin on häiriötä päivän 27.6. osalta. Asia on parhaillaan selvityksessä.
Päivitämme tätä tiedotetta asian edetessä.
Päivitys 28.7.2022
Danske Bankin konekielisten aineistojen noudossa Netvisoriin on ollut häiriöitä 20.6.-27.7.2022 välisenä aikana. Ongelman aiheuttaja saatiin paikallistettua ja korjattua keskiviikkona 27.7.2022, jonka jälkeen asiakkaidemme ympäristöihin on takautuvasti noudettu puuttuneita aineistoja. Ongelman aiheuttaja oli konfiguraatiovirhe aineistojen noudossa. Kaikki puuttuneet aineistot pitäisi olla nyt saapuneet asiakkaidemme ympäristöihin, mutta mikäli huomaatte vielä jotain puuttuvia aineistoja, olkaa yhteydessä asiakaspalveluumme.
----------
Päivitys 27.7.2022
Dansken aineistojen noutoon liittyvien ongelmien aiheuttaja on löytynyt ja ongelmaa korjataan parhaillaan. Ongelman syynä oli konfiguraatiovirhe aineistojen noudossa.
----------
Päivitys 22.7.2022
Tekninen selvitys edistyy Dansken kanssa, mutta valitettavasti ratkaisua ei vielä ole löytynyt. Pahoittelemme tilanteesta aiheutuvaa haittaa.
----------
Päivitys 15.7.2022
Ongelmat Dansken viiteaineistojen, tiliotteiden ja ostolaskujen saapumiessa harmillisesti edelleen jatkuvat. Olemme selvittäneet asiaa yhdessä Danske Bankin kanssa ja selvitystyö jatkuu.
Pahoittelemme tilanteesta aiheutuvaa haittaa. Suosittelemme käyttämään Maventaa verkkolaskujen vastaanottoon.
----------
Päivitys 11.7.2022
Ongelma valitettavasti jatkuu. Olemme noutaneet massana tiliotteita sekä viiteaineistoja. Valitettavasti ongelma koskee myös osittain ostolaskuja, jotka ovat saapuneet Danske Bankin verkkolaskuosoitteeseen ja on mahdollista, että joitakin ostolaskuja on jäänyt saapumatta Netvisoriin. Asia on edelleen selvityksessä. Yleisesti suosittelemme käyttämään Maventaa verkkolaskujen vastaanottoon.
----------
Päivitys 5.7.2022
Osalla asiakkaista ilmenee edelleen ongelmaa viiteaineistojen sekä tiliotteiden noudossa. Tukemme toimesta on tehty viiteaineistojen nouto manuaalisesti ajalta 1.-4.7. sekä tiliotteiden osalta ajalta 30.6.-4.7. Ongelma on yhä selvityksessä ja teemme parhaamme asian ratkaisemiseksi.
----------
Päivitys 4.7.2022
Osalla asiakkaista on ilmennyt edelleen ongelmaa viiteaineistojen noudossa. Ongelma on yhä selvityksessä ja teemme parhaamme asian ratkaisemiseksi.
Tukemme toimesta on tehty viiteaineistojen manuaalisia noutoja 29.-30.6.2022 päivien osalta.
Päivitämme tiedotetta asian edetessä.
----------
Päivitys 29.6.2022
Ongelma viiteaineistojen noudossa on edelleen joidenkin asiakkaiden kohdalla ongelmaa ja ongelma on yhä selvityksessä. Päivitämme tiedotetta asian edetessä.
Hei Eva-Maria!
Ongelmaa tosiaan on vielä osalla asiakkaista myös muiden päivien osalta. Asia on vielä selvityksessä ja päivitämme tiedotetta tilanteen edetessä.
Terveisin, Milla / Netvisor
Onkohan tällä jotain tekemistä klt vs xml kanssa. En ole kuullut muilta ohjelmatoimittajilta mitään eikä Danskestakaan löytynyt mitään häiriötiedotetta.
Tämä on toinen kerta jo ihan putkeen. Aiheuttaa manuaalista työtä ajamalla csv:t sisään ja epävarmuutta ohjelmiston toimivuudesta myöskin jatkossa.
Päivän 28.6.2022 viitesiirtoja puuttuu vielä.
Sain allaolevan vastauksen Danske pankista. Olivat vähän ihmeissään.
"Vastaavia kyselyitä on tullut muiltakin Netvisorin käyttäjiltä. Meidän päässä näkyy, että viiteaineistot on muodostettu ajallaan ja ne on noudettu pankista.
Ongelmat ovat ilmeisesti olleet 23.6.2022 ja 27.6.2022 päivän viiteaineistoissa, koska Netvisor on noutanut kyseisten päivien aineistot useammin kuin kerran.
Pankin päässä ei ole ollut viiteaineistojen osalta yleisiä ongelmia. Ongelmat näyttävät olevan vain Netvisorin päässä eikä kyselyitä ole tullut muiden sovellusten käyttäjiltä. Netvisorista ei olla oltu yhteydessä pankkiin päin."
Hei,
olemme olleet Danskeen yhteydessä tästä ja asia on selvityksessä.
Terveisin,
Miia / Netvisor
Hei, toivottavasti tämä vika löydetään pikaisesti! Myös meille on Danskesta kerrottu, että vika ei ole siellä päässä koska muiden ohjelmistojen käyttäjillä ei ole vastaavaa ilmennyt. Nyt siis puuttuvat myös tiliotteet ja kuun vaihteen työt seisovat.
Eilisen (30.6.) päivän tiliotteen viiteaineistot puuttuvat meiltäkin. Onko asia ratkeamassa lähitunteina vai pitääkö suosiolla tehdä oikaisuja kuun vaihteeseen liittyvissä töissä?
Saisitteko tähän ongelmaan päivitystä pikaisesti, meiltä puuttuu edelleen osasta yhtiöitä viitteet 29.6 päivältä, sekä kaikki viitteet jälleen 1.7 päivältä!
Meidän asiakkaalla on verkko-ostolaskuja hukassa ajalta 30.6.-4.7.2022. Danske käytössä. Liittyykö samaan ongelmaan!? Ainakin tästä on lähetetty tukipyyntö Netvisorille.
Dansken viitteet päivältä 18.7.2022 on saapumatta.
Onkohan tähän mitään päivitystä? Mulla on yhdellä asiakkaalla vieläkin 14.7. viitesuoritukset saapumatta.
Onko mitään päivitystä asiaan? Dansken viitesiirrot päivältä 25.7. puuttuvat välistä, 26.7. tulivat normaalisti
Eva-Maria Lang-Tuovinen
29.06.2022 11:46 am
27.6. viitesiirrot tulivat jo eilen päivemmällä, mutta osa 28.6. viitesiirroista puuttuu tältä päivältä.