Tervetuloa
Netvisor-tukeen!

Valitse palveluosio

Palvelunhallinta

Palvelunhallinta

Käytön aloittaminen ja perusasetukset

Asiakaspalvelu ja tukiportaali

Netvisor Store

Kirjautuminen

Käytön aloittaminen ja perusasetukset

Käyttöoikeudet

Tilikausiaineiston lataus

Palvelukuvaukset

Koulutusympäristö

Myynti

Myynti

Tarjouskäsittely, luokittelulajit ja luokat, kontaktointi, myynnin raportit ja budjetointi

Asetukset

Asiakkaat

Tarjous

Tilaus

Laskutus

Suoritukset

Korko ja perintä

Raportointi

Rackbeat varastohallinta

Rackbeat varastohallinta

Rackbeat varastohallinta

Rackbeat integraatio Netvisoriin

Rackbeat kirjautuminen

Rackbeat perusasetukset

Rackbeat Myynnit

Rackbeat Ostot

Rackbeat Varastohallinta

Rackbeat Raportointi

Tuotteet ja varasto

Tuotteet ja varasto

Tuotteet, varasto

Tuotteet

Laajennettu tuotehallinta

Varastonhallinta

Ostot

Ostot

Toimittajat, ostotilaukset, ostolaskut, maksut, tilisiirrot, raportit

Käyttöönotto

Toimittajat

Ostolaskutus

Maksut

Tilisiirrot

Raportit

Ostotilaukset

Kassavirtaennuste

Matkat

Matkat

Matka- ja kululaskut

Matka- ja kululaskut

Taloushallinto

Taloushallinto

Kirjanpito, velvoitteet, budjetointi, raportointi ja seuranta, asetukset

Asetukset

Käytön aloitus

Juokseva kirjanpito

Tositteet

Tiliotteet

Kirjanpidon täsmäytys

Velvoitteet

Tilinpäätös

Kirjanpidon raportointi

Budjetointi (vanha)

Controller (vanha)

Konsernit

Uusi Controller

Työaika

Työaika

Tuntien kirjaaminen, matka- ja kululaskut, työajan ja saldon määrittäminen

Lomat ja palkat

Työaika ja kirjauslajit

Työajan kirjaaminen

Liukumat

Palkat

Palkat

Henkilöstö, palkanlaskenta, raportointi, asetukset

Henkilöstö

Käyttöoikeudet

Käyttöönotto ja asetukset

Lomalaskenta

Palkanlaskenta ja palkkajaksot

Palkanlaskentaprosessi

Palkkamallien hallinta ja palkkalajit

Raportointi

Tulorekisteri

Velvoitteet ja tilitykset

Mobiilisovellukset

Mobiilisovellukset

Netvisor-mobiilisovellus

Visma Scanner -mobiilisovellus

Visma Manager

Laajennokset

Laajennokset

Netvisor eScan, Maventa, Severa, ValueFrame

Netvisor eScan

Maventa

Severa

ValueFrame

Netvisor koulutukset

Netvisor koulutukset

Netvisor-koulutuspalvelut

Visma Solutions Oy - Netvisor koulutuspalvelut

Kumppaniverkosto

Tietojen tuonti

Tietojen tuonti

Tietojen tuonti ja Älykkäät Excel -lomakkeet

Tietojen tuonti

Älykkäät Excel-lomakkeet

Integraatiot Netvisor

Integraatiot Netvisor

Uuden integraation toteutus, integraation käyttöönotto Netvisorissa ja rajapintaresurssit

Uuden integraation toteuttajalle

Integraation käyttöönotto

Netvisor rajapinta yleisesti

Resurssit - Myyntilaskut, myyntitilaukset ja suoritukset

Resurssit - Ostolaskut, ostotilaukset, suoritukset ja toimittajat

Resurssit - Laskuerien käsittely

Resurssit - Asiakasrekisteri

Resurssit - Tuotteet ja varasto

Resurssit - Kirjanpitoaineistot ja laskentakohteet

Resurssit - Palkat, työaika ja matkalaskut

Resurssit - eScan

Ohjevideot ja sertifiointi

Ohjevideot ja sertifiointi

Netvisor Sertifiointi

Opintopolut

Käytön aloittaminen

Kirjanpito

Myynti

Ostot

Työaika

Matkat

Palkat

Raportointi ja budjetointi

Varastonhallinta

Yleistä

Tilitoimistoille

Integraatiokumppaneille

Netvisor-palvelulaskutus

Netvisor-palvelulaskutus

Yhteystiedot

Laskutusosoitteen päivittäminen Netvisor-palveluun

Veloitusperusteet

Netvisor-palvelulaskutuksen FAQ

Usein kysyttyä

Ulkomaalaisen käyttäjän voi kutsua yrityksen Käyttäjähallitsija (KH) tai Tilitoimiston pääkäyttäjä (TPK) -roolin omaava henkilö:


1. Mene käyttäjän tietoihin seuraavaa polkua pitkin: Yritysvalikko > Käyttäjät ja roolit > klikkaa käyttäjän nimeä listalta. Seuraavaksi klikkaa vasemmalta linkkiä "Kutsu käyttäjä kirjautumaan mobiilisovelluksella". Kutsulinkki on aktiivisena, kun käyttäjän kansalaisuutena on jokin muu kuin Suomi.


2. Klikkaa "Lähetä kutsu"  Kutsu lähetetään annettuun sähköpostiosoitteeseen ja on voimassa 24 tuntia.


Huom! Mikäli käyttäjä ei saa tekstiviestillä 6-numeroista vahvistuskoodia eikä saa sitä myöskään itse tilattua (Kutsuttava voi sovelluksesta pyytää max. 2 uutta vahvistuskoodia), niin TPK/KH-roolin omaava henkilö voi muodostaa vahvistuskoodin kutsuttavalle kutsunäkymästä "Eikö kutsuttava saanut vahvistuskoodia?" -linkistä.

Tarkemmat ohjeet löydät täältä: Ulkomaalaisen käyttäjän kirjautuminen ja kutsuminen

Netvisorissa on käytössä tapahtumariveillä ALV-tunniste ja veroprosentti. Niiden avulla ohjataan arvonlisäveron laskentaa ja raportointia. Kaikki Netvisorissa käytössä olevat alv-tunnisteet löydät täältä: Arvonlisäveron käsittely ja järjestelmän ALV-tunnisteet

Voit ladata aineistokopion itsenäisesti yrityksen ympäristöstä tämän ohjeen mukaisesti:  Aineistokopiopalvelu . Aineistokopion veloitus on 125€. Aineistokopion veloitus menee vain yhden kerran per laskutettava kuukausi (esim. tammikuu). Voit siis ladata aineistokopion osissa, kunhan koko lataus tehdään yhden kuukauden sisällä, ja tästä menee vain yksi aineistokopion veloitus.

Visma Scanner -mobiilisovelluksen käyttö edellyttää Netvisor-käyttäjätunnuksen. Visma Scanner -tunnusten luontiin ei tarvita erillisiä käyttöoikeuksia tai rooleja, riittää että henkilö on Netvisor-käyttäjä eli pääsee kirjautumaan yrityksen Netvisor-ympäristöön. Tähän riittää Ei oikeutta-profiili. Aloita Visma Scaneerin käyttö luomalla käyttäjätunnukset Nevisorissa, laajennokset otsikon alta > eScan asetukset > luo käyttäjätunnus ja salasana. Lisätietoja löydät täältä: Visma Scanner Mobiilisovellus

Netvisorin palkka- ja matkaennakoiden näkymältä (Palkat > Palkanlaskenta > Palkka- ja matkaennakot) hallinnoidaan ja maksetaan palkkaennakkoja. Mikäli yrityksessä maksetaan palkkaennakoita Netvisorin kautta, suositellaan tämän toiminnon käyttöä, jotta palkkaennakoiden käsittely toimii halutulla tavalla. Tämä tarkoittaa sitä, että "Palkkaennakko" -palkkalajia ei suositella lisättäväksi manuaalisesti palkkalaskelmalle omaksi palkkalarivikseen, jotta ohjelmaan rakennetut ennakkosaldot eivät vääristy näiden tilanteiden johdosta. Käyttöohje: Palkkaennakot

Palkkatietoilmoitusta voidaan korjata Netvisorin "Palkkatietoilmoitukset" -näkymältä kohdasta Palkat > Palkanlaskenta > Palkkatietoilmoitukset. Palkkatietoilmoituksesta voidaan muodostaa korvaava ilmoitus silloin, kun sen tila on "Tulorekisterissä" ja ilmoituksen korjaus on mahdollista silloin, kun palkkatietoilmoitus on "Mitätöity" tai "Hylätty" -tilassa. Mikäli "Tulorekisterissä" -tilaiselle palkkatietoilmoitukselle halutaan tehdä sellaisia muutoksia, joita ei voi korvaavalla ilmoituksella tehdä, tulee palkkatietoilmoituksesta lähettää ensin mitätöinti-ilmoitus Netvisorista. Tarkistathan tällaisten tilanteiden edellytykset vielä erikseen Tulorekisteristä tai heidän ohjeistuksistaan. Käyttöohje: Palkkatietoilmoituksen virhetilanteet ja korjaaminen

Salasanan saa vaihdettua kirjautumalla Netvisoriin ja avaamalla Netvisorista näkymä Laajennokset > eScan-asetukset ja klikkaamalla "Päivitä käyttäjätunnusta" -linkkiä.

Netvisorissa matka- tai kululaskun luominen edellyttää, että henkilö on perustettu palkansaajaksi Netvisoriin sekä hänellä on palkansaajan perustietojen veloitettavista palveluista "Matkat" -palvelu päällä. Matka- tai kululasku luodaan kohdasta Matkat > Matka- ja kululaskut > Uusi matkalasku > Otsikoi matkalasku ja valitse osallistuja(t). Matka- tai kululaskulle voidaan lisätä eri ryhmien matka- tai kulurivejä tarpeiden mukaan matkalaskun muodostamisen jälkeen. Käyttöohje: Luo uusi matka- ja kululasku

Kokeile ensin tyhjentää selaimessi välimuisti, evästeet sekä historiatiedot ja käynnistä selain tämän jälkeen uudelleen. Varmistathan myös, että käytössäsi on selaimen viimeisin versio. Voit myös kokeilla kirjautumista ja Netvisorin käyttöä toisella selaimella. Jos ongelma jatkuu, voit kokeilla myös kirjautumista toiseen sähköiseen asiointipalveluun verkkopankkitunnuksillasi (esim. vero.fi).

Kun laskun maksuaineisto on lähetetty pankkiin, laskun tilaksi muuttuu "maksupalvelussa". Maksu kuittaantuu laskulle automaattisesti kun eräpäivän tiliote saapuu Netvisoriin ja laskun tilaksi vaihtuu "maksettu". Ostolaskujen maksaminen

Maksuliikennesopimuksen saa tehtyä pankin kanssa tämän ohjeistuksen mukaisesti: Maksuliikenteestä sopiminen ja sopimuspohjat

Mikäli erillisilmoitusta täytyy korjata, tulee alkuperäisen erillisilmoituksen tila olla "Tulorekisterissä". Kun erillisilmoituksen tila on "Tulorekisterissä", painikkeen "Mitätöi tosite" klikkaaminen mitätöi erillisilmoituksesta muodostetun tositteen kirjanpidosta. Kun "Mitätöi tosite" -painiketta on painettu, aktivoituu vihreä "Muodosta tosite ja lähetä korvaava ilmoitus tulorekisteriin" -painike. Tämän painikkeen klikkaaminen muodostaa uuden kirjanpidon tositteen ja korvaavan erillisilmoituksen niissä tapauksissa, joissa ensimmäisen erillisilmoituksen lähettämisen jälkeen samalle palkanmaksukuukaudelle on laskettu lisää palkkalaskelmia ja tiedot halutaan päivittää. 

Mikäli erillisilmoitusta tarvitsee muissa tilanteissa korjata, saa ilmoituksen muokkaustilaan klikkaamalla "Näytä ilmoitus" > Tee ilmoitukselle > Muodosta korvaava ilmoitus. Tee muokkaukset, tallenna ja lähetä ilmoitus.

Käyttöohje: Työnantajan erillisilmoitukset