Ulkomaalaisen käyttäjän voi kutsua yrityksen Käyttäjähallitsija (KH) tai Tilitoimiston pääkäyttäjä (TPK) -roolin omaava henkilö:
1. Mene käyttäjän tietoihin seuraavaa polkua pitkin: Yritysvalikko > Käyttäjät ja roolit > klikkaa käyttäjän nimeä listalta. Seuraavaksi klikkaa vasemmalta linkkiä "Kutsu käyttäjä kirjautumaan mobiilisovelluksella". Kutsulinkki on aktiivisena, kun käyttäjän kansalaisuutena on jokin muu kuin Suomi.
2. Klikkaa "Lähetä kutsu" Kutsu lähetetään annettuun sähköpostiosoitteeseen ja on voimassa 24 tuntia.
Huom! Mikäli käyttäjä ei saa tekstiviestillä 6-numeroista vahvistuskoodia eikä saa sitä myöskään itse tilattua (Kutsuttava voi sovelluksesta pyytää max. 2 uutta vahvistuskoodia), niin TPK/KH-roolin omaava henkilö voi muodostaa vahvistuskoodin kutsuttavalle kutsunäkymästä "Eikö kutsuttava saanut vahvistuskoodia?" -linkistä.
Tarkemmat ohjeet löydät täältä: Ulkomaalaisen käyttäjän kutsuminen
Netvisorissa on käytössä tapahtumariveillä ALV-tunniste ja veroprosentti. Niiden avulla ohjataan arvonlisäveron laskentaa ja raportointia. Kaikki Netvisorissa käytössä olevat alv-tunnisteet löydät täältä: Arvonlisäveron käsittely ja järjestelmän ALV-tunnisteet
Voit ladata aineistokopion itsenäisesti yrityksen ympäristöstä tämän ohjeen mukaisesti: Aineistokopiopalvelu . Aineistokopion veloitus on 125€. Aineistokopion veloitus menee vain yhden kerran per laskutettava kuukausi (esim. tammikuu). Voit siis ladata aineistokopion osissa, kunhan koko lataus tehdään yhden kuukauden sisällä, ja tästä menee vain yksi aineistokopion veloitus.
Visma Scanner -mobiilisovelluksen käyttö edellyttää Netvisor-käyttäjätunnuksen. Visma Scanner -tunnusten luontiin ei tarvita erillisiä käyttöoikeuksia tai rooleja, riittää että henkilö on Netvisor-käyttäjä eli pääsee kirjautumaan yrityksen Netvisor-ympäristöön. Tähän riittää Ei oikeutta-profiili. Aloita Visma Scaneerin käyttö luomalla käyttäjätunnukset Nevisorissa, laajennokset otsikon alta > eScan asetukset > luo käyttäjätunnus ja salasana. Lisätietoja löydät täältä: Visma Scanner Mobiilisovellus
Netvisorin palkka- ja matkaennakoiden näkymältä (Palkat > Palkanlaskenta > Palkka- ja matkaennakot) hallinnoidaan ja maksetaan palkkaennakkoja. Mikäli yrityksessä maksetaan palkkaennakoita Netvisorin kautta, suositellaan tämän toiminnon käyttöä, jotta palkkaennakoiden käsittely toimii halutulla tavalla. Tämä tarkoittaa sitä, että "Palkkaennakko" -palkkalajia ei suositella lisättäväksi manuaalisesti palkkalaskelmalle omaksi palkkalarivikseen, jotta ohjelmaan rakennetut ennakkosaldot eivät vääristy näiden tilanteiden johdosta. Käyttöohje: Palkkaennakot
Palkkatietoilmoitusta voidaan korjata Netvisorin "Palkkatietoilmoitukset" -näkymältä kohdasta Palkat > Palkanlaskenta > Palkkatietoilmoitukset. Palkkatietoilmoituksesta voidaan muodostaa korvaava ilmoitus silloin, kun sen tila on "Tulorekisterissä" ja ilmoituksen korjaus on mahdollista silloin, kun palkkatietoilmoitus on "Mitätöity" tai "Hylätty" -tilassa. Mikäli "Tulorekisterissä" -tilaiselle palkkatietoilmoitukselle halutaan tehdä sellaisia muutoksia, joita ei voi korvaavalla ilmoituksella tehdä, tulee palkkatietoilmoituksesta lähettää ensin mitätöinti-ilmoitus Netvisorista. Tarkistathan tällaisten tilanteiden edellytykset vielä erikseen Tulorekisteristä tai heidän ohjeistuksistaan. Käyttöohje: Palkkatietoilmoituksen virhetilanteet ja korjaaminen
Salasanan saa vaihdettua kirjautumalla Netvisoriin ja avaamalla Netvisorista näkymä Laajennokset > eScan-asetukset ja klikkaamalla "Päivitä käyttäjätunnusta" -linkkiä.
Netvisorissa matka- tai kululaskun luominen edellyttää, että henkilö on perustettu palkansaajaksi Netvisoriin sekä hänellä on palkansaajan perustietojen veloitettavista palveluista "Matkat" -palvelu päällä. Matka- tai kululasku luodaan kohdasta Matkat > Matka- ja kululaskut > Uusi matkalasku > Otsikoi matkalasku ja valitse osallistuja(t). Matka- tai kululaskulle voidaan lisätä eri ryhmien matka- tai kulurivejä tarpeiden mukaan matkalaskun muodostamisen jälkeen. Käyttöohje: Luo uusi matka- ja kululasku
Kokeile ensin tyhjentää selaimessi välimuisti, evästeet sekä historiatiedot ja käynnistä selain tämän jälkeen uudelleen. Varmistathan myös, että käytössäsi on selaimen viimeisin versio. Voit myös kokeilla kirjautumista ja Netvisorin käyttöä toisella selaimella. Jos ongelma jatkuu, voit kokeilla myös kirjautumista toiseen sähköiseen asiointipalveluun verkkopankkitunnuksillasi (esim. vero.fi).
Kun laskun maksuaineisto on lähetetty pankkiin, laskun tilaksi muuttuu "maksupalvelussa". Maksu kuittaantuu laskulle automaattisesti kun eräpäivän tiliote saapuu Netvisoriin ja laskun tilaksi vaihtuu "maksettu". Ostolaskujen maksaminen
Maksuliikennesopimuksen saa tehtyä pankin kanssa tämän ohjeistuksen mukaisesti: Maksuliikenteestä sopiminen ja sopimuspohjat
Mikäli erillisilmoitusta täytyy korjata, tulee alkuperäisen erillisilmoituksen tila olla "Tulorekisterissä". Kun erillisilmoituksen tila on "Tulorekisterissä", painikkeen "Mitätöi tosite" klikkaaminen mitätöi erillisilmoituksesta muodostetun tositteen kirjanpidosta. Kun "Mitätöi tosite" -painiketta on painettu, aktivoituu vihreä "Muodosta tosite ja lähetä korvaava ilmoitus tulorekisteriin" -painike. Tämän painikkeen klikkaaminen muodostaa uuden kirjanpidon tositteen ja korvaavan erillisilmoituksen niissä tapauksissa, joissa ensimmäisen erillisilmoituksen lähettämisen jälkeen samalle palkanmaksukuukaudelle on laskettu lisää palkkalaskelmia ja tiedot halutaan päivittää.
Mikäli erillisilmoitusta tarvitsee muissa tilanteissa korjata, saa ilmoituksen muokkaustilaan klikkaamalla "Näytä ilmoitus" > Tee ilmoitukselle > Muodosta korvaava ilmoitus. Tee muokkaukset, tallenna ja lähetä ilmoitus.
Käyttöohje: Työnantajan erillisilmoitukset
Tilannehuoneesta näet akuutit asiat
Communitysta löydät päivän polttavimmat kysymykset ja voit jättää meille kehitysideoita
Haluatko tehostaa ajankäyttöäsi? Syvennä osaamistasi kouluttautumalla
Asiantuntijapalveluiden aukioloajat:
Online-palvelut: Ma-Pe 8-16