Hei, kiitos vastauksesta. Asiakaskohtaiseen tuotelaskutukseen päädyttiin siksi, että ei löydetty muuta tapaa tehdä asiakkaille erisuuruisia laskuja.
Tarkalleen ottaen mistä tämä vinkki otetaan käyttöön, eli mitä pitää tarkalleen ottaen tehdä, että päästään kategoriasta Asiakaskohtainen laskutus kategoriaan Tuote- ja asiakaskohtainen laskutus? Tuote "Laskutuslisä" otetaan näille samoille asiakkaille käyttöön laskutukseen minkä polun takaa? Tai miten valitaan listalla olevat asiakkaat ja lisätään kaikille kerralla Laskutuslisä -niminen tuote?
Yleisesti ottaen miksi edes on Sopimuslaskutus? Miksi asiakkaan mitä tahansa laskua tuotteineen ei vaan voi yksinkertaisesti valita säännöllisesti toistuvaksi, ja pitää rinnalla sopimuslaskutuksen nimellä kulkeva hallinnollinen konstruktio, jolla voi laskuttaa täysin samaa tuotetta säännöllisesti usealta asiakkaalta? Sopimuslaskutus vaikuttaa kankealta ja epäintuitiiviselta menetelmältä, ja on vaikeuttanut meillä laskutuksen kehittämistä toista vuotta.
Maria Saarinen
Netvisor tuki ✓
30.01.2024 1:54 pm
Hei Tuomas,
kiitos viestistäsi.
Ilmeisesti teillä on tällä hetkellä käytössänne Asiakaskohtainen tuotelaskutus. Tässä tilanteessa voisi olla ratkaisuna se, että tämä Laskutuslisä-tuote lisätään palvelukoriin Tuote- ja asiakaslaskutuksen puolelle. Tuote- ja asiakaslaskutuksen puolelle tulisi lisätä myös ne asiakkaat, joiden laskuille Laskutuslisä halutaan. Kun lähdetään laskuttamaan palvelukoria, jossa on sekä Tuote- ja asiakaslaskutuksen puolella että Asiakaskohtaisen tuotelaskutuksen puolella samoja asiakkaita, niin nämä yhdistyvät samalle laskulle.
Maria/ Netvisor-tuki