Voit kysyä apua AI-harjoittelija Vispertiltä oikean alakulman chatista!

Aloita uusi aihe
Sopimuslaskutus asiakaskohtaisesti, laskutuslisä automaattisesti

T

Lähetämme kerran kvartaalissa noin 100 asiakkaalle sopimuslaskutuksen kautta laskun.  Vain harvan asiakkaan hinta on sama, eli samalla kertaa lähtee lähes 100 erisuuruista laskua eri tuotteista.


Miten näille jokaiselle laskulle luodaan laskutuslisä koneellisesti? Emme halua lisätä jokaiselle laskulle samansuuruista laskutuslisää käsin joka kerta. 


Laskutuslisä meillä on valmiina tuotteena. 


Mikäli järjestelmässä saisi valittua toistuvaislaskutuksen ja sille tuotteet laskukohtaisesti, tätä ei tarvitsisi kysyä. Koska käytössä on ylimääräinen hallinnollinen konstruktio eli palvelukori, emme löydä tapaa jolla samalla kertaa laskutettavat palvelut voisivat lisäksi saada saman lisätuotteen.


Hei Tuomas, 


kiitos viestistäsi. 


Ilmeisesti teillä on tällä hetkellä käytössänne Asiakaskohtainen tuotelaskutus. Tässä tilanteessa voisi olla ratkaisuna se, että tämä Laskutuslisä-tuote lisätään palvelukoriin Tuote- ja asiakaslaskutuksen puolelle. Tuote- ja asiakaslaskutuksen puolelle tulisi lisätä myös ne asiakkaat, joiden laskuille Laskutuslisä halutaan. Kun lähdetään laskuttamaan palvelukoria, jossa on sekä Tuote- ja asiakaslaskutuksen puolella että Asiakaskohtaisen tuotelaskutuksen puolella samoja asiakkaita, niin nämä yhdistyvät samalle laskulle.


Maria/ Netvisor-tuki

T

Hei, kiitos vastauksesta. Asiakaskohtaiseen tuotelaskutukseen päädyttiin siksi, että ei löydetty muuta tapaa tehdä asiakkaille erisuuruisia laskuja. 


Tarkalleen ottaen mistä tämä vinkki otetaan käyttöön, eli mitä pitää tarkalleen ottaen tehdä, että päästään kategoriasta Asiakaskohtainen laskutus kategoriaan Tuote- ja asiakaskohtainen laskutus? Tuote "Laskutuslisä" otetaan näille samoille asiakkaille käyttöön laskutukseen minkä polun takaa? Tai miten valitaan listalla olevat asiakkaat ja lisätään kaikille kerralla Laskutuslisä -niminen tuote? 

Yleisesti ottaen miksi edes on Sopimuslaskutus? Miksi asiakkaan mitä tahansa laskua tuotteineen ei vaan voi yksinkertaisesti valita säännöllisesti toistuvaksi, ja pitää rinnalla sopimuslaskutuksen nimellä kulkeva hallinnollinen konstruktio, jolla voi  laskuttaa täysin samaa tuotetta säännöllisesti usealta asiakkaalta? Sopimuslaskutus vaikuttaa kankealta ja epäintuitiiviselta menetelmältä, ja on vaikeuttanut meillä laskutuksen kehittämistä toista vuotta.

T

Yritimme ensin sopimuslaskutuksen luomista etusivulta ja totesimme, että jos euromäärät vaihtuvat asiakkaittain, sopimuslaskutus ei ole mahdollista, koska sopimuslaskutus toimii, jos jokaisella asiakkaalla on sama tuote ja sama hinta Saimme ohjeen käyttää nimenomaan asiakaskohtaista tuotelaskutusta.  


Kun sopimuslaskutuksen etusivulla näkyy nyt tuote, jota ei saa lisättyä jostain syystä asiakaskohtaiseen sopimuslaskutukseen helposti, niin miten saamme otettua asiakaskohtaisen sopimuslaskutuksen asiakaslistan ja linkitettyä tuon saman listan asiakkaita etusivun tuote- ja asiakaslaskutukseen? Se, mitä emme tietenkään halua, on lisätä käsin asiakkaat kahteen paikkaan ja tehdä myös poistot kahteen paikkaan. 


Vaihtoehtoisesti voisi kysyä niin, että jos olemassa olevan asiakaskohtaisen laskutuksen asiakkaille haluaa kaikille lisätä laskutukseen yhden tuotteen, miten se tehdään? 

Hei Tuomas,


palaamme sinulle asiaan sähköpostitse tukipyynnön muodossa. 


Mukavaa alkanutta viikkoa! 


Maria/Netvisor tuki 

Kirjaudu tai Rekisteröidy lähettääksesi kommentin

Etkö löydä etsimääsi?

Aloita uusi keskustelu