21-09-2023
Updated: 21-09-2023 8:46 am
21-09-2023
Updated: 21-09-2023 8:10 am
19-09-2023
Updated: 21-09-2023 1:23 pm
Hei Josefiina, kiitos huomioistasi ja kehitystoiveistasi koskien Netvisorin palkkamalleja. Välitän palautteesi eteenpäin ohjelmiston suunnittelijoiden tietoisuuteen ja otamme tämän huomioon kun kyseisiä toimintoja kehitetään. Ohjelmaan tehdyistä parannuksista tiedotamme viikoittain Netvisor -viikkopäivitys julkaisu tiedotteissa. Kiitän sinua kiinnostuksestasi Netvisorin kehittämistä kohtaan ja toivotan oikein mukavaa syksyn jatkoa! Nico/Netvisor tuki
Hei Vesa! Kiitos viestistäsi. Tällä hetkellä myyntitilauksen tilausriveillä ei ole erillistä sarjanumerokenttää eikä vastaavanlaista ominaisuutta ole ollut suunnitelmissa toteuttaa lähiaikoina. Kirjaan tästä meille kehitysehdotuksen ylös tuotekehityksemme tietoon. Voitte hyödyntää esimerkiksi myyntitilauksen riviselite-kenttää sarjanumeron syöttämiseen. Riviselitteen voi syöttää tilausriville tuotetietojen alapuolelle ja tämä tieto siirtyy myös myyntilaskulle, jos tilaus laskutetaan. Riviselitteen maksimipituus voi olla 512 merkkiä.
Hei Josefiina, kiitos kattavasta kehitystoiveestasi. Toistaiseksi vastaavaa ominaisuutta ei ole suunnitteilla, mutta välitän tämän palautteesi eteenpäin ohjelmiston suunnittelijoiden tietoisuuteen ja otamme tämän huomioon kun palkat -osiota kehitetään. Ohjelmaan tehdyistä parannuksista tiedotamme viikoittain Netvisor -viikkopäivitys julkaisu tiedotteissa. Kiitän sinua kiinnostuksestasi Netvisorin kehittämistä kohtaan ja toivotan oikein mukavaa syksyn jatkoa!
Hei Mika, olemme priorisoineet kielikäännökset ja niitä aletaan työstämään tuotekehityksessä ensi viikolla. (vko 38) Maria/Netvisor tuki
Hei Sari, Valitettavasti tuota widgettiä ei ole mahdollista piilottaa Tiedotusnäkymästä. Widget poistuu kokonaan 1.4.2022 tai heti kun kaikki listatut yritykset on siirretty nykyisen lomalaskennan käyttäjiksi. Olemme saaneet tästä aiheesta jonkinverran palautetta ja otamme tämän asian huomioon tulevaisuuden ratkaisuissamme.
Matkalaskun hyväksymiskäsittely on tosi hidas ja työläs tehdä! Aikaa menee naksutteluun, eikä hyväksyttäviä matkalaskuja saa valituksi kerralla hyväksyttäviksi, varsinkin tapauksessa, kun matkalaskulla on joka päivälle vain päivärahoja. Ohjelma kelaa ja kelaa, jokainen päivä on valittava ja hyväksyttävä. Hirvee käsittely rumba. Tätä ei voi suositella, eikä kehtaa myydä!!!!!!!!!
Hei Kia, Kiitos kehitystoiveestasi. Olemmekin saaneet vastaavia toiveita jo monia ja sen vuoksi verokorttien noudon automaattinen ajastaminen on otettu mukaan tämän vuoden tuotekehityssuunnitelmiin.
Loistava uudistus! Kiitos!
Kun myyntilasku tuodaan rajapinnasta, useissa tapauksissa myyntilaskuaineiston mukana tuodaan asiakkaan laskutus- ja toimitustiedot jotka näkyvät myyntilaskulla. Jos näin, laskulla ei käytetä Netvisorin asiakaskortilta muuta tietoa kuin y-tunnusta ja verkkolaskutustietoja. Tällöin tiedot voivat poiketa Netvisorin asiakaskortin tiedoista, mikäli asiakastietojen päivitystä ei ole tehty Netvisorin ja toisen järjestelmän välillä. Saat päivitettyä Netvisorin asiakaskortin tiedot laskulle muuttamalla myyntilaskun asiakkaaksi ensin Tilapäisen asiakkaan ja sen jälkeen uudelleen oikean asiakkaan, asiakkaan vaihto tapahtuu myyntilaskulta asiakkaan nimen jälkeen. Huomioi että tämän voi tehdä vain lähettämättömälle laskulle jolla ei ole tositetta. Mikäli integraatio päivittää asiakastiedot, varmista tämän jälkeen integraation ylläpitotaholta miksi Netvisorin ja toisen järjestelmän välillä on eri tietoja. Jos myyntilasku on kohdistunut väärälle asiakaskortille, johtuu se siitä että integraatiossa on käytetty toisen asiakkaan kohdistustietoa. Tätä varten tarkista seuraavat asiat: Myyntilasku kohdistetaan Netvisorin asiakaskorttiin joko asiakaskoodilla, NetvisorKeyllä tai OVT-tunnuksella. Jos kohdistus tapahtuu asiakaskoodilla, tarkista että sekä Netvisorissa että toisessa järjestelmässä käytetään samaa asiakaskoodia. Tarvittaessa voit varmistaa kohdistustavan integraation ylläpitäjältä tai Netvisorin asiakaspalvelusta. Jos myyntilaskun tila on lähettämätön, voit vaihtaa asiakkaan oikeaksi myyntilaskulta: Varmista tämän jälkeen integraation ylläpitotaholta, että asiakkaan myyntilaskun siirrossa käytetään jatkossa oikeaa kohdistustietoa. Mikäli laskulla on jo tosite ja sen tila on muu kuin lähettämätön (esimerkiksi avoin), laskulle tulee muodostaa toisessa järjestelmässä hyvityslasku, siirtää se Netvisoriin ja tämän jälkeen muuttaa asiakkaan kohdistustieto oikeaksi. Asiakkaan oikean kohdistustiedon varmistamiseksi ole yhteydessä integraation ylläpitäjään. Tämän jälkeen voit luoda laskun asiakkaalle uudelleen ja siirtää sen Netvisoriin.
Myyntilaskun saa englanninkielisenä kun asiakaskortin kohdasta lisätietojen muokkaus- välilehdeltä valitsee laskun kieleksi englannin.(kuva alla) Mikäli laskulle halutaan myös englanninkielinen tuote, tulee tuote perustaa erikseen englannin kielellä Tuotteet > uusi tuote kautta. Myös yksiköt voi perustaa englanninkielellä ja käyttää niitä kieliversio laskuissa Tuotteet > Asetukset > tuotteiden asetukset > yksiköt > lisää uusi yksikkö Jos yrityksellä on Netvisor-paketti, jossa on Laajennettu tuotehallinta voi laajennetun tuotehallinnan kautta tuotteelle asettaa kielikäännökset englanniksi ja ruotsiksi. Tällöin tuotekortilla vaihdetaan kieli ja kirjoitetaan nimike halutulla kielellä: (kuva alla) Tarvittaessa myös maksuehdot, toimitusehdon ja toimitustavan voi käydä perustamassa englanniksi Myynti > Asetukset > perustiedot ja asetukset kautta > Maksuehdot/Toimitustavat/Toimitusehdot. Asiakaskortin lisätietojen muokkaus -välilehdelle pystyy myös tallentamaan oletusmaksuehdon, oletustoimitusehdon ja oletustoimitustavan, jolloin nämä kaikki tulee jatkossa kyseisen asiakkaan laskuille automaattisesti.
Mikäli olet saanut Elinkeinoelämän keskusliitolta palkkatiedustelun pystyt nämä tiedot koostamaan suoraan Netvisorista. Osa raportoitavista tiedoista vaatii manuaalista käsittelyä ennen kuin tiedot ovat raportoitavassa muodossa, sekä raportointi tapahtuu yhdistelemällä eri raporttien hakutuloksia. Huomioithan, että EK:n palkkatiedustelut annetaan EK:n asiointipalvelun kautta. Lisätietoja tietojen toimittamisesta saat suoraan EK:lta. EK:n tilastointiin tarvittavat tiedot Netvisorissa saa koostettua työaikaraportilta, palkkajaksotilastolta ja palkansaajalistaukselta.Tuntimääriä koskevat tiedot saat raportoitua työaikaraporteilta, euromääräiset palkkatiedot saat raportoitua palkkajaksotilastolta ja palkansaajia, sekä työsuhteita koskevat tiedot löydät palkansaajalistaukselta. Kaikkia tilastointiin vaadittavia tietokenttiä ei löydy suoraan Netvisorista, mutta näitä varten voidaan luoda palkansaajan perustietoihin lisätietokenttiä, jotka voidaan raportoida lisäyksen jälkeen palkansaajalistauksen kautta. Netvisorin osalta EK:n palkkatiedusteluun vastaamisesta löydät tarkemmin tästä käyttöohjeesta! EK:n raportointia varten on mahdollista luoda erillisiä lisätietokenttiä palkansaajille. Uusia palkansaajan lisätietokenttiä voidaan luoda palkanlaskennan asetuksista kohdasta: Palkat > Asetukset > Palkanlaskennan asetukset > Palkansaajien lisätietokentät > Uusi lisätietokenttä. Täytä lisätietokentän nimi ja valitse sijainniksi “Palkansaajan tiedot: Perustiedot” Tämän jälkeen voidaan palkansaajan perustiedoissa täyttää haluttu arvo/teksti luotuun lisätietokenttään. Lue tarkemmin palkansaajien lisätietokentistä täältä!
Netvisorissa voit mitätöidä kirjanpidon tositteita massana, joka helpottaa useamman tositteen mitätöintiä. Toimintoa voidaan hyödyntää mikäli on tarve esimerkiksi mitätöidä kirjanpitotietojen tuonnin yhteydessä luodut tositteet. Siirry “Taloushallinto > Tositelistaus” ja rajaa hakukentästä haluamasi tositteet esimerkiksi tositelajin ja päivämäärän perusteella. Mitätöi tositteita -painikkeesta pääset valitsemaan halutut tositteet tai vaihtoehtoisesti “Valitse kaikki” listauksen tositteet mitätöitäväksi. Mitätöi valitut -painike viimeistelee tositteen massamitätöinnin. Mitätöidyt tositteet on nähtävissä myöhemmin tositelistauksen hakuehtoja rajatessa “Näytä mitätöidyt tositteet” ja ne ovat palautettavissa takaisin kirjanpitoon siirtymällä tositteelle ja valitsemalla "Tositekohtaiset toiminnot > Peru tositteen mitätöinti. Lue lisää kirjanpidon raporttien käytöstä täältä!