Start a new topic
En saa enää tilauksia enkä muutakaan viestintää teiltä sähköpostiini?

A

Olen tilannut sähköpostiini tulemaan esim. viikkopäivitykset mutta eipä tullut eilinenkään päivitys. Tein tilauksen uudelleen koska ei näköjään ollut päällä, mitään omia asetuksiani en ole muuttanut. Omat tilaukset listallani on kyllä monta tilausta mutta pitkään aikaan en ole saanut sähköpostiin yhtään viestiä, en muuten mitään muitakaan viestejä enää teiltä, missähän vika?


Best Answer

Moi! 


Harmi kuulla, että teillä on ollut ongelmaa ilmoitusten saamisessa. Kävisittekö vielä varmistamassa, että seuraatte haluamaanne keskustelualuetta. Se tapahtuu kirjautumalla tukiportaaliin täältä: Kirjaudu tukiportaaliin, navigoi Communityyn  ja siellä haluamaasi keskustelualueeseen esim. Uutiset ja varmistamalla, että aluetta seurataan (ks. kuva alla).


Jos seuraat keskustelualuetta etkä vieläkään ole saanut ilmoituksia julkaisuista, olettehan vielä uudelleen yhteydessä niin selvitetään asiaa lisää. Voitte olla yhteydessä asiasta suoraan tukeen sähköpostilla tuki.netvisor@visma.com tai luomalla tukipyynnön portaalista täältä. :) 


Ystävällisin terveisin, 

Sofia Tuominen / Solutions Community Manager


A

Onneksi niin minä kuin te siellä Netvisorissa työskentelemme sen eteen, että asiakkaan päässä kaikki olisi sujuvaa ja helppoa ja asiakkaat ovat tyytyväisiä vaikka itse joskus vähän mutkilla mennäänkin, vai kuinka?

Se entinenhän oli juurikin käyttäjäystävällinen ��

A

Hei Teemu

 

Me Katin kanssa vertaamme nykyistä Communityä siihen entiseen, kokonaan toisenlaiseen kanavaan. Siellä keskusteltiin vilkkaasti, sinne oli tosi nopea kommentoida ja kaikki tärkeä näkyi heti etusivulta. Tässä uudessa on etusivulla isoja naamakuvia ja vain muutama juttu, ei palvele kiireistä kirjanpitäjää. Entisessä saatiin yhdelle sivulle mahdutettua kaikki tärkeimmät, ei tarvinnut eri sivuja klikkailla että näki missä ollaan menossa. Jos tuli joku vika ohjelmaan, verottajan sivut olivat poissa käytöstä, jollain pankilla häiriö yms. niin nopeasti saatiin tieto laajalle käyttäjäkunnalle kun aina oli joku joka tiedotti asiasta. Etusivulta näkyi 5-10 uutta ideaa, 5-10 uutta keskutelua sekä 5-10 teidän tiedotetta ja paljon muuta. Harmi kun ei tullut otettua kuvaruutukopiota niin näkisitte millainen oli kanava joka oli palveleva ja sitä todella käytettiin paljon. Nyt isot naamakuvat ja muut visuaaliset seikat ovat teidän mielestä tärkeämpiä kuin oikea asia. Lisäksi joudumme klikkailemaan välilehdeltä toiselle ja hiirikäsi kiittää. Ihan kun joku ei olisi koskaan teille ergonomiasta maininnut �� En tykkää yhtään tästä uudesta kanavasta ja suurin syy on se että olin saanut olla osana parempaa, eli käyttää entistä hyvin palvelevaa kanavaa. Jos nyt pitäisi alkaa tallentamaan mapeista tositteita, en tykkäisi siitäkään, tässä on sama juttu.

T

Moikka Kati,

 

Harmi, että community ei tunnu sinusta yhtä aktiiviselta kuin ennen. Käyttäjien aktiivisuustaso on pysynyt jotakuinkin samana jo vuosia, vaikkakin toki eri käyttäjien kesken muutosta on tapahtunut. Mutta ulkoasu ei ole paras mahdollinen ja saatta antaa toisenlaisen vaikutelman. Siksi tähän ollaan tekemässä muutoksia.

 

Ideoista sen verran, että ideoiden standardinäkymä on "suosituimmat ideat". Uudet ideat saat valittua ideoiden yläpuolelta. Ja ideoiden käsittelyssä ei ole tapahtunut muutosta.

 

Ja kun katsotaan dataa, niin ideointi on toiminut todella hyvin. Prosentuaalisesti olemme pystyneet toteuttamaan todella hyvin ideoita. Jos verrataan yleisesti ideointidataan mitä business to business communityissä maailmalla tapahtuu, niin olemme ihan kärkipäätä.

 

ideat.JPG

 

Kaikki ei siis minun mielestä ole aivan pielessä, mutta en myöskään puolustele enempää. Nimittiäin mikään edellä mainittu ei poista sitä tosiasiaa, että esim. tämän ketjun käyttäjät eivät ole tyytyväisiä nykymenoon. Ja se on fakta. Juuri siksi, niin kun olen jo tässäkin ketjussa maininnut, on ulkoasuun tulossa isohkoja muutoksia ja uskon että ne vievät communityämme taas parempaan suuntaan �� Siitä on hyvä aloittaa parannukset. Katsotaan mihin se meidät vie ja mitä voimme sen jälkeen tehdä vieläkin paremmin.

A

Minulle tullut viimeisin 15.8., sen jälkeen ei mitään. 

 

Samaa mieltä Tuulan kanssa, täällä ei käy enää ketään. Ennen hyvin aktiivinen kanava on kuihtunut pois.

 

Erittäin hyvä esimerkki on Ideat -välilehti, siellä ei tapahdu yhtään mitään. Parhaissa ideoissa roikkuu ikivanhoja juttuja vuodelta 2015 ja tuoreimmat löytyvät jostain sivulta 4! Eikö tässäkin järjestys että tuorein etusivulla? Suositut ideat -välilehdellä ihan muutamia jotka ovat saaneet kannatukset täyteen, mutta eivät silti lähde eteenpäin. Loput jää muutamien äänien varaan ja roikkuu siellä varmaan maailman tappiin asti.

 

Vismalle kysymys, lukeeko ideoita teidän puolelta kukaan ikinä?

 

T

Ymmärrän turhautumisen ja voin vain pahoitella. Communityyn on tulossa iso muutos kokonaisuudessaan ulkoasuun tämän vuoden puolella ja se varmasti myös tulee vaikuttamaan moneen asiaan. 

 

Uusi ulkoasu tekee myös communitystä paljon raikkaamman ja myös mukavamman käyttää. 

A

Ja kaikki muutkin tilaukset mitä olen tehnyt, turhan iso homma, en taida nähdä enää vaivaa jos tämä ei kuitenkaan toimi kun syytäkään asiaan ei löydy. Eikä teiltä enää muutakaan postia tule (siis minulle on tullut muutakin postia teiltä kuin näitä community tilauksia). Alkaa tuntua että tämä uusi Community menee vain huonompaan suuntaan, sitä sama yhteisöllisyyttä mitä entisessä oli ei ole saatu takaisin ja näyttää siltä ettei saadakaan. Entisestä Communitystä oli sentään hyötyäkin, tästä uudesta taitaa olla vain vaivaa!

T

Tässä kohtaa ennen seuraavaa viikkopäivitystä kehotan perumaan tilauksen julkaisutiedotteista ja tilaamaan sen uudestaan. Emme vielä tiedä auttaako tämä, mutta se selviää meille seuraavan viikkopäivityksen kohdalla. Saat tehtyä tämän seuraavasta kohdasta:

 

peru tilaus.JPG

 

Ja samasta kohdasta saat tehtyä tilauksen perumisen jälkeen uudestaan.

 

Jos tuo yllä oleva temppu toimii, niin se tarkoittaa siltä, että communityn alusta on syystä tai toisesta "nollannut" tilauksen. Jatkan asian tutkimista.

T

Moikka,

 

Alright, kiitokset infosta! Tutkin lisää ja palaan asiaan, kun homma alkaa valjeta.

A

Sama vika myös täällä. Viikkopäivitystiedote on tullut viimeksi 15.8.2019 ja sen jälken ei enää mitään. Eikä tosiaan ole roskapostissa täälläkään.

 

 

A

Moi. Saattaa olla sama ongelma. Netvisorista tullut viimeksi tiedote 18.6 ja sen jälkeen ei mitään.

T

Communityn käyttämättömyys ei kyllä pitäisi mitenkään vaikuttaa tähän asiaan. Tässä kohtaa en muuta syytä keksi, kuin että täytyy olla ns. community-alustan bugi, josta johtunut. Toivotaan että ei toistu!

 

 

A

Tämän viestiketjun viestit ovat tänään tulleet kun laitoin tuon kysymyksen. Esim eilinen viikkopäivitys ei tullut. Kävin tänään laittamassa tilauksen päälle, siellähän on se kohta (3 pistettä) ja jos se on päällä niin siinä lukee Peruuta tilaus, sitä ei lukenut vaan oli valittavana Tilaa. Viikkopäivitys se oli ensimmäinen minkä teiltä tilasin, oikein ohjeet kysyin ja kesään saakka ne tulivatkin, jossain vaiheessa vain lakkasivat tulematta. Johtuuko siitä että loman aikana oli pitkä aika kun en käynyt communityssä?

T

Moikka Tuula,

 

Tutkin asiaa, mutta mitään syytä en tähän käytökseen löytänyt. Myöskään mikään yleisempi virhe tämä ei ole, koska ei esiinny yleisesti. 

 

Lähetin sinulle myös yksityisviestin testimielessä, että saatko siitä meiliä? Samoin tuleeko tästä vastauksesta meiliä?

 

Vastaile tähän viestiin, että tuleeko mitään viestejä tällä hetkellä läpi?

 

R

Ok, meiltä tutkitaan asiaa parhaillaan.

Login or Signup to post a comment

Etkö löydä etsimääsi?

Aloita uusi keskustelu