Maventa on Visma-tuoteperheeseen kuuluva verkkolaskuoperaattori, joka tarjotaan automaattisesti käyttöön kaikille Netvisoria käyttäville yrityksille.
Maventa-yhteyden voi kytkeä avattavaksi yrityksen perustamisen yhteydessä.1.7.2022 lähtien Maventa-verkkolaskuyhteyden avaaminen Netvisoriin vaatii tunnistautumisen lain edellyttämällä tavalla.
Mikäli Maventa-yhteys halutaan avata, yrityksen perustamisvaiheessa syötetään yrityksen edustamisoikeuden omaavan henkilön sähköpostiosoite, johon lähetetään Visma Signin sähköinen tunnistautumispyyntö.
Tilitoimisto voi avata Maventa-verkkolaskuyhteyden asiakkaalleen (loppuasiakas), mikäli loppuasiakas on antanut tilitoimistolle valtuuden verkkolaskuyhteyden avaamiseen.
Hyväksyntä tehdään Visma Sign -palvelussa ja se edellyttää vahvaa tunnistautumista. Tämän jälkeen Maventa-verkkolaskuyhteys avautuu käyttöön ja tilin avaus tapahtuu saman vuorokauden aikana tehtävässä automaattiajossa.
Maventa- yhteyteen liittyvän pankkiverkon avauksessa saattaa kestää muutama arkipäivä. Kun tämä yhteys on auki, tulee Netvisorin Laskutusosoitteet -sivulle näkyviin yrityksen verkkolaskuosoite, siihen asti sivulla lukee tilin avaus kesken. Laskutusosoitteet -sivulla lukee tilin avaus kesken myös siinä tilanteessa, että Maventa avaukseen liittyvää Visma Sign -lomaketta ei ole allekirjoitettu.
Mikäli Maventa-yhteyttä ei ole avattu yrityksen perustamisen yhteydessä, aktivointi tapahtuu Netvisor Storesta Sähköiset palvelukanavat-valikosta ja kohdasta Maventa Verkkolaskutus > Ota käyttöön. Valitse haluatko avata lähetyksen ja vastaanoton vai pelkän lähetyksen.
Maventa -yhteyttä voidaan hallita Netvisor Storen kautta. Täältä voidaan valita, mikäli halutaan muutoksia eli sulkea esim. ostolaskujen vastaanotto, jolloin jäljelle jää vain myyntilaskujen lähetys. Tätä kautta Maventa voidaan myös poistaa käytöstä.
Tämä poistaa Maventa -yhteyden Netvisoriin, mutta mikäli Maventa tili halutaan kokonaan sulkea tulee asiasta olla yhteydessä tukeemme.
Poikkeustilanteita lueteltu alla, jolloin tulee olla yhteydessä tukeemme:
Maventa-tili on jo olemassa ja halutaan siirtää Netvisoriin
Maventa-tili käytössä kahdessa järjestelmässä samaan aikaan.
Maventa-tili on jo olemassa ja sitä ei haluta kytkettävän Netvisoriin.
Maventa-tili on olemassa ja laskujen vastaanotto halutaan pysyvän toisessa järjestelmässä ja myyntilaskujen lähetys halutaan Netvisoriin
Netvisorin käyttö päättyy ja Maventa-tili halutaan yrityksen omaan käyttöön
Voitte lukea aiheesta lisää täällä: Maventa-yhteys