Uudistamme myyntilaskun lähetysprosessin, ja julkaisemme uuden ja nopeamman lähetysprosessinäkymän yrityksille asteittain 1.11.2022 alkaen. Uuden lähetysprosessinäkymän on tarkoitus olla käytössä kaikilla yrityksillä 8.12.2022 mennessä. Uusi lähetysprosessinäkymä on selkeämpi, ja vanhat tutut prosessin eri toiminnot ovat nyt helpommin hahmotettavissa.
Mikäli laskulla on jotain huomioitavaa, kyseisen rivin vasemmassa reunassa näkyy varoituskolmio, jota klikkaamalla näkyy tarkempi kuvaus virheestä
Päivitys 21.12.2022:
Uudessa myyntilaskujen lähetysprosessissa mahdollisuus päivittää asiakkaan muuttuneita postiosoitetietoja jo lähetetylle laskulle on poistunut. Syynä tähän on se, että tähänkin saakka laskunäkymässä laskun tietoja on päässyt muokkaamaan vain tietyiltä osin laskun lähetyksen jälkeen. Laskun tietojen muokkausten tekeminen on rajattu niin, että reskontraoikeuksilla voidaan muokata sellaisia laskutietoja, jotka eivät verottajan ohjeen mukaan “pakota” lähettämään laskua uudelleen. Esimerkiksi juuri postiosoitetietoja ei ole päässyt muokkaamaan laskunäkymässä laskulle, mutta joissain tilanteissa järjestelmä on ehdottanut päivityksen tekemistä asiakaskortilta laskulle lähetyprosessissa. Tämä "takaportti" on nyt suljettu ja jos jatkossa laskulle on tarpeen tehdä sellaisia muutoksia, jotka verottajan ohjeen mukaan "pakottavat" lähettämään laskun uudelleen, tulee laskulle tehdä hyvityslasku ja uusi lasku tilalle.
Verkkolaskuosoitetta tai toimipaikan osoitetta pystyy kuitenkin muokkaamaan myös jälkeenpäin.
Timo Joronen
28.10.2022 3:41 pm
hyvä aina parantaa näkymää