Löydät ajankohtaiset tiedotteet Communitystä.   |   Siirry tiedotteisiin tästä >

Aloita uusi aihe
J

Jenni Heikkilä

Visma

Rajapinta: Miksi myyntilaskulla on eri tiedot kuin asiakaskortilla?

22-09-2023 2:56 pm tekijä Jenni Heikkilä

Kun myyntilasku tuodaan rajapinnasta, useissa tapauksissa myyntilaskuaineiston mukana tuodaan asiakkaan laskutus- ja toimitustiedot jotka näkyvät myyntilaskulla. Jos näin, laskulla ei käytetä Netvisorin asiakaskortilta muuta tietoa kuin y-tunnusta ja verkkolaskutustietoja. Tällöin tiedot voivat poiketa Netvisorin asiakaskortin tiedoista, mikäli asiakastietojen päivitystä ei ole tehty Netvisorin ja toisen järjestelmän välillä. 

Saat päivitettyä Netvisorin asiakaskortin tiedot laskulle laskun lähetysprosessissa. Lähetysprosessi näyttää oranssilla kolmiolla, mikäli laskulla olevat tiedot poikkeavat asiakaskortin tiedoista tai laskulla on muita puutteita esimerkiksi verkkolaskun lähetystä varten. Tietojen päivittämiseksi laskulle klikkaa oranssista kolmiosta ja tämän jälkeen 'Päivitä laskulle osoitetiedot asiakaskortilta':

Tämä toiminto päivittää asiakastiedot kyseiselle laskulle. Jotta tältä manuaaliselta toimelta vältytään jatkossa, varmista integraation ylläpitäjältä miksi asiakastiedot eivät ole päivittyneet Netvisorin asiakaskortille.


Jos myyntilasku on kohdistunut väärälle asiakaskortille, johtuu se siitä että integraatiossa on käytetty toisen asiakkaan kohdistustietoa. Tätä varten tarkista seuraavat asiat:

  1. Myyntilasku kohdistetaan Netvisorin asiakaskorttiin joko asiakaskoodilla, NetvisorKeyllä tai OVT-tunnuksella. Jos kohdistus tapahtuu asiakaskoodilla, tarkista että sekä Netvisorissa että toisessa järjestelmässä käytetään samaa asiakaskoodia. Tarvittaessa voit varmistaa kohdistustavan integraation ylläpitäjältä tai Netvisorin asiakaspalvelusta.

  2. Jos myyntilaskun tila on lähettämätön, voit vaihtaa asiakkaan oikeaksi myyntilaskulta:

 

Varmista tämän jälkeen integraation ylläpitotaholta, että asiakkaan myyntilaskun siirrossa käytetään jatkossa oikeaa kohdistustietoa.


  1. Mikäli laskulla on jo tosite ja sen tila on muu kuin lähettämätön (esimerkiksi avoin), laskulle tulee muodostaa toisessa järjestelmässä hyvityslasku, siirtää se Netvisoriin ja tämän jälkeen muuttaa asiakkaan kohdistustieto oikeaksi. Asiakkaan oikean kohdistustiedon varmistamiseksi ole yhteydessä integraation ylläpitäjään. Tämän jälkeen voit luoda laskun asiakkaalle uudelleen ja siirtää sen Netvisoriin.



Kirjaudu tai Rekisteröidy lähettääksesi kommentin