Löydät ajankohtaiset tiedotteet Communitystä.   |   Siirry tiedotteisiin tästä >

Aloita uusi aihe
M

Mirka Korhonen

Visma

*Ratkaistu* Hitautta sähköisen allekirjoittamisen kutsuissa

25-03-2024 4:06 pm tekijä Mirka Korhonen

Visma Signin sähköisessä allekirjoittamisessa on havaittu hitautta kutsujen luomisessa ja lähettämisessä. Häiriötilanne vaikuttaa myös Netvisorin kautta lähetettäviin sähköisen allekirjoittamisen kutsuihin. Olemme saaneet tiedon, että hitaus voi vaikuttaa kutsujen luontivaiheen lisäksi myös allekirjoittamiseen. 


Ongelma on Visma Signissa tutkittavana ja päivitämme tiedotetta asian selvityksen edetessä tai kun ongelma on ratkaistu. Pahoittelemme tilanteesta aiheutuvaa haittaa.



Päivitys 27.3. klo 15.48:


Netvisorista lähetettävien sähköisten allekirjoituskutsujen lähetysaikaa on muutettu tilapäisesti niin, että luodut allekirjoituskutsut lähtevät eteenpäin allekirjoittajille iltaisin klo 20 alkaen. Allekirjoituskutsu voidaan luoda Netvisoriin mihin aikaan päivästä tahansa. Jos allekirjoituskutsu luodaan klo 04-20 välisenä aikana, niin Netvisorissa näkyy huomio, että allekirjoituskutsu on käsittelyssä. Käsittely tapahtuu illalla automaattisesti ja allekirjoituskutsut lähetetään allekirjoittajille illalla. Allekirjoittajat voivat allekirjoittaa yhä asiakirjan mihin aikaan tahansa. Allekirjoitukset ja kutsun tila päivittyvät Netvisoriin normaalisti tunnin välein.


Haluamme korostaa muutoksen olevan tilapäinen johtuen Visma Sign palvelussa esiintyvän hitauden vuoksi ja muutoksella voimme ehkäistä asiakkaillamme esiintyneet virhetilanteet allekirjoituskutsun lähettämisessä. Visma Signin tuotekehitys tekee korkealla prioriteetilla töitä sen eteen, että hitausongelmat saadaan ratkaistua. Pahoittelemme tästä aiheutuvaa mahdollisia viivästyksiä sähköisten allekirjoituskutsujen lähetyksessä.


Päivitys 4.4.2024 klo13.59:


Olemme saaneet Visma Signilta tiedon, että palvelussa voi yhä esiintyä hitautta kutsujen luonnissa, lähetyksessä ja allekirjoituksessa. Aiemmin tiedotettu muutos Netvisorista lähetettäviin allekirjoituskutsujen ajastukseen on yhä tilapäisesti voimassa. Mikäli Netvisorista tehty sähköinen allekirjoituskutsu ei ole lähtenyt allekirjoittajille kutsun lähetyspäivänä klo 20-04 välisenä aikana, olethan yhteydessä tukeemme osoitteeseen tuki.netvisor@visma.com. Kerrotko tällöin mikä yritys ja kutsun nimi on kyseessä, jotta tukemme voi lähettää kutsun eteenpäin allekirjoittajille.


Päivitys 12.4. klo 15:30:

Olemme saaneet Visma Signilta tiedon, että palvelussa voi yhä esiintyä hitautta kutsujen luonnissa, lähetyksessä ja allekirjoituksessa. Aiemmin tiedotettu muutos Netvisorista lähetettäviin allekirjoituskutsujen ajastukseen on yhä tilapäisesti voimassa. Netvisorista lähetettävien sähköisten allekirjoituskutsujen lähetysaikaa on muutettu tilapäisesti niin, että luodut allekirjoituskutsut lähtevät eteenpäin allekirjoittajille klo 16 alkaen.  Mikäli Netvisorista tehty sähköinen allekirjoituskutsu ei ole lähtenyt allekirjoittajille kutsun lähetyspäivänä klo 16-04 välisenä aikana, olethan yhteydessä tukeemme osoitteeseen tuki.netvisor@visma.com. Kerrotko tällöin mikä yritys ja kutsun nimi on kyseessä, jotta tukemme voi lähettää kutsun eteenpäin allekirjoittajille.


Päivitys 25.4. klo 16

Tilanne on nyt palautettu takaisin normaaliksi eli allekirjoituskutsut lähtevät heti Netvisorista eteenpäin.



----------

Slowness in creating and sending invitations has been observed in Visma Sign's electronic signature. The disruption also affects electronic signature invitations sent via Netvisor. We have been informed that the slowness may affect not only the invitation creation phase, but also the signing phase. 


The issue is being investigated by Visma Sign and we will update the bulletin as the issue progresses or is resolved. We apologise for any inconvenience caused by this situation.


Update 27.3. 15.48:


The sending time for electronic signature invitations sent from Netvisor has been temporarily changed so that the signature invitations created will be sent to signatories starting at 8pm. The signature invitation can be created in Netvisor at any time of the day. If a signature request is created between 4 am and 8 pm, a note will appear in Netvisor indicating that the signature request is being processed. The processing is done automatically in the evening and the signature invitations are sent to the signatories during the evening. Signatories can still sign the document at any time after they have received the electronic signature request. The signatures made and the status of the invitation are normally updated in Netvisor every hour.


We would like to underline that this change is temporary due to the slowness of the Visma Sign service and that this change is made to prevent error situations that our customers have experienced when sending signature invitations. Visma Sign's product development team is working with high priority to resolve the issue. We apologise for any delays in the sending of electronic signature invitations that this may cause.


Update 4.4.2024 13.59: 


We have been notified by Visma Sign that the service may still experience slowness in creating, sending and signing invitations. The previously announced change to the timing of signature invitations sent from Netvisor is still temporarily in effect. If an electronic signature invitation from Netvisor has not been sent to the signatories between 20:00 and 04:00 on the day the invitation was sent, please contact our support team at tuki.netvisor@visma.com. Please let us know which company and the name of the invitation so that our support team can forward the invitation to the signatories.


Update 12.4.2024 15:30

We have been notified by Visma Sign that the service may still experience slowness in creating, sending and signing invitations. The previously announced change to the timing of signature invitations sent from Netvisor is still temporarily in effect. If an electronic signature invitation from Netvisor has not been sent to the signatories between16:00 and 04:00 on the day the invitation was sent, please contact our support team at tuki.netvisor@visma.com. Please let us know which company and the name of the invitation so that our support team can forward the invitation to the signatories.


Update 25.4 16:00

The situation is now back to normal. Electronic signature invitations are sent immediately from Netvisor.