Kysy apua AI-harjoittelija Vispertiltä sivun oikean alakulman chatista!

Aloita uusi aihe
Handelsbankenista Oma Säästöpankille siirtyneiden yritysten kuluttajaverkkolaskutuksessa huomioitavaa

Handelsbanken on sopinut myyvänsä pk-yritysliiketoimintansa Oma Säästöpankille (OmaSp). Tämän seurauksena Handelsbankenin pk-asiakkaiden palvelut siirrettiin OmaSp:lle alkusyksyllä 2024. Jotta kuluttajaverkkolaskutus toimii siirtyneillä yrityksillä pankkimuutoksen jälkeen oikein, on tärkeää huomioida, että onko kuluttajaverkkolaskujen lähetyssopimus vaihdettu pankkimuutoksen myötä OmaSp:n tilille vai onko se jäänyt voimaan Handelsbankenin tiedoilla. Mikäli kuluttajaverkkolaskutus on muutoksen myötä jäänyt yhä voimaan Handelsbankenin tiedoilla eli yrityksellä on ollut ja on yhä voimassaoleva sopimus kuluttajaverkkolaskujen lähetyksestä Handelsbankenin tilitiedoilla, niin siinä tapauksessa yrityksen tulee lisätä Netvisorissa yrityksen laskutusosoitteisiin kyseinen Handelsbankenin verkkolaskuosoite ja operaattoritunnukseksi Säästöpankin BIC: ITELFIHH, jotta kuluttajaverkkolaskujen lähetys onnistuu. 


Jos pankkimuutoksen jälkeen yritys ei ole tehnyt näitä päivityksiä Netvisorissa, niin todennäköisesti pankkimuutoksen jälkeen lähetetyt kuluttajaverkkolaskut ovat jääneet virheeseen pankin päässä. Pankki ei pysty kaikissa tapauksissa lähettämään virheilmoitusta Netvisoriin virheeseen jääneistä kuluttajaverkkolaskuista. Mikäli yritys epäilee, että kuluttajaverkkolaskut ovat lähetetty väärillä laskutustiedoilla tai pankki on ilmoittanut virheeseen jääneistä laskuista, niin yllä ohjeistetut päivitykset tulee tehdä Netvisorissa laskutusosoitteet -näkymään ja sen jälkeen laskut tulee lähettää uudelleen. Tämä koskee kaikkia niitä kuluttajaverkkolaskuja, jotka yritys on lähettänyt tämän pankkimuutoksen jälkeen.


Mikäli kuluttajaverkkolaskujen lähetyssopimus on vaihdettu pankkimuutoksen myötä OmaSp:n tilille, niin siinä tapauksessa kuluttajaverkkolaskutukseen liittyen tulee lähettää muutosilmoitus, jolla vaihdetaan kuluttajaverkkolaskujen lähetyksen pankkitiliä Handelsbankenista OmaSP:lle.


Epäselvissä sopimusasioissa ja kuluttajaverkkolaskutuksen laskutustiedoissa yrityksen tulee olla yhteydessä pankkiin asian selvittämiseksi.


Lisätietoja pankkimuutoksesta täällä: https://support.netvisor.fi/fi/support/discussions/topics/77000288804


Handelsbanken/OmaSP usein kysytyt kysymykset luettavissa täällä: https://support.netvisor.fi/fi/support/discussions/topics/77000289214

Kirjaudu tai Rekisteröidy lähettääksesi kommentin

Etkö löydä etsimääsi?

Aloita uusi keskustelu