Sähköisiä palvelukanavia käyttämällä pienennät ympäristövaikutuksia. Tutustu täällä!

Aloita uusi aihe
*Ratkaistu* Netvisor-mobiilisovellus uudistuu

J

 Sovellusversion päivitys 2.0.12 (7.5.2025)  

  • Lisätty Kirjaudu ulos kaikilta laitteilta-valinta
  • Ostolaskun käsittelyhistoriassa näkyy asiatarkastajan nimi
  • Lisätty mahdollisuus tiliöidä ostolasku
  • Maksussa olevan ostolaskun päätyminen virheeseen näkyy laskulla
  • Korjattu kokonaistunteihin liittynyt ongelma
  • Optimoitu matkalaskujen liitteiden käsittelyä


Sovellusversion päivitys 2.0.11 (16.4.2025) 

  • Korjattu virhe, joka poisti Tallenna-painikkeen käytöstä virheellisesti, kun muokattiin ostolaskun tiliöintirivejä
  • Pieniä käyttöliittymämuutoksia ostolaskun tiliöintiriveillä
  • Korjattu virhe, joka laski käytettävät vuosilomapäivät virheellisesti
  • Poistettu biometrinen kirjautuminen väliaikaisesti käytöstä, kun sovellus lukitaan, jottei sovellus automaattisesti kirjaudu heti uudelleen sisään
  • Lisätty FaceID/sormenjälki ikoni kirjautumissivulle jos biometrinen kirjautuminen on käytössä


Sovellusversion päivitys 2.0.10 (7.4.2025)

  • Yrityksen tunnuslukuihin lisätty liikevaihto, käyttökate sekä liikevoitto.
  • Korjattu virhe viikoittaisen/kuukausittaisen työajan laskennassa.
  • Parannettu kotisivun lataamista
  • Sovelluksen sisäisiä parannuksia


Sovellusversion päivitys 2.0.9 (26.3.2025)

  • Näytetään myös maksupalvelussa olevat laskut
  • Parannuksia ja virheiden korjauksia


Sovellusversion päivitys 2.0.8 (19.3.2025)

  • Tietoturva parannuksia
  • Korjattu kirjautumiseen liittynyt häiriö
  • Ostolaskujen massakäsittely: mahdollisuus tarkistaa tai hyväksyä 10 laskua kerrallaan
  • Asetus "Salli yli 24 tunnin merkinnät" antaa käyttäjän valita, miten työaika kentät toimivat. Tämän poistaminen käytöstä mahdollistaa automaattisen kohdistuksen tunneille ja minuuteille
  • Poistettu käytöstä vihje oletustyöajan hyväksymisestä, käyttäjiltä jotka ovat käyttäneet ominaisuutta kerran
  • Matkalaskut eivät salli tyhjiä otsikoita


----------


Netvisor-mobiilisovellus uudistuu alkuvuodesta 2025. Uusi sovellus tulee käyttäjilleen päivitettäväksi vaiheittain tammi-helmikuun 2025 aikana ja on nyt ladattavissa kaikilla käyttäjillä. Sovelluksen ulkonäkö ja toiminnallisuudet uudistuvat. Tavoitteenamme on sujuvoittaa Netvisorin mobiilikäyttöä yhtenäistämällä mobiilisovelluksiamme ja jatkamalla kehitystyötä yhtä mobiilisovellusta kohti.


Kun uusi sovellus on julkaistu, ei vanhojen sovellusversioiden käyttäminen ole enää siirtymäajan jälkeen mahdollista. Vanhan Netvisor-mobiilisovelluksen käyttö loppuu maaliskuun 2025 loppuun. Samalla päättyy myös Visma Manager-sovelluksen käyttö Netvisorin kanssa. Netvisor-mobiilisovelluksen minimivaatimukset käyttöjärjestelmien osalta ovat tulevan päivityksen jälkeen Android 12 sekä iOS 16. Esimerkiksi Androidin käyttöjärjestelmävalmistaja ei enää julkaise uusia tietoturvapäivityksiä Androidin vanhempiin käyttöjärjestelmäversioihin. Minimivaatimukset käyttöjärjestelmien osalta varmistavat, että sovellusten käyttö mobiililaitteella on mahdollisimman turvallista.

Mitä tapahtuu:

  • Uusi sovellus tulee käyttäjilleen päivitettäväksi vaiheittain tammi-helmikuun 2025 aikana.
  • Uudistunut sovellus saattaa päivittyä mobiililaitteelle automaattisesti tai sen voi joutua päivittämään puhelimen sovelluskaupasta.
  • Kaikkien käyttäjien tulee tunnistautua sovelluksen päivittämisen jälkeen uudelleen.
  • Ulkomaalaiset käyttäjät sekä robottikäyttäjät tulee kutsua käyttämään Netvisor-mobiilisovellusta uudelleen sovelluksen päivittämisen jälkeen, Ulkomaalaisen käyttäjän kutsuminen Netvisoriin


Mikä muuttuu:

  • Kirjautuminen
    • Tietoturvasyistä kirjautuminen selainversioon QR-koodilla tai tunnisteella edellyttää mobiilisovellukseen sisäänkirjautumista. Löydät QR-koodilla tai tunnisteella kirjautumisen etusivun ylälaidasta.
    • Ulkomaalaisten käyttäjien tietoturvaa parannetaan lisäämällä kirjautumiseen Visma Connect-tili ja kaksivaiheinen tunnistautuminen. Jatkossa, jos käyttäjän Netvisor sovelluksen istunto vanhenee, voi hän käyttää Visma Connect-tiliä uudelleenkirjautumiseen. 
  • Ostolaskut
    • Ostolaskujen käsittely tapahtuu jatkossa Netvisor-mobiilisovelluksella. Visma Manager-sovellusta ei pysty käyttämään rinnakkain uuden Netvisor-mobiilisovelluksen kanssa.
  • Tuntikirjaus
    • Uutena ominaisuutena sovellukseen on tuotu kuukausinäkymä. Oletustuntien kirjaus onnistuu nyt swaippaamalla/pyyhkäisemällä oletustunteja.
  • Matkalaskut
    • Uutena ominaisuutena sovellukseen on lisätty ulkomaanpäivärahalaskuri. Kotimaan- sekä ulkomaanpäivärahat lisätään päivärahalaskurilla.
  • Oma työsuhde
    • Oman työsuhteen osalta sovelluksessa näytettävä tieto on ennallaan, mutta näytetään aiempaan nähden erilaisella ryhmittelyllä ja eri muodossa.
  • Widgetit & Yrityksen tunnusluvut
    • Osa aiemman sovelluksen etusivun widgeteistä poistuu. Saamamme palautteen perusteella yrityksen tunnusluvut pyritään tuomaan uudistettuun mobiilisovellukseen mahdollisimman pian entistä monipuolisempana. Ensimmäisenä sovellukseen tuodaan yrityksen pankkitilien saldot. Huhtikuun loppuun mennessä sovellukseen tuodaan yrityksen tunnusluvuista liikevaihto, käyttökate ja liikevoiton tiedot.
  • Koekäyttö
    • Uudessa sovelluksessa ei ole koekäyttömahdollisuutta.
  • Visma Scanner
    • Toistaiseksi Visma Scanner on edelleen käytettävissä, eli kuittien lähetys yhdistetään päivitettyyn Netvisor mobiilisovellukseen myöhemmin.



Netvisorin selainversioon ja mobiilisovellukseen voi jatkossakin kirjautua myös verkkopankkitunnuksilla sekä mobiilivarmenteella. Tarkemmat ohjeet löydät Palveluun kirjautuminen Netvisor-mobiilisovelluksella-ohjeesta.


Päivitämme tätä tiedotetta uudistuksen edetessä ja kaikki mobiilisovelluksen päivittämistä koskevat päivitykset voit lukea tiedotteen alaosasta. Kirjautuneena käyttäjänä voit seurata tiedotteen päivityksiä tiedotteen oikeasta yläkulmasta valitsemalla "Seuraa" painikkeen.


Päivitys 30.5. Suljemme tämän Netvisor-Mobiilisovelluksen uudistusta koskevan tiedotteen. Jatkossa sovelluksen päivityksistä tiedotetaan erikseen.

Päivitys 8.5. Vanha mobiilisovellus on nyt suljettu. Jos käyttäjän laitteelle ei voida ladata uutta Netvisor-Mobiilia, Netvisorin selainversioon kirjautumiseen voidaan käyttää suomalaisia pankkitunnuksia, mobiilivarmennetta tai Viron/Norjan/Ruotsin ID-korttia. Muiden ulkomaalaisten osalta ohjelman käyttö vaatii sen, että heillä olisi käytössä laite, jossa on riittävän uusi käyttöjärjestelmä, jolla voi käyttää kirjautumiseen Netvisor Mobiilia.

Päivitys 17.4. Sovellusversion päivitykset ilmoitetaan toistaiseksi tämän tiedotteen ylälaidassa.

Päivitys 11.3. Netvisorin rajapinnassa on havaittu hetkellisiä häiriöitä, jotka voivat vaikuttaa myös Netvisor-mobiilisovelluksen käyttöön osalla asiakkaista. Häiriötiedote: Häiriöitä Netvisorin API-rajapinnassa 

Päivitys 4.3. Lisätty tieto tällä hetkellä tiedossa olevien widgetien päivitysaikataulusta. 

Päivitys 27.2. klo 9.30 Sovellus saattaa osalla käyttäjistä ostolaskun maksatuksessa virheellisesti ilmoittaa "Tilin saldo ei riitä". Tämä ei kuitenkaan estä laskujen maksamista. Virhe tullaan korjaamaan seuraavassa sovellusversiossa.

Päivitys 26.2. klo 8.30 Lisätty tieto vanhan Netvisor-mobiilin käytön päättymisestä.

Päivitys 21.2. klo 14.45 Samsung Galaxy Xcover Pro sekä Samsung Galaxy A51 puhelimilla ilmennyt ongelma, ettei tunnistautumissivu avaudu, on nyt korjattu ja Netvisor-mobiilisovelluksen käyttöönoton pitäisi onnistua.

Päivitys 21.1. klo  8.15 Lisätty tieto tunnisteella kirjautumisesta.

Päivitys 20.1. klo 15.30: Tarkennettu tiedotetta muutosten osalta.

Päivitys 10.1. klo 13.00: Uusi sovellus tulee päivitettäväksi vaiheittain tammi-helmikuun 2025 aikana.

Päivitys 9.1. klo 9.00: Lisätty linkki ohjesivulle. 


----------


The Netvisor mobile application will be renewed in early 2025. The new application will be upgraded for its users in phases between January and February 2025. The design and functionalities of the app will be renewed. Our goal is to streamline the Netvisor mobile user experience by unifying our mobile apps and continuing to work towards a single mobile app.


Once the new app is released, it will no longer be possible to use the old versions of the app after the transition period. The old Netvisor mobile app will expire at the end of March 2025. At the same time, the use of Visma Manager app with Netvisor will not continue. The minimum requirements for the Netvisor mobile app for operating systems after the upcoming update are Android 12 and iOS 16. For example, the Android OS vendor will no longer release new security updates for older OS versions of Android. The minimum requirements for operating systems will ensure that applications are as secure as possible when used on a mobile device.


What happens:

  • The new application will be upgraded for its users in phases between January and February 2025.
  • The renewed app may be automatically updated on your mobile device or you may need to update it from the app store on your phone.
  • All users will need to re-authenticate after updating the app.
  • Foreign users and robot users should be re-invited to use Netvisor-mobile application after updating the app, Inviting a foreign user to Netvisor, Login to Netvisor - instructions on how to get started (the invited user) - New app.


What changes: 

  • Signing in
    • For security reasons, logging into the browser version with a QR code or identifier requires logging into the mobile app. You can find the QR code or identifier login at the top of the homepage.
    • To improve security for foreign users, a Visma Connect account and two-factor authentication is added to the login. In the future, if a user's Netvisor app session expires, they will be able to use their Visma Connect account to re-login.
  • Purchase invoices
    • Purchase invoices will now be processed via the Netvisor mobile application. The Visma Manager application cannot be used in together with the new Netvisor mobile application.
  • Working hours
    • A new feature introduced in the application is the monthly view. Default hours can now be entered by swiping default hours.
  • Travel expenses
    • A new feature has been added to the application: a travel expense calculator. Domestic and international daily allowance are added using the daily allowance calculator.
  • My employment
    • About users own employment, the information displayed in the application is unchanged, but with a different grouping and in a different format than before.
  • Widgets
    • Some of the widgets on the front page of the previous application will be removed. Based on the feedback we have received, we aim to bring the company's business key figures to the redesigned mobile app as soon as possible in a more comprehensive way. The first step will be to bring the company's bank account balances into the app. By the end of April, company's business key figures like turnover, operating margin and operating profit will be imported into the application.
  • Trial use
    • The new app does not have a trial use possibility.
  • Visma Scanner
    • Until now, Visma Scanner app is still available. Later Visma Scanner will be integrated into the new Netvisor mobile app. 



It will continue to be possible to log in to the browser version of Netvisor and the mobile app using online banking credentials and a mobile certificate. For more detailed instructions, see the Netvisor mobile app login instructions. 

We will update this bulletin as the upgrade progresses and you can read all updates on the mobile app upgrade at the bottom of the bulletin. As a logged in user, you can follow updates to the bulletin by selecting the "Follow" button in the top right corner of the bulletin.


Application version update 2.0.12 (7.5.2025)

  • Sign out from all devices
  • Name of verifier shown in purchase invoice handling history (Sometimes shows System instead of the name but improvement over never showing the name)
  • Purchase invoice payment error shown
  • Maintenance mode
  • Adding travel expense attachments working and they are compressed
  • Total hours mismatch between web and mobile fixed
  • Purchase invoice posting option available


Application version update 2.0.11 (16.4.2025)

  • Fixed a bug that disabled Save button incorrectly when modifying purchase invoice posting rows
  • Small UI changes to Purchase Invoice Posting rows
  • Fixed a bug that calculated “Annual leave days to be used” incorrectly
  • Disabled biometric login prompt when clicking lock app
  • Added faceID/fingerprint icon to the login page keyboard if biometric login is in use


Application version update 2.0.10 (7.4.2025)

  • Financial widgets

  • Fixed a bug in weekly/monthly work time calculation

  • Improved home page loading

  • In-app improvements


Application version update 2.0.9 (26.3.2025) 

  • Purchase invoices that are in the payment service are displayed.

  • Improvements and bug fixes


Application version update 2.0.8 (19.3.2025)

  • Security improvements
  • Fixed an error in login
  • Purchase invoice mass handling: possibility to verify or approve 10 invoices at the time
  • The setting "Enable entries longer than 24 hours " allows the user to manage how work time fields behave. Disabling this enables autofocus
  • Disabled slide hint for users who have used that feature once
  • Travel expenses doesn't allow empty subject titles


Update 30.5. We are closing this bulletin on the Netvisor Mobile App renewal. In the future, updates to the application will be communicated separately.

Update 11.3. Temporary disruptions have been detected in the Netvisor API interface for some customers, which may also affect the use of the Netvisor mobile application. Problems in Netvisor API

Update 4.3. Added a timetable of the current schedule for updating the company's key figures.

Update 27.2. at 9.30 p.m For some users, the application may incorrectly display "Account balance not sufficient" when paying a purchase invoice. This does not prevent the payment of invoices. This error will be fixed in the next version of the application.

Update 26.2. at 8.30 a.m. Added information about the expiry of the old Netvisor mobileapplication.

Update 21.2. at 3 p.m: The problem with the Samsung Galaxy Xcover Pro and Samsung Galaxy A51 phones not opening the authentication page has now been fixed.Authentication and login into the Netvisor mobile app should now be possible normally.

Update 21.1.  at 8 a.m: Added information about logging in with identifier



J

Hei Eeropekka!


Kiitos kehitystoiveestasi, tällainen ominaisuus on suunnitteilla sovellukseen, mutta tarkempi aikataulu ei ole vielä tiedossa.

E

Hei. Saisiko äppiin mahdollisuuden tilata push -notifikaation kun järjestelmään saapuu uusi verkkolasku.

J

Osalla käyttäjistä tällä hetkellä häiriöitä Netvisor-Mobiilin käytössä, tästä tehty erillinen tiedote, jota päivitämme: https://support.netvisor.fi/fi/support/discussions/topics/77000290116

J

Eilen (torstaina) päivällä pääsi vielä kirjautumaan Netvisoriin, mutta eilen kello 16 alkaen enää ei, vaan tulee ilmoitus "Pääsy evätty" - ei siis pääse matkalaskuihin tai muuallekaan Netvisorissa. Ongelma koskee meidän yrityksessä ilmeisesti kaikkia (tähän mennessä kolme henkilöä ilmoittanut ongelmasta). Google Play'stä Netvisorin päivitys + uudelleen tunnistautuen Netvisoriin kirjautuminen ei poista ongelmaa.

P

Sovellus (IOS) jää toistuvasti jumiin kasvotunnistamisen jälkeen, ja edellyttää sovelluksen tappamista jotta pääsee yrittämään uudelleen.


Sovellus jumiutuu sekä sen avaamisen yhteydessä että QR-koodin lukemisen jälkeen.


Hämmentävän epävakaa / -luotettava toteutus.


2 henkilöä tykkää tästä
P

Uusi mobiilisovellus toimi hetken aikaa, mutta noin 1,5kk on ollut ongelma, että sovelluksen avatessa näkymä on pelkkää muhjua, eikä asia korjaannu muuten kuin poistamalla sovellus ja asentamalla se uudelleen. Näin toimittuna sovellus on toiminut viikon ja sama rumba taas uudestaan. Ja nyt tuo poisto/asennusväli on muuttunut vuorokaudeksi. Erittäin kuormittavaa ja aikaavievää. Puhelin iPhone Pro 15.

P

Miksi tältä sivulta ei voi lukea kaikkia kommentteja, 32 kommenttia pitäis olla jätetty mutaa näkyy vain osa, eikä missään ole "lataa lisää" -nappia?

J

Hei Frank!
Välitin palautteesi mobiilin tuotekehitystiimille.  Palautetta voi laittaa myös suoraan sovelluksesta Profiili-välilehdeltä Lähetä palautetta.

F

Kun laskuja hyväksyy niin deskarissa olevat vakiotilit, -kustannuspaikat tai AI-suositukset eivät näy mobiilissa. Ollaanko tuota ominaisuutta tuomassa mobiiliin? Kiinnostaa, koska meillä laskujen tarkastajat ovat yleensä iskeneet tilit paikoilleen laskun tarkastuksen yhteydessä.

J

Hei Teija!
Tuo QR-koodin lukemisen virhe voisi liittyä siihen, että puhelimen tai sovelluksen asetuksissa on estetty QR-koodien lukeminen tai kameran käyttö sovellusta käytettäessä. Tarvittaessa olethan yhteydessä tuki.netvisor@visma.com.

T

Myöskään OnePlussalla ei asiatarkastaja pääse Netvisoriin.

T

Hei!
Erällä asiatarkastajallamme oli sovellus päivittynyt. Nyt hän ei pääse nettiversioon vaikka appillä lukeekin QR-koodin, mutta siitä ei pääse eteenpäin. 
Hänellä on Samsung Galaxy A54 -puhelin, onko ongelma siinä?

S

Hei.

Kiitos yhteydenotosta. 

Ratkaisin jo itse ongelman, mutta tästä kannattaa tiedottaa muillekin. En päässyt mobiilisovelluksen kautta kirjautumaan QR-koodilla, koska  mobiilisovelluksen kysyessä sallitaanko mobiilisovelluksen ottaa kuvia (ja tms.), vastasin siihen, että salli vain tämän istunnon ajan. Siihen olisi pitänyt vastata salli aina. En nyt ihan sana tarkkaan enää muista kysymystä, mutta kun kirjauduin ensin ulos Netvisorista ja kokeilin uudelleen tuolla salli aina-vastauksella pääsin kirjautumaan. Aika erikoista. 

Onko missään ilmoitettu millä Android versiolla pääsee päivittämään mobiilisovelluksen? Minulla on työpuhelin vuodelta 2019 Samsung SM-A530F, One UI-versio 1.0, Android-versio 9. Viimeisin päivitys on helmikuulta 2023 eli puhelimeen ei enää saa  mitään päivityksiä. No tällä työpuhelimen versiolla ei ole merkitystä enkä hanki uutta työpuhelinta, koska jään eläkkeelle tämän vuoden aikana.  

Oma henkilökohtainen puhelin, johon latasin uuden mobiilisovelluksen, on Samsung Galaxy A52 5G, One UI-versio 6.1, Android-versio 14. Tähän omaan puhelimeen on Android päivittynyt viimeksi 15.1.2025 eli päivitykset toimivat. Ja voin toki käyttää omaa puhelinta kirjautumiseen, se ei ole ongelma. Ja tällä puhelimella pääsin Netvisoriin. 

Netvisor Mobile versio 2.0.5 (1740057241). Yleensä käytän mobiilisovellusta vain Netvisorin selainversioon kirjautuessa. 

Ystävällisin terveisin

Malla Salomaa

Piipposen Kone Oy

J

Hei Marja-Liisa!
Laitatko meille vielä osoitteeseen tuki.netvisor@visma.com lisätiedot (puhelimen merkki, käyttöjärjestelmän versio ja mobiilisovelluksen sovellusversio) kuvakaappauksineen tuosta näkymästä, niin voimme tutkia kirjautumisongelmaanne tarkemmin. 

S

Tänä aamuna ei toiminut uusi mobiilisovellus lainkaan enkä päässyt sitä kautta kirjautumaan Netvisoriin. Latasin uuden version ja perjantaina pääsin sillä kirjautumaan.  Kirjauduin tänään mobiilivarmenteella, joka on varma ja toimiva palvelu. Odotan tietoa, milloin mobiilisovellus alkaa taas toimimaan. 

Kirjaudu tai Rekisteröidy lähettääksesi kommentin

Etkö löydä etsimääsi?

Aloita uusi keskustelu