Aloita uusi aihe
Käyttökatko Netvisorissa 14.11.2025 klo 18:00 – 17.11.2025 klo 06:00 - Netvisorin ylläpito siirtyy julkiseen pilveen

          

Päivitämme tätä tiedotetta siirtymän edetessä ja kaikki pilvisiirtymää koskevat päivitykset voit lukea tiedotteen alaosasta. Kirjautuneena käyttäjänä voit seurata tiedotteen päivityksiä tiedotteen oikeasta yläkulmasta valitsemalla "Seuraa" -painikkeen.


                                                                 

 
 

Mitä tapahtuu: 

  • Netvisor siirtyy julkiseen pilveen. Koulutusympäristön siirtymä tehtiin onnistuneesti 07.10.2025 – 10.10.2025. Tuotantoympäristön siirto tehdään alustavasti 14.11.2025 klo 18:00 – 17.11.2025 klo 06:00.  

Miksi: 

  • Skaalautuvuus: Pilvisiirtymällä parannamme Netvisor-palvelun toimivuutta sekä takaamme sen suorituskyvyn, luotettavuuden ja skaalautuvuuden myös tulevina vuosina. 

  • Tietoturva: Pilvipalvelut tarjoavat monipuoliset ja ajantasaiset tietoturvaominaisuudet, kuten palvelun kattavan salauksen ja auditoinnin, jotka parantavat entisestään Netvisorin yleistä tietoturvatasoa.
     

Miten muutos vaikuttaa asiakkaisiin: 

  • Siirtymän aikana tulee olemaan väliaikainen käyttökatko Netvisorissa, sen rajapinnassa sekä mobiilisovelluksessa. 

  • Muutos voi aiheuttaa siirtymän jälkeisinä päivinä erinäisiä häiriöitä tuotteessa. 

  • Pilvisiirtymän jälkeen muutos näkyy asiakkaille ainoastaan parempana käyttökokemuksena. Kyseessä on edelleen sama Netvisor, vaikka alusta vaihtuu. 


Huomioithan, ettei pilvisiirtymä vaikuta Netvisorin kirjautumiseen. Palveluun kirjaudutaan jatkossakin vahvalla tunnistautumisella emmekä me koskaan pyydä asiakkailta mitään tunnuksia tai tunnistautumistietoja.
 

Olemme valmistautuneet tähän pilvisiirtymään pitkään ja huolella. Muutosta edistävät Netvisorin tuotekehityksen asiantuntijat. Huolellisesta varautumisesta huolimatta, muutos voi aiheuttaa siirtymän jälkeisinä päivinä erinäisiä häiriöitä tuotteessa. Tästä syystä pyydämmekin asiakkaitamme ilmoittamaan viipymättä havaitut ongelmat suoraan asiakastukeen: tuki.netvisor@visma.com. Asiakastukemme on valmistautunut auttamaan muutokseen liittyvissä tilanteissa. 

 

Netvisorin henkilötietojen käsittelyn uudeksi alihankkijaksi tulee Amazon Web Services

Siirtymän yhteydessä Netvisorin alihankkijana uudeksi henkilötietojen käsittelijäksi tulee Amazon Web Services. Tiedot sijaitsevat fyysisesti EU/ETA-alueella. Netvisorin kaikki alihankkijat löytyvät osoitteesta: Visma Trust Centre - Netvisor. 

 

Vaikutukset asiakkaan palomuurin rajauksiin 

Netvisorin rajapinta on avoin internetiin eikä erillisiä IP-osoitteita tai niiden avauksia tarvita. Netvisor ei tue kiinteää ulkoista IP-osoitteistoa palveluiden skaalautumisen vuoksi. Tästä syystä osoitekohtaisia rajauksia palveluun kohdistuvassa liikenteessä ei suositella. Mikäli palomuurissa kuitenkin halutaan whitelistata, tulee siinä jatkossa käyttää FQDN-rajausta IP-rajauksen sijasta. Mikäli tarvitsette tietoa tuotanto- ja koulutusympäristöjen uusista osoitteista, niitä voi tiedustella sähköpostilla tuki.netvisor@visma.com. 

 

Tulemme päivittämään tätä tiedotetta tilanteen edistymisestä siirtymän aikana. 



What is happening:

  • Netvisor is migrating to the public cloud. The migration of the Training Environment was successfully completed between 07.10.2025 and 10.10.2025. The transfer of the Production Environment is tentatively scheduled for 14.11.2025 at 6:00 PM – 17.11.2025 at 6:00 AM.


Why:

  • Scalability: The cloud migration will improve the functionality of the Netvisor service and guarantee its performance, reliability, and scalability for years to come.
  • Data Security: Cloud services offer versatile and up-to-date data security features, such as comprehensive service encryption and auditing, which further enhance the overall security level of Netvisor.


How the change affects customers:

  • There will be a temporary service outage in Netvisor, its API, and the mobile application during the migration.
  • The change may cause various disruptions in the product during the days following the migration.
  • After the cloud migration, the change will only be visible to customers as a better user experience. It is still the same Netvisor, even though the platform is changing.


Please note that the cloud migration does not affect how you log in to Netvisor. The service will continue to require strong identification, and we will never ask customers for any usernames or identification details.


We have been preparing for this cloud migration for a long time and with great care. Experts from Netvisor's product development are promoting the change. Despite careful preparation, the change may cause various disruptions in the product during the days following the migration. For this reason, we kindly ask our customers to immediately report any detected problems directly to customer support: tuki.netvisor@visma.com. Our customer support is prepared to assist with situations related to the change.


Amazon Web Services will become the new subprocessor for Netvisor's personal data processing
In connection with the migration, Amazon Web Services will become the new subprocessor for personal data. The data will be physically located in the EU/EEA area. All Netvisor subprocessors can be found at: Visma Trust Centre - Netvisor.


Impacts on customer firewall restrictions

Netvisor's API is open to the internet, and separate IP addresses or openings are not required. Netvisor does not support fixed external IP addresses due to service scalability. For this reason, address-specific restrictions on traffic directed to the service are not recommended. If you still wish to whitelist in your firewall, you should use FQDN-based restriction instead of IP restriction going forward. If you require information about the new addresses for the production and training environments, you can inquire by email at tuki.netvisor@visma.com.


We will update this notice on the progress of the migration during the transition period.



Vad händer:

  • Netvisor flyttar till det offentliga molnet. Flytten av utbildningsmiljön genomfördes framgångsrikt mellan 07.10.2025 och 10.10.2025. Överföringen av produktionsmiljön är preliminärt planerad till 14.11.2025 kl. 18:00 – 17.11.2025 kl. 06:00.


Varför:

  • Skalbarhet: Molnflytten kommer att förbättra funktionaliteten i Netvisor-tjänsten och garantera dess prestanda, tillförlitlighet och skalbarhet även under de kommande åren.
  • Datasäkerhet: Molntjänster erbjuder mångsidiga och aktuella datasäkerhetsfunktioner, såsom omfattande tjänstekryptering och revision, som ytterligare höjer Netvisors allmänna säkerhetsnivå.


Hur förändringen påverkar kunderna:

  • Det kommer att bli ett tillfälligt avbrott i Netvisor, dess API och mobilapplikation under övergången.
  • Förändringen kan orsaka olika störningar i produkten under dagarna efter flytten.
  • Efter molnflytten kommer förändringen endast att märkas av kunderna som en bättre användarupplevelse. Det är fortfarande samma Netvisor, även om plattformen byts ut.


Vänligen observera att molnflytten inte påverkar inloggningen till Netvisor. Tjänsten kommer även i fortsättningen att kräva stark identifiering, och vi kommer aldrig att be kunder om några användarnamn eller identifieringsuppgifter.


Vi har förberett oss för denna molnflytt under en lång tid och med stor omsorg. Experter från Netvisors produktutveckling driver förändringen. Trots noggranna förberedelser kan förändringen orsaka olika störningar i produkten under dagarna efter flytten. Därför ber vi våra kunder att omedelbart rapportera upptäckta problem direkt till kundtjänsten: tuki.netvisor@visma.com. Vår kundtjänst är förberedd att hjälpa till med situationer relaterade till förändringen.


Amazon Web Services blir den nya underleverantören för Netvisors behandling av personuppgifter
I samband med flytten blir Amazon Web Services den nya personuppgiftsbiträdet som underleverantör. Uppgifterna kommer att finnas fysiskt inom EU/EES-området. Alla Netvisors underleverantörer finns på: Visma Trust Centre - Netvisor.


Påverkan på kundens brandväggsrestriktioner

Netvisors API är öppet mot internet, och separata IP-adresser eller öppningar behövs inte. Netvisor stöder inte fasta externa IP-adressintervall på grund av tjänstens skalbarhet. Därför rekommenderas inte adressspecifika begränsningar för trafik som riktas till tjänsten. Om man trots detta vill vitlista i brandväggen, ska man i fortsättningen använda FQDN-begränsning istället för IP-begränsning. Om ni behöver information om de nya adresserna för produktions- och utbildningsmiljöerna, kan ni fråga om dem via e-post: tuki.netvisor@visma.com.


Vi kommer att uppdatera detta meddelande om situationens framskridande under övergångsperioden.


A

Hei, Demoympäristöön ei pääse vieläkään kirjautumaan eli onko päivitys edelleen kesken? Meillä on huomenna 14.10 koulutus klo 15.00 jossa pitäisi käyttää demoympäristöä, laitoin tästä myös tukipyynnön hetki sitten. 

S

Hei, Demoympäristö ei vaikuta vielä toimivan.

Kirjaudu tai Rekisteröidy lähettääksesi kommentin

Etkö löydä etsimääsi?

Aloita uusi keskustelu