Netvisor-mobiilisovellus uudistuu alkuvuodesta 2025!
Tiedotteen uudistuksesta löydät Communitystä

Aloita uusi aihe
Netvisor-mobiilisovellus uudistuu

J

Netvisor-mobiilisovellus uudistuu alkuvuodesta 2025. Uusi sovellus tulee käyttäjilleen päivitettäväksi vaiheittain tammi-helmikuun 2025 aikana. Sovelluksen ulkonäkö ja toiminnallisuudet uudistuvat. Tavoitteenamme on sujuvoittaa Netvisorin mobiilikäyttöä yhtenäistämällä mobiilisovelluksiamme ja jatkamalla kehitystyötä yhtä mobiilisovellusta kohti.


Kun uusi sovellus on julkaistu, ei vanhojen sovellusversioiden käyttäminen ole enää siirtymäajan jälkeen mahdollista. Netvisor-mobiilisovelluksen minimivaatimukset käyttöjärjestelmien osalta ovat tulevan päivityksen jälkeen Android 12 sekä iOS 16. Esimerkiksi Androidin käyttöjärjestelmävalmistaja ei enää julkaise uusia tietoturvapäivityksiä Androidin vanhempiin käyttöjärjestelmäversioihin. Minimivaatimukset käyttöjärjestelmien osalta varmistavat, että sovellusten käyttö mobiililaitteella on mahdollisimman turvallista.

Mitä tapahtuu:

  • Uusi sovellus tulee käyttäjilleen päivitettäväksi vaiheittain tammi-helmikuun 2025 aikana.
  • Uudistunut sovellus saattaa päivittyä mobiililaitteelle automaattisesti tai sen voi joutua päivittämään puhelimen sovelluskaupasta.
  • Kaikkien käyttäjien tulee tunnistautua sovelluksen päivittämisen jälkeen uudelleen.
  • Ulkomaalaiset käyttäjät sekä robottikäyttäjät tulee kutsua käyttämään Netvisor-mobiilisovellusta uudelleen sovelluksen päivittämisen jälkeen, Ulkomaalaisen käyttäjän kutsuminen Netvisoriin


Mikä muuttuu:

  • Kirjautuminen
    • Tietoturvasyistä kirjautuminen selainversioon QR-koodilla tai tunnisteella edellyttää mobiilisovellukseen sisäänkirjautumista. Löydät QR-koodilla tai tunnisteella kirjautumisen etusivun ylälaidasta.
    • Ulkomaalaisten käyttäjien tietoturvaa parannetaan lisäämällä kirjautumiseen Visma Connect-tili ja kaksivaiheinen tunnistautuminen. Jatkossa, jos käyttäjän Netvisor sovelluksen istunto vanhenee, voi hän käyttää Visma Connect-tiliä uudelleenkirjautumiseen. 
  • Ostolaskut
    • Ostolaskujen käsittely tapahtuu jatkossa Netvisor-mobiilisovelluksella. Visma Manager-sovellusta ei käytetä enää Netvisorin kanssa.
  • Tuntikirjaus
    • Uutena ominaisuutena sovellukseen on tuotu kuukausinäkymä. Oletustuntien kirjaus onnistuu nyt swaippaamalla/pyyhkäisemällä oletustunteja.
  • Matkalaskut
    • Uutena ominaisuutena sovellukseen on lisätty ulkomaanpäivärahalaskuri. Kotimaan- sekä ulkomaanpäivärahat lisätään päivärahalaskurilla.
  • Oma työsuhde
    • Oman työsuhteen osalta sovelluksessa näytettävä tieto on ennallaan, mutta näytetään aiempaan nähden erilaisella ryhmittelyllä ja eri muodossa.
  • Widgetit
    • Osa aiemman sovelluksen etusivun widgeteistä poistuu. Yrityksen tunnusluvut tuodaan uudistettuun mobiilisovellukseen myöhemmin entistä monipuolisempana.
  • Koekäyttö
    • Uudessa sovelluksessa ei ole koekäyttömahdollisuutta.
  • Visma Scanner
    • Toistaiseksi Visma Scanner on edelleen käytettävissä, eli kuittien lähetys yhdistetään päivitettyyn Netvisor mobiilisovellukseen myöhemmin.



Netvisorin selainversioon ja mobiilisovellukseen voi jatkossakin kirjautua myös verkkopankkitunnuksilla sekä mobiilivarmenteella. Tarkemmat ohjeet löydät Palveluun kirjautuminen Netvisor-mobiilisovelluksella-ohjeesta.


Päivitämme tätä tiedotetta uudistuksen edetessä ja kaikki mobiilisovelluksen päivittämistä koskevat päivitykset voit lukea tiedotteen alaosasta. Kirjautuneena käyttäjänä voit seurata tiedotteen päivityksiä tiedotteen oikeasta yläkulmasta valitsemalla "Seuraa" painikkeen.


Päivitys 21.1. klo  8.15 Lisätty tieto tunnisteella kirjautumisesta.

Päivitys 20.1. klo 15.30: Tarkennettu tiedotetta muutosten osalta.

Päivitys 10.1. klo 13.00: Uusi sovellus tulee päivitettäväksi vaiheittain tammi-helmikuun 2025 aikana.

Päivitys 9.1. klo 9.00: Lisätty linkki ohjesivulle. 


----------


The Netvisor mobile application will be renewed in early 2025. The new application will be upgraded for its users in phases between January and February 2025. The design and functionalities of the app will be renewed. Our goal is to streamline the Netvisor mobile user experience by unifying our mobile apps and continuing to work towards a single mobile app.


Once the new app is released, it will no longer be possible to use the old versions of the app after the transition period. The minimum requirements for the Netvisor mobile app for operating systems after the upcoming update are Android 12 and iOS 16. For example, the Android OS vendor will no longer release new security updates for older OS versions of Android. The minimum requirements for operating systems will ensure that applications are as secure as possible when used on a mobile device.


What happens:

  • The new application will be upgraded for its users in phases between January and February 2025.
  • The renewed app may be automatically updated on your mobile device or you may need to update it from the app store on your phone.
  • All users will need to re-authenticate after updating the app.
  • Foreign users and robot users should be re-invited to use Netvisor-mobile application after updating the app, Inviting a foreign user to Netvisor, Login to Netvisor - instructions on how to get started (the invited user) - New app.


What changes: 

  • Signing in
    • For security reasons, logging into the browser version with a QR code or identifier requires logging into the mobile app. You can find the QR code or identifier login at the top of the homepage.
    • To improve security for foreign users, a Visma Connect account and two-factor authentication is added to the login. In the future, if a user's Netvisor app session expires, they will be able to use their Visma Connect account to re-login.
  • Purchase invoices
    • Purchase invoices will now be processed via the Netvisor mobile application. The Visma Manager application will no longer be used with Netvisor.
  • Working hours
    • A new feature introduced in the application is the monthly view. Default hours can now be entered by swiping default hours.
  • Travel expenses
    • A new feature has been added to the application: a travel expense calculator. Domestic and international daily allowance are added using the daily allowance calculator.
  • My employment
    • About users own employment, the information displayed in the application is unchanged, but with a different grouping and in a different format than before.
  • Widgets
    • Some of the widgets on the front page of the previous application will be removed. The business key figures will be brought to the redesigned mobile app in a more comprehensive way at a later stage.
  • Trial use
    • The new app does not have a trial use possibility.
  • Visma Scanner
    • Until now, Visma Scanner app is still available. Later Visma Scanner will be integrated into the new Netvisor mobile app. 



It will continue to be possible to log in to the browser version of Netvisor and the mobile app using online banking credentials and a mobile certificate. For more detailed instructions, see the Netvisor mobile app login instructions. 

We will update this bulletin as the upgrade progresses and you can read all updates on the mobile app upgrade at the bottom of the bulletin. As a logged in user, you can follow updates to the bulletin by selecting the "Follow" button in the top right corner of the bulletin.


Update 21.1.  at 8am: Added information about logging in with identifier



T

Mobiilisovellukseen on tullut päivitys. Sen jälkeen ohjelmaa ei saa enää toimimaan puhelimessa. Sovellus on päivitetty - ei auta. Sovellus on poistettu ja ladattu uudelleen - ei auta. 

Sovellus avautuu, mutta ruudulla on "sotkua" eikä kirjautumissivu lataudu.

Mitä tehdä?

J

Hei Tarja!
Ikävä kuulla, että sovelluksen kanssa on ollut ongelmia. Laitatko meille osoitteeseen [email protected] lisätiedot (puhelimen merkki, käyttöjärjestelmän versio ja mobiilisovelluksen sovellusversio) kuvakaappauksineen tuosta näkymästä, niin tutkimme tätä tarkemmin. 

A

Ongelmia edelleen sovellukseen toiminnassa ja tiedot tukeen lähetetty viime viikolla.Ongelma jatkuu edelleen muillakin mobiilikäyttäjillä. Saisimmeko lisätietoa missä vika ja miten kauan ongelma jatkuu. Kiitos !


N

Uudistus on huono. Joka kerta kirjautuessa pitää myös määrittää pin-koodi, jota ei kuitenkaan tarvitse kirjautumisessa mihinkään. Myös se alun "esittelyn" ohittaminen tehtävä joka kerta ennen kuin pääsee kirjautumaan. Miksi tehty näin hankalaksi, että ensin mentävä mobiili appiin ja sen jälkeen vasta pääsee selainversioon? Todella kankea ja huono sekä hankala uudistus.

K

Tuleeko tämä uudistus jotenkin vaiheittain käyttäjille?


J

Hei Nina!
Kiitos viestistäsi. Kuvaamasi tilanne syntyy silloin kun käyttäjä kirjautuu ulos sovelluksesta. Sovelluksesta ei tarvitse kirjautua ulos aina kun poistut sovelluksesta. Näin ollen tekemäsi vahva tunnistautuminen säilyy tallessa ja pääset kirjautumaan sovellukseen määrittämäsi tunnistautumistavan (kasvotunnistus, sormenjälkitunnistus tai pin-koodi) avulla.

J

Hei Kia!
Uusi sovellus tulee päivitettäväksi käyttäjille vaiheittain tammi-helmikuun 2025 aikana.

P

Osalla on mobiilisovellus päivittynyt itsestään, mutta sovellus toimi. Ei pääse tunnistautumaan, koska sivu vain vilkkuu tai bugittaa niin ettei siirry eteenpäin. 

J

Hei Pia!
Ikävä kuulla, että sovelluksen kanssa on ollut ongelmia. Laitatko meille osoitteeseen [email protected] lisätiedot (puhelimen merkki, käyttöjärjestelmän versio ja mobiilisovelluksen sovellusversio) kuvakaappauksineen tuosta näkymästä, niin tutkimme tätä tarkemmin. 

Kirjaudu tai Rekisteröidy lähettääksesi kommentin

Etkö löydä etsimääsi?

Aloita uusi keskustelu