Sertifioinnit suoritetaan opi.netvisorissa 25.2.2025 lähtien
Tiedotteen uudistuksesta löydät Communitystä!

Du måste vara inloggad för att få åtkomst till denna sida.
Aloita uusi aihe
*Päivitetty 11.3.2025* Netvisor-mobiilisovellus uudistuu

J

Netvisor-mobiilisovellus uudistuu alkuvuodesta 2025. Uusi sovellus tulee käyttäjilleen päivitettäväksi vaiheittain tammi-helmikuun 2025 aikana ja on nyt ladattavissa kaikilla käyttäjillä. Sovelluksen ulkonäkö ja toiminnallisuudet uudistuvat. Tavoitteenamme on sujuvoittaa Netvisorin mobiilikäyttöä yhtenäistämällä mobiilisovelluksiamme ja jatkamalla kehitystyötä yhtä mobiilisovellusta kohti.


Kun uusi sovellus on julkaistu, ei vanhojen sovellusversioiden käyttäminen ole enää siirtymäajan jälkeen mahdollista. Vanhan Netvisor-mobiilisovelluksen käyttö loppuu maaliskuun 2025 loppuun. Samalla päättyy myös Visma Manager-sovelluksen käyttö Netvisorin kanssa. Netvisor-mobiilisovelluksen minimivaatimukset käyttöjärjestelmien osalta ovat tulevan päivityksen jälkeen Android 12 sekä iOS 16. Esimerkiksi Androidin käyttöjärjestelmävalmistaja ei enää julkaise uusia tietoturvapäivityksiä Androidin vanhempiin käyttöjärjestelmäversioihin. Minimivaatimukset käyttöjärjestelmien osalta varmistavat, että sovellusten käyttö mobiililaitteella on mahdollisimman turvallista.

Mitä tapahtuu:

  • Uusi sovellus tulee käyttäjilleen päivitettäväksi vaiheittain tammi-helmikuun 2025 aikana.
  • Uudistunut sovellus saattaa päivittyä mobiililaitteelle automaattisesti tai sen voi joutua päivittämään puhelimen sovelluskaupasta.
  • Kaikkien käyttäjien tulee tunnistautua sovelluksen päivittämisen jälkeen uudelleen.
  • Ulkomaalaiset käyttäjät sekä robottikäyttäjät tulee kutsua käyttämään Netvisor-mobiilisovellusta uudelleen sovelluksen päivittämisen jälkeen, Ulkomaalaisen käyttäjän kutsuminen Netvisoriin


Mikä muuttuu:

  • Kirjautuminen
    • Tietoturvasyistä kirjautuminen selainversioon QR-koodilla tai tunnisteella edellyttää mobiilisovellukseen sisäänkirjautumista. Löydät QR-koodilla tai tunnisteella kirjautumisen etusivun ylälaidasta.
    • Ulkomaalaisten käyttäjien tietoturvaa parannetaan lisäämällä kirjautumiseen Visma Connect-tili ja kaksivaiheinen tunnistautuminen. Jatkossa, jos käyttäjän Netvisor sovelluksen istunto vanhenee, voi hän käyttää Visma Connect-tiliä uudelleenkirjautumiseen. 
  • Ostolaskut
    • Ostolaskujen käsittely tapahtuu jatkossa Netvisor-mobiilisovelluksella. Visma Manager-sovellusta ei pysty käyttämään rinnakkain uuden Netvisor-mobiilisovelluksen kanssa.
  • Tuntikirjaus
    • Uutena ominaisuutena sovellukseen on tuotu kuukausinäkymä. Oletustuntien kirjaus onnistuu nyt swaippaamalla/pyyhkäisemällä oletustunteja.
  • Matkalaskut
    • Uutena ominaisuutena sovellukseen on lisätty ulkomaanpäivärahalaskuri. Kotimaan- sekä ulkomaanpäivärahat lisätään päivärahalaskurilla.
  • Oma työsuhde
    • Oman työsuhteen osalta sovelluksessa näytettävä tieto on ennallaan, mutta näytetään aiempaan nähden erilaisella ryhmittelyllä ja eri muodossa.
  • Widgetit & Yrityksen tunnusluvut
    • Osa aiemman sovelluksen etusivun widgeteistä poistuu. Saamamme palautteen perusteella yrityksen tunnusluvut pyritään tuomaan uudistettuun mobiilisovellukseen mahdollisimman pian entistä monipuolisempana. Ensimmäisenä sovellukseen tuodaan yrityksen pankkitilien saldot. Huhtikuun loppuun mennessä sovellukseen tuodaan yrityksen tunnusluvuista liikevaihto, käyttökate ja liikevoiton tiedot.
  • Koekäyttö
    • Uudessa sovelluksessa ei ole koekäyttömahdollisuutta.
  • Visma Scanner
    • Toistaiseksi Visma Scanner on edelleen käytettävissä, eli kuittien lähetys yhdistetään päivitettyyn Netvisor mobiilisovellukseen myöhemmin.



Netvisorin selainversioon ja mobiilisovellukseen voi jatkossakin kirjautua myös verkkopankkitunnuksilla sekä mobiilivarmenteella. Tarkemmat ohjeet löydät Palveluun kirjautuminen Netvisor-mobiilisovelluksella-ohjeesta.


Päivitämme tätä tiedotetta uudistuksen edetessä ja kaikki mobiilisovelluksen päivittämistä koskevat päivitykset voit lukea tiedotteen alaosasta. Kirjautuneena käyttäjänä voit seurata tiedotteen päivityksiä tiedotteen oikeasta yläkulmasta valitsemalla "Seuraa" painikkeen.


Päivitys 11.3. Netvisorin rajapinnassa on havaittu hetkellisiä häiriöitä, jotka voivat vaikuttaa myös Netvisor-mobiilisovelluksen käyttöön osalla asiakkaista. Häiriötiedote: Häiriöitä Netvisorin API-rajapinnassa 

Päivitys 4.3. Lisätty tieto tällä hetkellä tiedossa olevien widgetien päivitysaikataulusta. 

Päivitys 27.2. klo 9.30 Sovellus saattaa osalla käyttäjistä ostolaskun maksatuksessa virheellisesti ilmoittaa "Tilin saldo ei riitä". Tämä ei kuitenkaan estä laskujen maksamista. Virhe tullaan korjaamaan seuraavassa sovellusversiossa.

Päivitys 26.2. klo 8.30 Lisätty tieto vanhan Netvisor-mobiilin käytön päättymisestä.

Päivitys 21.2. klo 14.45 Samsung Galaxy Xcover Pro sekä Samsung Galaxy A51 puhelimilla ilmennyt ongelma, ettei tunnistautumissivu avaudu, on nyt korjattu ja Netvisor-mobiilisovelluksen käyttöönoton pitäisi onnistua.

Päivitys 21.1. klo  8.15 Lisätty tieto tunnisteella kirjautumisesta.

Päivitys 20.1. klo 15.30: Tarkennettu tiedotetta muutosten osalta.

Päivitys 10.1. klo 13.00: Uusi sovellus tulee päivitettäväksi vaiheittain tammi-helmikuun 2025 aikana.

Päivitys 9.1. klo 9.00: Lisätty linkki ohjesivulle. 


----------


The Netvisor mobile application will be renewed in early 2025. The new application will be upgraded for its users in phases between January and February 2025. The design and functionalities of the app will be renewed. Our goal is to streamline the Netvisor mobile user experience by unifying our mobile apps and continuing to work towards a single mobile app.


Once the new app is released, it will no longer be possible to use the old versions of the app after the transition period. The old Netvisor mobile app will expire at the end of March 2025. At the same time, the use of Visma Manager app with Netvisor will not continue. The minimum requirements for the Netvisor mobile app for operating systems after the upcoming update are Android 12 and iOS 16. For example, the Android OS vendor will no longer release new security updates for older OS versions of Android. The minimum requirements for operating systems will ensure that applications are as secure as possible when used on a mobile device.


What happens:

  • The new application will be upgraded for its users in phases between January and February 2025.
  • The renewed app may be automatically updated on your mobile device or you may need to update it from the app store on your phone.
  • All users will need to re-authenticate after updating the app.
  • Foreign users and robot users should be re-invited to use Netvisor-mobile application after updating the app, Inviting a foreign user to Netvisor, Login to Netvisor - instructions on how to get started (the invited user) - New app.


What changes: 

  • Signing in
    • For security reasons, logging into the browser version with a QR code or identifier requires logging into the mobile app. You can find the QR code or identifier login at the top of the homepage.
    • To improve security for foreign users, a Visma Connect account and two-factor authentication is added to the login. In the future, if a user's Netvisor app session expires, they will be able to use their Visma Connect account to re-login.
  • Purchase invoices
    • Purchase invoices will now be processed via the Netvisor mobile application. The Visma Manager application cannot be used in together with the new Netvisor mobile application.
  • Working hours
    • A new feature introduced in the application is the monthly view. Default hours can now be entered by swiping default hours.
  • Travel expenses
    • A new feature has been added to the application: a travel expense calculator. Domestic and international daily allowance are added using the daily allowance calculator.
  • My employment
    • About users own employment, the information displayed in the application is unchanged, but with a different grouping and in a different format than before.
  • Widgets
    • Some of the widgets on the front page of the previous application will be removed. Based on the feedback we have received, we aim to bring the company's business key figures to the redesigned mobile app as soon as possible in a more comprehensive way. The first step will be to bring the company's bank account balances into the app. By the end of April, company's business key figures like turnover, operating margin and operating profit will be imported into the application.
  • Trial use
    • The new app does not have a trial use possibility.
  • Visma Scanner
    • Until now, Visma Scanner app is still available. Later Visma Scanner will be integrated into the new Netvisor mobile app. 



It will continue to be possible to log in to the browser version of Netvisor and the mobile app using online banking credentials and a mobile certificate. For more detailed instructions, see the Netvisor mobile app login instructions. 

We will update this bulletin as the upgrade progresses and you can read all updates on the mobile app upgrade at the bottom of the bulletin. As a logged in user, you can follow updates to the bulletin by selecting the "Follow" button in the top right corner of the bulletin.


Update 11.3. Temporary disruptions have been detected in the Netvisor API interface for some customers, which may also affect the use of the Netvisor mobile application. Problems in Netvisor API

Update 4.3. Added a timetable of the current schedule for updating the company's key figures.

Update 27.2. at 9.30 p.m For some users, the application may incorrectly display "Account balance not sufficient" when paying a purchase invoice. This does not prevent the payment of invoices. This error will be fixed in the next version of the application.

Update 26.2. at 8.30 a.m. Added information about the expiry of the old Netvisor mobileapplication.

Update 21.2. at 3 p.m: The problem with the Samsung Galaxy Xcover Pro and Samsung Galaxy A51 phones not opening the authentication page has now been fixed.Authentication and login into the Netvisor mobile app should now be possible normally.

Update 21.1.  at 8 a.m: Added information about logging in with identifier



T

Mobiilisovellukseen on tullut päivitys. Sen jälkeen ohjelmaa ei saa enää toimimaan puhelimessa. Sovellus on päivitetty - ei auta. Sovellus on poistettu ja ladattu uudelleen - ei auta. 

Sovellus avautuu, mutta ruudulla on "sotkua" eikä kirjautumissivu lataudu.

Mitä tehdä?

J

Hei Tarja!
Ikävä kuulla, että sovelluksen kanssa on ollut ongelmia. Laitatko meille osoitteeseen [email protected] lisätiedot (puhelimen merkki, käyttöjärjestelmän versio ja mobiilisovelluksen sovellusversio) kuvakaappauksineen tuosta näkymästä, niin tutkimme tätä tarkemmin. 

A

Ongelmia edelleen sovellukseen toiminnassa ja tiedot tukeen lähetetty viime viikolla.Ongelma jatkuu edelleen muillakin mobiilikäyttäjillä. Saisimmeko lisätietoa missä vika ja miten kauan ongelma jatkuu. Kiitos !


N

Uudistus on huono. Joka kerta kirjautuessa pitää myös määrittää pin-koodi, jota ei kuitenkaan tarvitse kirjautumisessa mihinkään. Myös se alun "esittelyn" ohittaminen tehtävä joka kerta ennen kuin pääsee kirjautumaan. Miksi tehty näin hankalaksi, että ensin mentävä mobiili appiin ja sen jälkeen vasta pääsee selainversioon? Todella kankea ja huono sekä hankala uudistus.

K

Tuleeko tämä uudistus jotenkin vaiheittain käyttäjille?


J

Hei Nina!
Kiitos viestistäsi. Kuvaamasi tilanne syntyy silloin kun käyttäjä kirjautuu ulos sovelluksesta. Sovelluksesta ei tarvitse kirjautua ulos aina kun poistut sovelluksesta. Näin ollen tekemäsi vahva tunnistautuminen säilyy tallessa ja pääset kirjautumaan sovellukseen määrittämäsi tunnistautumistavan (kasvotunnistus, sormenjälkitunnistus tai pin-koodi) avulla.

J

Hei Kia!
Uusi sovellus tulee päivitettäväksi käyttäjille vaiheittain tammi-helmikuun 2025 aikana.

P

Osalla on mobiilisovellus päivittynyt itsestään, mutta sovellus toimi. Ei pääse tunnistautumaan, koska sivu vain vilkkuu tai bugittaa niin ettei siirry eteenpäin. 

J

Hei Pia!
Ikävä kuulla, että sovelluksen kanssa on ollut ongelmia. Laitatko meille osoitteeseen [email protected] lisätiedot (puhelimen merkki, käyttöjärjestelmän versio ja mobiilisovelluksen sovellusversio) kuvakaappauksineen tuosta näkymästä, niin tutkimme tätä tarkemmin. 

M

Yrityksemme käyttäjiltä tulee jatkuvasti viestiä, että he eivät pääse enää uudella sovelluksella tekemään matkalaskuja. Tukeen lähetetty pyyntö ja vastauksena, että tukipyyntö merkitään ratkaistuksi, sillä tämän hetkisen tiedon mukaan korjaukselle ei ole tiedossa tarkkaa aikataulua... Saisimmeko lisää tietoa asiasta ja kuinka kauan ongelma jatkuu. 

J

Hei Mari!

Valitettavasti Samsung Galaxy A51 tai Samsung Galaxy XCover Pro puhelimissa on tiedossa oleva virhetilanne, joka tällä hetkellä estää sovellukseen kirjautumisen. Tämä virhetilanne on tuotekehityksellämme tiedossa ja korjauslistalla. Tuotekehitys työskentelee parhaillaan asian korjaamiseksi, alustavan tiedon mukaan korjaus tähän saadaan ensi viikolla.
Pahoittelemme häiriöstä aiheutuvaa haittaa!

M

Meillä ongelmia ainakin seuraavien puhelinmallien kanssa:

Samsung Galaxy S22+

Samsung Galaxy Z Fold 3

Samsung Galaxy A53

Samsung Galaxy S21

J

Hei Mari!
Laitatko meille vielä osoitteeseen [email protected] lisätiedot (puhelimen merkki, käyttöjärjestelmän versio ja mobiilisovelluksen sovellusversio) kuvakaappauksineen tuosta näkymästä, niin tutkimme liittyvätkö nämä tuohon tiedossa olevaan virheeseen.

M

En edes löydä App Storesta viimeisintä Netvisor mobiilisovellusta. Sieltä löytyy vain versio 1.7.4 , joka on minulla käytössä.

Kirjaudu tai Rekisteröidy lähettääksesi kommentin

Etkö löydä etsimääsi?

Aloita uusi keskustelu