12-11-2021 6:38 pm posted by Jani Korhola (Updated 02-01-2019 by Anonymous)
Miksi edelleen tämä päivityksen jäkeen tuossa rivien tallennuksessa tulee joka kerta tämä ruutu:
Jos kymmenenkin kertaa joudun tallentamaan rivejä vaikka varsin hyvin tiedän että ne eivät sillä hetkellä täsmää niin riittää että tämä ilmoitus tulee yhden kerran ennen kuin tositteen saa tallennettua.
28-05-2018 1:13 pm posted by Anonymous
Hei
Olisikohan tullut skannauspalvelun kautta kun lasku on pdf muodossa. Laskulla on tämä teksti:
18-06-2018 11:22 am posted by Anonymous
Onko tätä mallilaskujuttua jo korjattu? Huomasin että sain tehtyä parille toimittajalle ihan oikein mutta seuraaville ei enää löytänytkään mallilaskua. Onko niin että yhden istunnon aikana pystyy tekemään vain muutaman säännön ja seuraavana päivänä lisää vai mikä tässä on vikana? Mallilaskun numeronkin otan kopioimalla vanhasta tiliöidystä ostolaskusta.
19-06-2018 11:08 am posted by Jani Korhola
Hei Tuula,
Nuo mitkä ovat onnistuneet, niin mallilaskuna on pitänyt olla verkkolasku. Tässä tuo mallilaskuna käyttäminen onnistuu vain verkkolaskuista, sillä vain niissä on riittävät laskurivitiedot jotta tuo automaattinen tilöinti voidaan tehdä.
Eli jos tässä kolmannessa tapauksessa mallina on haluttu käyttää toimittajan X skannauspalvelun kautta tullutta tai manuaalisesti syötettyä laskua, niin vaikka sinne on lisätty tiliöintirivi(t), niin näitä laskuja ei voi hyödyntää automaatiossa, koska tiliöintiriveillä ei ole tuotteen nimeä tai tuotekoodia, joita käytetään kohdistamissa kriteereinä.
Verkkolaskussa taas koodi ja nimike löytyvät.
19-06-2018 11:14 am posted by Anonymous
Onko automatiikkaan tulossa lisäystä että automatisointi ei vaadi noita ehtoja, osalla asiakkaista laskuja tulee vaan säännöllisesti skannauspalvelun kautta?
19-06-2018 11:51 am posted by Jani Korhola
Hei Tuula,
Tämä jää nähtäväksi. Ensisijaisesti haluamme toki painottaa kehitystyötä verkkolaskujen osalta. Mikäli alamme jossain vaiheessa saamaan skannauspalvelusta sellaista aineistoa jossa on nykyistä enemmän laskuriveihin liittyvää tietoa, niin silloin tämä voisi tulla kyseeseen. Muuten uskon että toteutus jää automaation osalta vajaaksi.
19-06-2018 12:03 pm posted by Anonymous
Hei Jani
Jos oikein ymmärsin niin tähän automatiikkaan on mahdollisesti tulossa myös kertatiliöinti, eikös silloin ne koodit häviä, jospa siinä samassa yhteydessä tulisi myös tämä hoidettua
19-06-2018 12:09 pm posted by Jani Korhola
Hei Tuula,
Kun kertatiliöinti mahdollistetaan, niin silloin meille tulee jäämään alkuperäiset laskurivit käyttöön ja näitä voidaan sitten hyödyntää monessa muussa asiassa, kuten tietojen palauttamisessa. Eli se muutos ei tule ratkaisemaan tätä.
12-07-2018 3:28 pm posted by Anonymous
Onko joku järkevä ratkaisu tapaukseen jossa laskulla ei ole tuotekoodia ja nimike vaihtuu aina laskutuskauden mukaan? Tiliöi mallilaskun pohjalta ei toimi, koska tuotenimike on eri joka kuukausi.
10-08-2018 12:01 pm posted by Jani Korhola
Hei Tero,
Tunnistaminen tapahtuu tuotekoodin / tuotenimikkeen avulla. Jos kumpikaan tieto ei täsmää niin silloin automaatio ei pysty tätä käsittelemään. Toistaiseksi tällaiset laskut pitää siis käsitellä manuaalisesti. Toki jos toimittajan on mahdollista lisätä laskuriveille tuotekoodi joka on nimikkeen vaihtumisesta huolimatta aina sama, niin tällä tavoin automaatiosta saisi apua.
13-08-2018 10:57 am posted by Anonymous
Miltäs tämä vyörytys näyttää? Onko tuota ostolaskuautomaatiotakaan saatu vielä eteenpäin?
15-08-2018 10:05 am posted by Jani Korhola
Hei Frank,
Valitettavasti emme ole ehtineet näitä tekemään. Automaatiota on kuitenkin parannettu sillä tavoin että nyt automaatiosäännöt voi ajaa jo osittain käsitellyille laskuille "Avoimet ostolaskut näkymästä".
Lisäksi reskontraoikeuksissa on asetus jolla voidaan hallita sitä kuka sääntöjä voi tehdä. Eli sääntöjen teko ei vaadi enää hyväksyntäoikeutta. Maksuoikeus vaaditaan edelleen jos halutaan tehdä maksamiseen liittyviä sääntöjä.
02-01-2019 3:43 pm posted by Anonymous
08-01-2019 9:45 am posted by Jani Korhola
Hei Frank,
Valitettavasti sille ei ole antaa vielä aikataulua.
04-03-2019 11:53 am posted by Anonymous
Jani Korhola
28-05-2018 11:00 am posted by Jani Korhola
Hei Tuula,
Tuohon yllä mainittuun hakuun liittyen. Haulla pystyy hakemaan vain verkkolaskuja, sillä niissä on tarvittavat laskurivit ja tuotetiedot kohdillaan jotta kohdistus voidaan tehdä. Oliko sinulla tuossa kyseessä verkkolasku vai jollain muulla tavalla Netvisoriin tallennettu lasku?