A

Anonymous

Kohti 100% automaatiota ostolaskujen käsittelyssä

12-11-2021 6:38 pm posted by Jani Korhola (Updated 02-01-2019 by Anonymous)

Miksi edelleen tämä päivityksen jäkeen tuossa rivien tallennuksessa tulee joka kerta tämä ruutu:

Jos kymmenenkin kertaa joudun tallentamaan rivejä vaikka varsin hyvin tiedän että ne eivät sillä hetkellä täsmää niin riittää että tämä ilmoitus tulee yhden kerran ennen kuin tositteen saa tallennettua.


J

Jani Korhola

28-05-2018 11:00 am posted by Jani Korhola

Hei Tuula,

Tuohon yllä mainittuun hakuun liittyen. Haulla pystyy hakemaan vain verkkolaskuja, sillä niissä on tarvittavat laskurivit ja tuotetiedot kohdillaan jotta kohdistus voidaan tehdä. Oliko sinulla tuossa kyseessä verkkolasku vai jollain muulla tavalla Netvisoriin tallennettu lasku?

A

Anonymous

28-05-2018 1:13 pm posted by Anonymous

Hei

Olisikohan tullut skannauspalvelun kautta kun lasku on pdf muodossa. Laskulla on tämä teksti:

A

Anonymous

18-06-2018 11:22 am posted by Anonymous

Onko tätä mallilaskujuttua jo korjattu? Huomasin että sain tehtyä parille toimittajalle ihan oikein mutta seuraaville ei enää löytänytkään mallilaskua. Onko niin että yhden istunnon aikana pystyy tekemään vain muutaman säännön ja seuraavana päivänä lisää vai mikä tässä on vikana? Mallilaskun numeronkin otan kopioimalla vanhasta tiliöidystä ostolaskusta.

J

Jani Korhola

19-06-2018 11:08 am posted by Jani Korhola

Hei Tuula,

Nuo mitkä ovat onnistuneet, niin mallilaskuna on pitänyt olla verkkolasku. Tässä tuo mallilaskuna käyttäminen onnistuu vain verkkolaskuista, sillä vain niissä on riittävät laskurivitiedot jotta tuo automaattinen tilöinti voidaan tehdä.

Eli jos tässä kolmannessa tapauksessa mallina on haluttu käyttää toimittajan X skannauspalvelun kautta tullutta tai manuaalisesti syötettyä laskua, niin vaikka sinne on lisätty tiliöintirivi(t), niin näitä laskuja ei voi hyödyntää automaatiossa, koska tiliöintiriveillä ei ole tuotteen nimeä tai tuotekoodia, joita käytetään kohdistamissa kriteereinä.

Verkkolaskussa taas koodi ja nimike löytyvät.

A

Anonymous

19-06-2018 11:14 am posted by Anonymous

Onko automatiikkaan tulossa lisäystä että automatisointi ei vaadi noita ehtoja, osalla asiakkaista laskuja tulee vaan säännöllisesti skannauspalvelun kautta?

J

Jani Korhola

19-06-2018 11:51 am posted by Jani Korhola

Hei Tuula,

Tämä jää nähtäväksi. Ensisijaisesti haluamme toki painottaa kehitystyötä verkkolaskujen osalta. Mikäli alamme jossain vaiheessa saamaan skannauspalvelusta sellaista aineistoa jossa on nykyistä enemmän laskuriveihin liittyvää tietoa, niin silloin tämä voisi tulla kyseeseen. Muuten uskon että toteutus jää automaation osalta vajaaksi.

A

Anonymous

19-06-2018 12:03 pm posted by Anonymous

Hei Jani

Jos oikein ymmärsin niin tähän automatiikkaan on mahdollisesti tulossa myös kertatiliöinti, eikös silloin ne koodit häviä, jospa siinä samassa yhteydessä tulisi myös tämä hoidettua Smiley Happy

J

Jani Korhola

19-06-2018 12:09 pm posted by Jani Korhola

Hei Tuula,

Kun kertatiliöinti mahdollistetaan, niin silloin meille tulee jäämään alkuperäiset laskurivit käyttöön ja näitä voidaan sitten hyödyntää monessa muussa asiassa, kuten tietojen palauttamisessa. Eli se muutos ei tule ratkaisemaan tätä.

A

Anonymous

12-07-2018 3:28 pm posted by Anonymous

Onko joku järkevä ratkaisu tapaukseen jossa laskulla ei ole tuotekoodia ja nimike vaihtuu aina laskutuskauden mukaan? Tiliöi mallilaskun pohjalta ei toimi, koska tuotenimike on eri joka kuukausi.

J

Jani Korhola

10-08-2018 12:01 pm posted by Jani Korhola

Hei Tero,

Tunnistaminen tapahtuu tuotekoodin / tuotenimikkeen avulla. Jos kumpikaan tieto ei täsmää niin silloin automaatio ei pysty tätä käsittelemään. Toistaiseksi tällaiset laskut pitää siis käsitellä manuaalisesti. Toki jos toimittajan on mahdollista lisätä laskuriveille tuotekoodi joka on nimikkeen vaihtumisesta huolimatta aina sama, niin tällä tavoin automaatiosta saisi apua.

A

Anonymous

13-08-2018 10:57 am posted by Anonymous

Miltäs tämä vyörytys näyttää? Onko tuota ostolaskuautomaatiotakaan saatu vielä eteenpäin?    

J

Jani Korhola

15-08-2018 10:05 am posted by Jani Korhola

Hei Frank,

Valitettavasti emme ole ehtineet näitä tekemään. Automaatiota on kuitenkin parannettu sillä tavoin että nyt automaatiosäännöt voi ajaa jo osittain käsitellyille laskuille "Avoimet ostolaskut näkymästä".

Lisäksi reskontraoikeuksissa on asetus jolla voidaan hallita sitä kuka sääntöjä voi tehdä. Eli sääntöjen teko ei vaadi enää hyväksyntäoikeutta. Maksuoikeus vaaditaan edelleen jos halutaan tehdä maksamiseen liittyviä sääntöjä.

A

Anonymous

02-01-2019 3:43 pm posted by Anonymous

@Jani Korhola: onko tuohon automatiikan vyörytykseen vielä mitään aikataulua?
J

Jani Korhola

08-01-2019 9:45 am posted by Jani Korhola

Hei Frank,

 

Valitettavasti sille ei ole antaa vielä aikataulua.

A

Anonymous

04-03-2019 11:53 am posted by Anonymous

Vyörytys luvattiin 2018 aikana, mutta nyt sille ei ole aikataulua. Sen sijaan tuntuu olevan aikaa vaihtaa esim communityn alusta huonommaksi. Prioriteetit? ��
Login or Signup to post a comment